Astra -01 87tkm 2.2 moottori remppa arvio 6000€
Tulipa tuossa mieleen tuo huoltoväli joka
on 30.000km. On se vaan aika hurja matka
moottoriöljyjä ajatellen,mitkään tavalliset
öljyt eivät kykene siihen,siis jos koneessa
ei ole ollut moottorinvalmistajan hyväksymät
Long life öljyt niin esim moottorin laakeroinnin voitelu alkaa heiketä viimeistään 20.000km paikkeilla ja sen
seurauksena kiertokankien,kampiakselin,
nokka-akselin laakerointi saattaa pettää
puutteellisen voitelun vuoksi.
Tuo Z22SE moottorin jakoketjuongelma on
aivan selvä tuotteen valmistajan virhe.
Ja jos ei muu auta takuuasioissa niin
Julkisuuden luulisi tehoavan!
Jep jep.
Long life öljyt niin esim moottorin laakeroinnin voitelu alkaa heiketä viimeistään 20.000km paikkeilla ja sen
Tuo Z22SE moottorin jakoketjuongelma on
aivan selvä tuotteen valmistajan virhe.
Ja jos ei muu auta takuuasioissa niin
Julkisuuden luulisi tehoavan!
Jep jep.
Mites vakuutukset? Seisokkipäiviltä rahaa tai toinen auto käyttöön?On 2004-05-13 20:58, lurttinen wrote:On 2004-05-13 20:52, J@gr wrote:
ja nyt sit auto voi olla pitkäänkin pois ajosta.
Ei auton keskeytysvakuutukset ikinä korvaa toista autoa tilalle (antaa vain päivärahan) mutta jos päivärahaa haluaa täytyy syynä olla normaalisti vakuutuksesta korvattava tapahtuma, jota moottorivaurio ei ole. Joten vakuutuksista seisontakorvaksia ei kannata odotella.
Huono säkä,toivttavasti kaikki järjestyy.Olisin sitä mieltä, että kuluttaja-asiamiehellä uhkailu ei auta mitään. (yritin sitä itse).Olivat muka itse kysyneet samalta taholta kantaa ketjurikkoon.Vastaus täysin erilainen, kuin minkä itse sain.Omasta jakoketjurempastani en ole vielä maksanut mitään,(puolet pitää maksaa).Rahana pieni,mutta periaatteena suuri,olisiko järkevää harkita jotain ryhmäkannetta opelia vastaan..?.,Kuriinhan ne huijarit täytyy saada.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 28&forum=4On 2004-05-14 16:44, ekomies wrote:
Tulipa tuossa mieleen tuo huoltoväli joka
Lainausta omasta postauksesta:
"Muutamia tuttuja on VAGin palveluksessa, ei siellä avata samallalailla moottoreita kuin Opel organisaatiossa. VAGin dieseleillä ajetaan aika paljon, enkä ole kuullut mitään moottorin kestoon liittyviä ongelmia, vaikka silloin tällöin käyn VAGin korjaamoilla.
Muista yhden Nesteen inssin, joka ajeli työsuhde Ascolla ja otti öljynäytteet 5 tkm välein (vuosi 1987). Hänellä oli silloin Nesteen laatulitkut sisällä, muistelen että hän teki öljynvaihdon jossain 40 tkm paikkeilla, silloin öljy alkoi menettämään ominaisuuksia.
Mitä minä olen autoalaa seurannut, niin öljynvaihtoväli on kasvanut paljon ja moottorikorjausten tarve vähentynyt huimasti."
Sain tänää vastauksen lähettämääni mailiin GM:lle tässä vastaus:
Hei,
kiitos palautteestanne.
Pahoittelemme vastauksemme viivästymistä ja autonne korjauksista teille
koitunutta vaivaa.
Keskustelimme asiasta Metro-Auto Oy:n sekä takuu- ja teknisen puoleltamme
kanssa koskien autonne moottorin takuuta.
Autollanne on ollut 12 kk:n tehdastakuu joka on päättynyt vuonna 2002.
