Astra -01 87tkm 2.2 moottori remppa arvio 6000€
Autona siis astra -01 87tkm. Ja moottori tilasta alkoi kuulumaan jotain "kolinaa" Vein auton sitten huoltoon maanantaina vaihtoivat siihen jakopään ketjun ja laahaimet takuuseen paitsi työn osuuden joudun maksamaan. Eilen soittivat että jotain muutakin on moottorisssa vikana ja lupasivat tänää tai viimeistään perjantaina soittaa. Tänää soittivat ja äijä sielä kerto että eivät ole avanneet konetta vielä ja se oli GM:lle soitellu ja ne eivät kuulemma maksa sitä korjausta. Kysyin sitten että mikä on hinta arvio niin sano että 5000-6000€!!! eivät nyt sitten avaa konetta ennenkuin selviää kuka maksaa.
Yritti vielä laskuttaa mua kun olivat samalla ku ketjun vaihtoivat niin vaihtaneet (multa kysymättä) käynnistykseneston jonku osan vaikka sama osa oli vaihdettu viime syksynä ja sillä on vuoden vai kahden takuu.
Nyt sitten pitäis alkaa selvittämään asiaa. GM:lle soitin ja pyysivät lähettää kirjallisen selvityksen. No sen laitan emaililla tänää menemään. On se kumma juttu jos moottori hajoaa noin täydellisesti vaikka kilsoja noin vasta 87t... pakko olla joku valmistusvirhe.
Auto on huollettu ennen mun omistusta 30tkm ja 62tkm kohdalla. Viime talvena ku huoltovalo syttyi (noin 73tkm) yritin varata huoltoa ek-autosta mutta sieltä sanottiin että tossa sun astrassa on 30tkm huoltoväli että varaa huolto sitten ku alkaa 90tkm lähestymään. 62tkm huolto oli 10/2002 eli olisit pitäny huollattaa 10/2003 mutta kun silloin auto ei niille kelvannu huoltoon niin auto jäi huoltamatta.
Että tämmöistä... no oikeuteen vaan jos ei muuten asia selviä. En todellakaan ala maksaa 5-6t€ korjausta.
Kuluttajaviraston sivuilta lainattua:
TAVARAN TAI PALVELUN VIRHE
Jos tavarassa tai palvelussa on virhe, ostajalla on oikeus hyvitykseen. Virhe tarkoittaa muutakin kuin teknistä vikaa
-tuote ei vastaa sovittua tai annettuja tietoja
-se ei sovellu käyttötarkoitukseensa
-SEN KESTOIKÄ ON LYHEMPI KUIN PERUSTELLUSTI VOI ODOTTAA
-sen käyttö- ja hoito-ohjeet ovat puutteelliset
-palvelua ei ole tehty ammattitaitoisesti ja huolellisesti.
Eli voidaan mun mielestä aivan perustellusti sanoa että 87tkm moottori ole vielä saavuttanu sen oletettua käyttöikää.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J@gr on 2004-05-13 16:27 ]</font>
Yritti vielä laskuttaa mua kun olivat samalla ku ketjun vaihtoivat niin vaihtaneet (multa kysymättä) käynnistykseneston jonku osan vaikka sama osa oli vaihdettu viime syksynä ja sillä on vuoden vai kahden takuu.
Nyt sitten pitäis alkaa selvittämään asiaa. GM:lle soitin ja pyysivät lähettää kirjallisen selvityksen. No sen laitan emaililla tänää menemään. On se kumma juttu jos moottori hajoaa noin täydellisesti vaikka kilsoja noin vasta 87t... pakko olla joku valmistusvirhe.
Auto on huollettu ennen mun omistusta 30tkm ja 62tkm kohdalla. Viime talvena ku huoltovalo syttyi (noin 73tkm) yritin varata huoltoa ek-autosta mutta sieltä sanottiin että tossa sun astrassa on 30tkm huoltoväli että varaa huolto sitten ku alkaa 90tkm lähestymään. 62tkm huolto oli 10/2002 eli olisit pitäny huollattaa 10/2003 mutta kun silloin auto ei niille kelvannu huoltoon niin auto jäi huoltamatta.
