Peltisatsi + ilmansuodatin?!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
AstraSi
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AstraSi »

Onko vaikutus millainen 1.6 Si mallin Astraan jos laittaisi peltipakosarjan + vapaammin virtaavan ilmansuodattimen? Onko kenelläkään käytännön kokemusta? Nouseeko auton imu/pako-äänet korvia huumaaviksi? Olen kuullut, että joissain astroissa vapaavirtaussuodattimen asennuksen jälkeen auton imuäänet kasvaneet huomattavasti (joka ei aina ole huono asia) :wink:

Olisivat kuulemma olleet rumat äänet?

Onko muita hyviä viriviri-ohjeita ko. malliin?

KIITOS!!!
AstraSi
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AstraSi »

Kertokaa nyt oi vanhat ja viisaat mulle jotain... Pyydän mitä kauneimmin... :grin:
MadMax
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MadMax »

On 2002-09-16 10:49, AstraSi wrote:
Onko vaikutus millainen 1.6 Si mallin Astraan jos laittaisi peltipakosarjan + vapaammin virtaavan ilmansuodattimen? Onko kenelläkään käytännön kokemusta? Nouseeko auton imu/pako-äänet korvia huumaaviksi? Olen kuullut, että joissain astroissa vapaavirtaussuodattimen asennuksen jälkeen auton imuäänet kasvaneet huomattavasti (joka ei aina ole huono asia) :wink:

Olisivat kuulemma olleet rumat äänet?

Onko muita hyviä viriviri-ohjeita ko. malliin?

KIITOS!!!
Suodattimista ja niiden vaikutuksista tehoon ja ääneen on tälläkin foorumilla ollut paljon puhetta, ihan lähiaikoinakin.

Eli ota silmä käteen ja katso :smile:

Minulle Astra G 2.0 tyhjäkäyntiääni muistutti lähinnä jonkin asteista korinaa, joten ei sitä kehdannut kuunnella. Joissakin autoissa (Vectra?) lopputulos on ollut pelkästään positiivinen.

Peltipakosarjasta ei kokemuksia, mutta olisi kiva kuulla koska se voi hyvinkin olla vaihdon edessä kun n. vuosi sitten huollossa sanoivat että nykyinen vuotaa..

Jos ei halua laittaa mansikoita piristämiseen niin käytännössä ei saa kuin muutaman hepan sieltä ja muutaman tuolta (putkisto, suodatin, chip). Tosin ajettavuus saattaa parantua sen verran että huomaa eli on jouhevampi kulku.
Selviä teholisäyksiä saa ilmeisesti nokilla ja imusarjoilla (esim. dBilas), mutta markaa enempi ja eivät taida olla ns. katsastushyväksyttyjä.

Ns. sport-putkistoa voin suositella yhden oman kokemukseni perusteella. Alavääntö ja muutenkin vääntö on tasaisempaa (minulla Steinless Steelin cat-back.) Vaikutuksen mittauttanen lähiaikoina kun SuperChipsin asennus taitaa jäädä asennusjohtosarjan vanhuudesta tekemättä.

t. Mikko
Vastaa Viestiin