Takuuajan jälkeisissä päätöksissä otamme huomioon mm. auton iän, ajetut
kilometrit, omistajuussuhteen, eli onko kyseessä auton ensimmäinen
omistaja sekä auton merkkihuoltohistorian. Auton käytettynä myyneellä
liikkeellä on autosta tuotevastuutakuu.
Näiden edellämainittujen, sekä takuuajan päättymisen perusteella GM
Finland Oy ei tule osallistumaan autonne korjauskustannuksiin.
Jos haluatte reklamoida asiasta pyydämme sen esittämään kirjallisesti
seuraavaan osoitteeseen:
Asiakaspalvelupäällikkö
GM Finland Oy
Pajuniityntie 5
00320 HELSINKI
Aurinkoista ja lämmintä kesän odotusta.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland OY
Vittu mitä mulkkuja. En kyllä enää ikinä osta mitään vitun ooppelia. Eivät voineet edes soittaa vaikka kyselin asiasta noin 12:00 aikaa tänää. Sanoivat vaan että asia on käsittelyssä ja lupasivat soittaa tämän päivän aikana. No täytyy huomenna soittaa kuluttaja asiamiehelle ja lähteä sitä kautta asiassa eteenpäin. Siis mun mielestä aivan käsittämätöntä toimintaa! Toi kirjekin vittu mikä läppä. No täytyy tästä lähteä lenkille rauhoittumaan vähän.
Hei,
kiitos palautteestanne.
Pahoittelemme vastauksemme viivästymistä ja autonne korjauksista teille
koitunutta vaivaa.
Keskustelimme asiasta Metro-Auto Oy:n sekä takuu- ja teknisen puoleltamme
kanssa koskien autonne moottorin takuuta.
Autollanne on ollut 12 kk:n tehdastakuu joka on päättynyt vuonna 2002.
Takuuajan jälkeisissä päätöksissä otamme huomioon mm. auton iän, ajetut
kilometrit, omistajuussuhteen, eli onko kyseessä auton ensimmäinen
omistaja sekä auton merkkihuoltohistorian. Auton käytettynä myyneellä
Näiden edellämainittujen, sekä takuuajan päättymisen perusteella GM
Finland Oy ei tule osallistumaan autonne korjauskustannuksiin.
Jos haluatte reklamoida asiasta pyydämme sen esittämään kirjallisesti
seuraavaan osoitteeseen:
Asiakaspalvelupäällikkö
GM Finland Oy
Pajuniityntie 5
00320 HELSINKI
Aurinkoista ja lämmintä kesän odotusta.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland OY
Vittu mitä mulkkuja. En kyllä enää ikinä osta mitään vitun ooppelia. Eivät voineet edes soittaa vaikka kyselin asiasta noin 12:00 aikaa tänää. Sanoivat vaan että asia on käsittelyssä ja lupasivat soittaa tämän päivän aikana. No täytyy huomenna soittaa kuluttaja asiamiehelle ja lähteä sitä kautta asiassa eteenpäin. Siis mun mielestä aivan käsittämätöntä toimintaa! Toi kirjekin vittu mikä läppä. No täytyy tästä lähteä lenkille rauhoittumaan vähän.
No hitto, tuossahan sanotaan selvällä suomenkielellä, että myyjäliike maksaa! Jos ei maksa niin tapelkoon liike sitten itte GM:n kanssa. Jos vielä tulee sulle *ittuilua niin soita KarpolleOn 2004-05-17 15:52, J@gr wrote:
Auton käytettynä myyneellä
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2004-05-18 00:02 ]</font>
Auton oon ostanu 31.12.2002 että se 6kk takuu on menny umpeen. Mutta huomenna sit selviää lisää kun juttelen kuluttaja-asiamiehen kanssa. Se varmaan tietää parhaiten noi takuu ja vastuu kiemurat.