Että tämmöistä... no oikeuteen vaan jos ei muuten asia selviä. En todellakaan ala maksaa 5-6t€ korjausta.
Kuluttajaviraston sivuilta lainattua:
TAVARAN TAI PALVELUN VIRHE
Jos tavarassa tai palvelussa on virhe, ostajalla on oikeus hyvitykseen. Virhe tarkoittaa muutakin kuin teknistä vikaa
-tuote ei vastaa sovittua tai annettuja tietoja
-se ei sovellu käyttötarkoitukseensa
-SEN KESTOIKÄ ON LYHEMPI KUIN PERUSTELLUSTI VOI ODOTTAA
-sen käyttö- ja hoito-ohjeet ovat puutteelliset
-palvelua ei ole tehty ammattitaitoisesti ja huolellisesti.
Eli voidaan mun mielestä aivan perustellusti sanoa että 87tkm moottori ole vielä saavuttanu sen oletettua käyttöikää.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J@gr on 2004-05-13 16:27 ]</font>
Juurikin näin. Toivotaan vaan, että hoituu ihan kuluttaja-asiamiehen pelottelulla nimittäin kuluttajavalituslautakunnassa kestää asian käsittely tällä hetkellä yli vuoden. Mut voisin väittää tuon homman olevan kyllä ihan läpihuutojuttu oli sitten kyseessä mikä kuluttajaoikeustaho tahansa.On 2004-05-13 19:30, lurttinen wrote:
Takuuseen se menee. Tai takuu ja takuu. Tavarassa on selvästi virhe.
Jos kiukuttelevat, otat vaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Ite niiden kanssa ei kannata ruveta vänkäämään. Niiden asenne on, että sinä maksaisit.
Pikku vinkkinä,jos oikein huonosti sattuu käymään, autovahinkokeskukselta löytyy 2.2 moottori hintaan 1200 euroa.Mulla kun oli auto korjattavana ketjun takia, varasin sen moottorin kaiken varalta,(mun varaus jo loppu), siinä on jotain korvakevikaa,mutta teknisesti ehjä. Ainakin parempi vaihtoehto, kuin maksaa 6 tonttua rempasta.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Mites vakuutukset? Seisokkipäiviltä rahaa tai toinen auto käyttöön?On 2004-05-13 20:52, J@gr wrote:
ja nyt sit auto voi olla pitkäänkin pois ajosta.
EDIT:Tulipahan mieleen noi kuluttajansuojan pykälät tavaran korjaamisesta/vaihtamisesta. Jotain oli pykälää, et sais korvaavan tuotteen korjauksen ajaksi... Joku vois varmistaa, muistanko oikein...
<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-05-13 21:19 ]</font>
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Hmm... Kyl tollasen vois ostaa. Ajais koneen tilttiin parin viikon päästä ja myyjäliikkeen piikkiin korjaus.On 2004-05-13 17:47, Zeni wrote:
Ei tarvitse kyllä enää miettiä vaihtoa tuohon ilmastoituun 2.2:seen Astraan. Mulle tuollainen remppa olisi autoilun loppu.
Sitten olis taas uutta ja hienoa pellin alla.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Henkilökohtaisesti kammoan suuria remontteja ja yleensäkin kaikkia remontteja jotka täytyy antaa liikkeen tehtäväksi. Yleensä jotain muuta on paskana tai naarmuja ym. kivaa kun auto tulee takaisin.
Jos aika,taito ja vehkeet riittäisi tekisin kaikki rempat itse. Olen muutenkin lopettanut juoksemisen noissa liikkeissä pikkuvioista kuten kitisevät jarrut,korjauksen jälkeen viat ilmestyvät uudestaan parin viikon kuluttua. Parempi kun korjaa itse perusteellisesti Opelin suunnittelu virheet.
