Ecotecin hihnanvaihto...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
TimoT
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TimoT »

On 2004-05-14 10:58, jarrupala wrote:
mites mä tarkastan ton jakopäänhihnan ku oon -95 vectraa ostamassa, mistä mä tiiän että kohta on vaihto eessä? jos on löysää?
Ajokilometreistä ja huoltotiedoista?

Hihnan vaihtohan pitäisi tehdä 60TKM tai 4v välein (suositus).
Ei sitä pahemmin pysty käsittääkseni kokeileen, onko se löysällä. :wink:
Viisaammat korjatkoon jos meni metsään.

Omalla astralla oli ajettu 115 TKM ja kuittejen mukaan 12500mk remontti tehty, eli hihna meni ja venat + kansi... Kauppakirjassa lukee että hihna vaihdettava 165TKM huollon yhteydessä, nyt mittarissa 159TKM, eli piakoin saa itsekin viedä sen vaihtoon...

-Timo
Opel Astra 1,6i 16V X16XEL Merit Caravan 1997
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

Soitin tässä taannoin erääseen opelin merkkihuoltoon/maahantuojaan pääkaupunkiseudulla ja ilmoitin autoni olevan gsi kadetti vuodelta 1990 c20xe koneella ja kysyin jakopäänhihnanvaihtoväliä+hilppeiden sieltä vastasivat että 7vuotta tai 100000 en kyllä ollut uskoa korviani mutta niin vaan väittivät. Itte kyllä silti vaihdan 60000/4vuotta
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

On 2004-05-14 10:58, jarrupala wrote:
mites mä tarkastan ton jakopäänhihnan ku oon -95 vectraa ostamassa, mistä mä tiiän että kohta on vaihto eessä? jos on löysää?
Jollei siitä ole selkeää dokumentaatiota koska se on vaihdettu/mitä sinne on vaihdettu, kannataa jakopää tehdä kyllä uusiksi. On aika halpa vakuutus halvoille kilomtreille. Tuo kansiremppa kun nielee aina 500-1000€, vaikka sen tekisi itsekin. Jos siis kyseessä on 16-venttiilinen kone. Tuo -95 Vectrahan voi olla 8-venttiilinenkin jos on A-mallia.
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2004-02-24 10:53, Miro.Simounen wrote:
ite vaihatan seuraavan ainakin vielä merkkiliikkeessä, varmaan syksyllä joskus pitää vaihdataa..

syksy tuli ja hihna vaihtu :lol:

vaihtelin siis ite tuon, eipä juuri se nvaikeempi kuin 8 venasenkaan hihnan vaihto (hitosti enemmän joutuu purkaan vaan)
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Opelin orkkishihnojen valmistaja on nykyään se contin, vai kuinka se nyt kirjoitetaankaan. INA on myös alkuperäisten rullien valmistaja tätänykyä (ainoastaan GM:n stanssi puuttuu) ja se Kanadassa valmistettu automaattikiristin on myös alkuperäinen. Nokka-askelin stefat, joita Motonet kauppaa, on myös orkkisituotteita ja merkiltään muistaakseni KACO Dys tai jotain sinnepäin.
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2004-07-22 23:22, jamboy wrote:
Opelin orkkishihnojen valmistaja on nykyään se contitec,
varmaan toi, itelle laitoin tuon. Koodit yms samat kuin "orkkiksessa" vain GM-leimat puuttuu
heino79
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja heino79 »

Mulla katkes ´96:sesta Astrasta(x16xel) jakohihna kesken ajon 80kmh nopeudessa. Hihnalla ei ollut ajettu kuin 40tkm!! Itse kerkesin ajaa 15tkm. hihna+kiristimet lähti tehtaalle tarkastusta varten reilu 1,5kk sitten, mutta mitään ei ole kuulunut, eikä ketään ole saatu vastuulliseksi, joten itse maksettavaksi jäi...

Kunnostus olisi maksanut reilu 800euroa. Mutta pörssin ilmoituksen kautta löytyi 60tkm(takuu km:t) ajettu tuonti-auton kone, joka maksoi 600e. Siihen sitten jakopään sarja+kytkimen painelaakeri 180e. Vanhalla koneella oli ajettu 245tkm. Itse asensin tuon uuden koneen joten total hinnaksi tuli reilu 800e eli sama kuin olisi vanhan kunnostus maksanut
Vastaa Viestiin