Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
eli auto vectra b vm.97, tuntuis et lisäilmapumppu on alkanu pitää kovempaa ääntä ku ennen, mikä voisi aiheuttaa sen? voiko sen poistaa kokonaan käytöstä, mitä haittoja jos poistaa?
Ei se pumpun poistaminen moottorin toimintaa suuresti haittaa, mutta voi olla että ecu vahtaa sen olemassaoloa jolloin saattaa vikavalo syttyä jos sen poistaa. Päästöt käynnistyksissä lisääntyvät ja auto on poiston jälkeen laiton.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mikä siellä voisi vaikuttaa sen että se on alkanut pitämään kovempaa ääntä? millä sen saa poistettua käytöstä, johdot irti vai onko sulakkeen takana? en kyl mielellään poistais sit, pitää vaa yrittää selvittää et miks se ääni on koventunut.
Sama vika oli x20xev koneessa. varmaankin
laakeri oli lopussa. Ratkaisu ongelmaan oli
miinus kaapeli poikki. Hyvin on pelannut jo
vuoden verran, ei mitään ongelmia. Eikä polta merkkivaloa.
mihin kaikkialle siit pumpusta menee letkut, jos joku muistais? tarviiko niitä letkuja tukkia jos sen poistaa käytöstä? pitää viel ennen poistamista yrittää purkaa se pumppu ja kattoo mikä sielt on kulahtanut. onko tietoa minkä hintanen uusi pumppu on? kuuluuko teillä se pumpun ääni auton sisään kovaakin, kun laittaa kylmänä käyntiin? voihan olla et siit on vaa jokin liitoskin löysällä, pitää viikonloppuna purkaa ku on aikaa.
Mulla kans tossa x20xev koneen yhtydessä aina vähän kylmemmässä käynnistyksessä pumppu huutaa ikävästi..ja ääni on vaan koventunu viimesen 1/2 vuoden aikana. Onneks se on vaa lisäilmapumppu
Pumppu huusi kylmäkäynnistyksessä todella äänekkäästi. Vois jopa korjaantua jos sen purkais atomeiksi ja rasvais. On Vaan niin ikävässä paikassa, että en viitsinyt vaivaantua kerran on pelannut ilman pumppuakin.
Moi!
Alkoi kiinnostamaan tämä aihe.. Millaista ääntä tuo lisäilmapumppu pitää? Voisiko siitä kuulua laakerin raksutusta muistuttavaa ääntä? Ja vielä.. missäs ihmeessä kyseinen värkki on V6 b-vectrassa?
Tähän tärvii nyt lisätä semmoinen kysymys, että himmeneekö muilla valot aina kun tuo pumppu surahtaa? Mulla tekee sitä ja oon vaan miettiny että onko normaalia vai pitääkö ruveta purkamaan pumppua.
On 2005-03-02 12:59, makara wrote:
Tähän tärvii nyt lisätä semmoinen kysymys, että himmeneekö muilla valot aina kun tuo pumppu surahtaa? Mulla tekee sitä ja oon vaan miettiny että onko normaalia vai pitääkö ruveta purkamaan pumppua.