Jos aika,taito ja vehkeet riittäisi tekisin kaikki rempat itse. Olen muutenkin lopettanut juoksemisen noissa liikkeissä pikkuvioista kuten kitisevät jarrut,korjauksen jälkeen viat ilmestyvät uudestaan parin viikon kuluttua. Parempi kun korjaa itse perusteellisesti Opelin suunnittelu virheet.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
Kyllä mulla tapiolan täyskasko on. Toivottavasti jotain sais täytyy lukea niitä ehtoja.Mites vakuutukset? Seisokkipäiviltä rahaa tai toinen auto käyttöön?
EDIT:Tulipahan mieleen noi kuluttajansuojan pykälät tavaran korjaamisesta/vaihtamisesta. Jotain oli pykälää, et sais korvaavan tuotteen korjauksen ajaksi... Joku vois varmistaa, muistanko oikein...
En minäkään tykkää autoa huoltoon jatkuvasti viedä. Yksi peruste silloin kun tän auton ostin oli toi jakopään ketju ettei siitä tarvitsisi murehtia. Luulin että ketjulla varustettu kone kestää...
Tuli tosta vaan mieleen...
Nykyisiä opelin myyntitilastoja on turha ihmetellä,jos palvelu on tolla tasolla.
Esim. Mersulla vaihtelevat nyt W210 korisiin autoihin takuuseen mm. kaikki ovet ja takaluukun kannen alkaneen ruostumisen johdosta + maalaukset päälle...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=3262
Nykyisiä opelin myyntitilastoja on turha ihmetellä,jos palvelu on tolla tasolla.
Esim. Mersulla vaihtelevat nyt W210 korisiin autoihin takuuseen mm. kaikki ovet ja takaluukun kannen alkaneen ruostumisen johdosta + maalaukset päälle...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=3262
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Esimerkillistä palvelua,tosin ei tuokaan nyt ilmeisesti ihan mutkatonta ole ollut käyttäjien kommenteista päätellen. Yleensä ruosteongelmat ovat juuri se viimeinen asia jossa jotain voi takuuseen saada (vrt. puhkiruostumattomuus takuu). Enemmän tuollaista.
Muuten kyllä ei ole mitään hyvää sanottavaa Vehon toiminnasta. Yksi Vito on taloudessa ollut ja ehti olla noin puoli vuotta kunnes vaihtui Transporteriin. Syy: kun yksinkertaisesti mikään ei toiminut, tuli ruostetta (2vuotta vanha malli), moottori vuosi joka suunnalta öljyt pois, turbo hajosi ja ties mitä muuta. kaikki nuo onneksi menivät takuuseen, mm.kansi vaihdettiin kokonaan, mutta takuu asioiden hoito OLI TODELLA NIHKEÄÄ ja tuntui lähinnä ettei asiasta saanut edes ääneen puhua liikkeessä tai kannetaan ulos. Myöhemmin auto vaihtui Transporteriin joka on samaa vuotta, isompi ja kaikilla herkuilla+webasto. Meni päittäin mersuun
Muuten kyllä ei ole mitään hyvää sanottavaa Vehon toiminnasta. Yksi Vito on taloudessa ollut ja ehti olla noin puoli vuotta kunnes vaihtui Transporteriin. Syy: kun yksinkertaisesti mikään ei toiminut, tuli ruostetta (2vuotta vanha malli), moottori vuosi joka suunnalta öljyt pois, turbo hajosi ja ties mitä muuta. kaikki nuo onneksi menivät takuuseen, mm.kansi vaihdettiin kokonaan, mutta takuu asioiden hoito OLI TODELLA NIHKEÄÄ ja tuntui lähinnä ettei asiasta saanut edes ääneen puhua liikkeessä tai kannetaan ulos. Myöhemmin auto vaihtui Transporteriin joka on samaa vuotta, isompi ja kaikilla herkuilla+webasto. Meni päittäin mersuun
-----Zeni-----