Ihme juttu vaan kun GM ei ota mitään vastuuta moottorin rikkoutumisesta vaikka osittain takuuseen (työt joudun maksamaan) vaihtoivatkin jakopään ketjun ja laahaimet. Minä ainakin olettaisin että moottori rikko on seurausta näitten osien rikkoutumisesta. Jos ja kun tämä ketjun rikkoutuminen on johtunut valmistus virheestä ja samalla johtanut myös koko moottorin rikkoutumiseen niin ei pitäis mun mielestä pitäisi olla mitään erimielisyyksiä kuka korvaa.
Ihme juttu vaan kun GM ei ota mitään vastuuta moottorin rikkoutumisesta vaikka osittain takuuseen (työt joudun maksamaan) vaihtoivatkin jakopään ketjun ja laahaimet. Minä ainakin olettaisin että moottori rikko on seurausta näitten osien rikkoutumisesta. Jos ja kun tämä ketjun rikkoutuminen on johtunut valmistus virheestä ja samalla johtanut myös koko moottorin rikkoutumiseen niin ei pitäis mun mielestä pitäisi olla mitään erimielisyyksiä kuka korvaa.
Tuotevastuu oli 6 kk ja autokaupasta näyttää olevan jo lähes 18 kk joten ei se liikekkään sitä joudu tuon tuotevastuun perusteella maksamaan.On 2004-05-17 16:26, Wesku79 wrote:No hitto, tuossahan sanotaan selvällä suomenkielellä, että myyjäliike maksaa! Jos ei maksa niin tapelkoon liike sitten itte GM:n kanssa. Jos vielä tulee sulle *ittuilua niin soita KarpolleOn 2004-05-17 15:52, J@gr wrote:
Auton käytettynä myyneellä
liikkeellä on autosta tuotevastuutakuu.Tsemppiä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2004-05-18 00:02 ]</font>
Taitaa olla niin että GM vetoaa auton "huonoon" huoltohistoriaan. Kannattaa varmaan etsiä uusi moottori jostain tai sitten joku yksityinen paja joka laittaa uudet palikat kiinni. Ainoa mitä en ymmärrä on tuo GM:n viestin loppu eli hyvät kesän toivotukset. Sama kuin sanoisi "onneksi olkoon" hautajaisissa. Kaiken kaikkiaan kurja homma.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
Se on näissä massatuotemerkeissä vähän tahmeaa tuo takuu asia. Itse olen sen ainakin niin ymmärtänyt kun mikään ei meinaa mennä takuuseen. Ei ainakaan yli 50e korjaukset
Mersulla tuo takuu on paljon joustavampaa mutta eipä se olekkaan mikään massatuotantomerkki.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Eipä toimi Mersullakaan toi takuu systeemi. Kaveri sai tapella monta kuukautta että sai 3 vuotta vanhasta mesestä takuuseen ruostuneet ovet ja takaluukun.On 2004-05-18 08:31, TEPE wrote:
Se on näissä massatuotemerkeissä vähän tahmeaa tuo takuu asia. Itse olen sen ainakin niin ymmärtänyt kun mikään ei meinaa mennä takuuseen. Ei ainakaan yli 50e korjauksetMersulla tuo takuu on paljon joustavampaa mutta eipä se olekkaan mikään massatuotantomerkki.
Ja mikähän se mahtoikaan olla se ensinmäinen automerkki? Tuskin ainakaan Opeli joten se siitä ettei Mersu ole mikään massatuotanto auto. Sitä samaa se on kuin muutkin
JL
-
astra coupe 2.2
- 'Admiral'

Sanoivat Opelilla kun soittelin aikanaan ja kyselin viallisista 2.2 jakopäistä, että niitä olis noin 100 kpl vuosimallin 00-01 autoissa.On 2004-05-18 09:42, Astra_X_2 wrote:
No onpas hienoa toimintaa GM:ltä. Pitäisiköhän kuitenkin jättää se 2.2 litrainen GTS Vectra hankkimatta...
Kuinkahan paljon noita ongelmallisia 2.2 koneita oikein on liikenteessä?