Koitappa "nitkuttaa", eli samalla ku vedät sitä, nii heiluttelet vähän sivuttain. Joskus kyseinen operaatio auttaa, mutta en kyllä tiedä onko Corsas vielä jotain erityista jippoa.
On 2004-05-08 23:07, Woody wrote:
Noissa ratin irroitus homissa on joskus tullut nenu kipeeksi =) Aikansa riuhtonnut rattia ja yhtäkkiä se on irronut...
Senpä takia kannattaakin jättää se mutteri rattiakselin päähän riuhtomisen ajaksi.
Kerran tullu ratti ohtaan kyseisen toiminpiteen aikana.
Riuhtomalla ei lähteny niin sitten mihinkään,mutta sittenku luovutin ja istuin hetken,niin ratti lensi naamaan
On 2004-05-09 09:10, Jufo wrote:
mihi kohtaa sitä pitäis piestä??? siihe mutteri päähä?? oon hakannu sitä vaikka millä mut ei irtoo!!!!
ohjausakselin päähän kun napauttaa niin pitäs irrota. jos on kaveri apuna niin helpompaa. toinen vetää rattia taaksepäin ja toinen napauttaa vasaralla akseliin.
On 2004-05-09 09:10, Jufo wrote:
mihi kohtaa sitä pitäis piestä??? siihe mutteri päähä?? oon hakannu sitä vaikka millä mut ei irtoo!!!!
ohjausakselin päähän kun napauttaa niin pitäs irrota. jos on kaveri apuna niin helpompaa. toinen vetää rattia taaksepäin ja toinen napauttaa vasaralla akseliin.
Ja mieluusti messinkitapilla tms., jottei akselinpää valmistu aivan totaalisesti. Mutteri kannattaa pitää silloinkin akselin päässä kiinni tukemassa jenkoja. Se akseli ja kierteet on aika pehmeää tekoa.
Lämmittää kuumailmapuhaltimella keskiöö niin että muovit käryää ja antaa jäähtyä. Lähtee sen jälkee ihan pienellä voimalla. Eikä se ratti kovin pahaks mee vaikka vähä käryyki. Yleinsä tulee uutta tilalle..?
kerran irrottelin c kaddun rattia riuhdoin revin eikä lähtenyt millään sit meni hermot niin päätin lähtee hakemaan bisseä kaupasta kun kuumakin oli tipautin konepellin kiinni ja samalla kun pelti tipahti kiinni niin ratti lensi komeassa kaaressa penkin selkänojaan
On 2004-05-08 23:07, Woody wrote:
Noissa ratin irroitus homissa on joskus tullut nenu kipeeksi =) Aikansa riuhtonnut rattia ja yhtäkkiä se on irronut...
Senpä takia kannattaakin jättää se mutteri rattiakselin päähän riuhtomisen ajaksi.
Kerran tullu ratti ohtaan kyseisen toiminpiteen aikana.
Riuhtomalla ei lähteny niin sitten mihinkään,mutta sittenku luovutin ja istuin hetken,niin ratti lensi naamaan
Mulla oli auto pihassa parkissa ja rupesin irrottaa rattia. Ja ei lähde millään irti (tunnin varmaan taistelin ja kiroilin). Ja koska ratti ei lähtenyt irti, niin päätin että ajanpa auton talliin (100m) ja katson huomenna uudestaan. Sain auton talliin ja sammutin auton, niin ratti hyppäsi naamalle (olin unohtanut laittaa mutskun takaisin kiinni). Onneksi ei lähtenyt ajaessa irti