kysymyksiä ajotietokoneesta??!!
F tarkoittaa virhettä, mulla vilkuttaa koska lämpötila-anturi ei ole paikalla. Kellon saa asetettua niiden kahden ison valintanapin välissä olevista pienistä napeista. Suurennuslasi ja nuppineula vois olla tarpeen
Kellon asettamisen jälkeen pitää painaa vielä toista valinta nappia, jolloin kello lähtee käyntiin.
VW passat 1.9 tdi pwd -03
ex. Astra G 2.0 16v metrosport -00
ex. Calibra 2.0 8v -91
ex. Astra G 2.0 16v metrosport -00
ex. Calibra 2.0 8v -91
-
Veccu-c20xe
- 'Senator'

Mulla ois kanssa kysymys. Miten ajotietokone laskee toimintasäteen (km)? Perustuu vissiin keskikulutukseen viimeisimmeltä x kilometriltä???
Yhden aika jännän havainnon oon tehnyt keskikulutuksen kanssa. Nollaan vaikka kilometri ennen pysähtymistä kulutuslukeman. Pysäytän auton ja sammutan. Ennen kuin ajotietokone ehtii pimetä, niin kulutuslukemassa näkyy selvästi kun se hyppää pari desiä ylöspäin. Jos virtaa käyttää päälle/pois useampaan kertaan niin keskikulutuslukema nousee ja nousee.
Ilmeisesti auto ruilauttaa pikkusen polttoainetta suuttimien kautta ennen käynnistystä kun se näin toimii... on minun veikkaus. Osaisko joku sanoa jotain viisaampaa.
Yhden aika jännän havainnon oon tehnyt keskikulutuksen kanssa. Nollaan vaikka kilometri ennen pysähtymistä kulutuslukeman. Pysäytän auton ja sammutan. Ennen kuin ajotietokone ehtii pimetä, niin kulutuslukemassa näkyy selvästi kun se hyppää pari desiä ylöspäin. Jos virtaa käyttää päälle/pois useampaan kertaan niin keskikulutuslukema nousee ja nousee.
Ilmeisesti auto ruilauttaa pikkusen polttoainetta suuttimien kautta ennen käynnistystä kun se näin toimii... on minun veikkaus. Osaisko joku sanoa jotain viisaampaa.
sama homma..kai..On 2004-05-13 14:14, Calibra83 wrote:
F tarkoittaa virhettä, mulla vilkuttaa koska lämpötila-anturi ei ole paikalla.
läpötilan kohdalla lukee kans F eikä lämpötilaa näy.. eli siinä olisi kaikesta päätellen vikaa..? missä se anturi on? saakohan sitä ohitettua tai asennettua, ellei sitä oo?
saattaaha olla ettei sitä oo asennettu ollenkaan kun tossa autossa tosiaan ei oo ollu sitä ajotietokonetta ennemmin..
<font size=-1>[ This Message was edited by: astrautus on 2004-05-13 15:00 ]</font>
Antureita saa opelilta ja johdot pitäis löytyä puskurin takaa jostain. Mää asensin kans ajotietokoneen jälkikäteen, eikä ole lämpitila-anturia kiinni ja näytössä lämpötilan kohdalla F. Osaisko joku sanoa, millainen se lämpötila-anturin liitin on? Ilmeisesti 2 johtoa, mutta onko väreistä tietoa? Kyseessä calibra c20ne.
Veikkaanpa että ei ole Calibrassakaan sitä lämpöanturin koko johtoa, jos ei oo alunperin ajotietokonetta. Ei ainakaan Vectrassa ollut, vaan pätkä puuttui välistä, muut piuhat kyllä oli kaikki.
Se anturi on siis etupuskurissa ja piuha haarautuu sinne samasta liittimestä kun jarrupalojen kuluneisuusanturien piuhat ja tämä liitin taas löytyy rintapellistä jarrutehostajan yläpuolelta.
Näin siis Vectrassa, mutta mitä tod.näk. myös Calibrassakin...
Näin muistelen sen olleen kun joskus aikanaan laitoin. Tosin mulla oli laittaa sinne se puuttuva piuhan pätkäkin.
Se anturi on siis etupuskurissa ja piuha haarautuu sinne samasta liittimestä kun jarrupalojen kuluneisuusanturien piuhat ja tämä liitin taas löytyy rintapellistä jarrutehostajan yläpuolelta.
Näin siis Vectrassa, mutta mitä tod.näk. myös Calibrassakin...
Näin muistelen sen olleen kun joskus aikanaan laitoin. Tosin mulla oli laittaa sinne se puuttuva piuhan pätkäkin.
Se haistelee tankissa olevan aineen määrää...määrän mukaan määräytyy eri jännitearvoja..Sitten se muistelee paljonko ainetta keskim. on viime aikoina mennyt ja siitä laskee että ko. löpömäärällä pääsee X-määrän. Just Rekorttiin Monzan ajotietokoneen masentaneena perehtynyt, pakka hyvät hermot talliin mennessäs kun meet tietsikkaa ihmetteleen. Ilman kytkiksiä ei oikeen meinaa onnistua.On 2004-05-13 14:41, Veccu-c20xe wrote:
Mulla ois kanssa kysymys. Miten ajotietokone laskee toimintasäteen (km)? Perustuu vissiin keskikulutukseen viimeisimmeltä x kilometriltä???
Jani