No nyt kun tuo vitun kadett kauppa kusi.
Ajattelin käydä täältä joensuussa ostamassa c askon, parilitukkainen myllyhän siinä on jo valmiina,
tietääkö joku miten siinä on lähtöjä?
Ja sitten asiaan.
Mites JOS jostain löytäisi turbokoneen ascoon niin mitä katsastusmies mulle siitä sanoisi, mitä osaa joutuu lisään/vaihtaan.
miten vaikeaa olisi se turbotus tehdä itse?!
Ascona-turbo?
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Jos se tavallinen 2.0i on niin 115hv/85kW lupaa tehdas.tietääkö joku miten siinä on lähtöjä?
Ja sitten asiaan.
Mites JOS jostain löytäisi turbokoneen ascoon niin mitä katsastusmies mulle siitä sanoisi, mitä osaa joutuu lisään/vaihtaan.
miten vaikeaa olisi se turbotus tehdä itse?!
Valmiin turbomoottorin laittaminen asconaan on vähän ongelmallista kun niissä on yleensä se vakioteho jo sen verran suuri että menee tuon 156hv rajan ylitse. Eli jos katsastusmies tälläisen sulla pellin alla havaitsee niin kehoittaa kyllä repimään sen sieltä irti ensi tilassa.
Jälkiasennus turbotus olisikin sitten mahdollista. Tosin edellyttää että jos tehot nousevat tuon vakion 115hv ylitse niin auton alustan jarruineen pitää vastata mallisarjan tehokkainta mallia 2.0i GT-asconaa. Eli vaihtoon etujarrulevyt, satulat, takajarrusylinterit ja paineen rajoitin venttiilit.
Tuo 156hv rajahan muodostuu kun laskee c-asconan mallisarjan tehoikkaimpaan moottoriin 20% lisää hevosia.
Eli 130hv x 20% lisää on 156hv 114kW.
Turbotus on aika työlästä/kallista tehdä itse ja harvemmin ensimmäisestä rakentamastaan turbomoottorista saa kerralla toimivaa kokoonpanoa.
Helpommalla pääsisit jos vaikka vaihtaisit tavallisen 8v-moottorin tilalle vapaastihengittävän 16 venttiilisen.
No onneksi sentään sitä turboa ei tarvitse tehdä vaan niitä saa valmiina kaupasta uutena jos lompakossa vaan riittää paksuutta.On 2004-05-16 15:00, samikarki wrote:
Jaah, nyt tuli siis peini erhe ilmeisesti tässä informaatiossa, tarkoituksenani oli kysellä sitä että miten vaikea operaatio on tehdä turbo 2.0i ascoon?!
Moottorihan siinä on hyvä kunnostaa aluksi huolellisesti. Bensa ja sytytyspuolta siinä ainakin joutuu pohtimaan (seos, kipinä+ennakko), ehkä puristussuhdettakin laskemaan, pakosarjan valmistus, välijäähdyttimen paikka, moottorin tapahtumien tiedon keruu, dynamometrillä säätö jne.
Jälkiasennus turbo pitää tietty vielä muutoskatsastaa koska turbotus rinnastetaan moottorinvaihtoon. Kasvaneet teholukemat tulee esittää muutoskatsastuksen yhteydessä esim. dynopaperilla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2004-05-16 16:56 ]</font>
Mulla on itellä turbotus-projekti menossa ascona c-malliin.
Koneena on 2.0 ne. Kaikki tarvittavat palikat olen saanut haalittua kasaan ja pitäisi alkaa niputtamaan sitä heti, kun kiireiltä joudan..
Ihan tyhjällä lompakolla ei kannata lähteä tekemään kyseistä projektia, niinkuin ite sain huomata.... Alkuperäinen hintakatto, mitä pidin projektille (1500e) on ylittynyt jo aika reippaasti, enkä vieläkään ole kyennyt ostamaan kaikkia niitä palikoita, joita suunnittelin.
Turbottamisen kallein sijoitus (poislukien UUSI turboahdin)on bensansyötön päivittäminen.
Mut, en ala tässä nyt menemään sen enempää yksityiskohtiin.
Kysele multa privana, jos suo kiinnostaa vielä toi ahtamis savotta, ni kerron kyllä kaikki mitä tiedän...
Koneena on 2.0 ne. Kaikki tarvittavat palikat olen saanut haalittua kasaan ja pitäisi alkaa niputtamaan sitä heti, kun kiireiltä joudan..
Ihan tyhjällä lompakolla ei kannata lähteä tekemään kyseistä projektia, niinkuin ite sain huomata.... Alkuperäinen hintakatto, mitä pidin projektille (1500e) on ylittynyt jo aika reippaasti, enkä vieläkään ole kyennyt ostamaan kaikkia niitä palikoita, joita suunnittelin.
Turbottamisen kallein sijoitus (poislukien UUSI turboahdin)on bensansyötön päivittäminen.
Mut, en ala tässä nyt menemään sen enempää yksityiskohtiin.
Kysele multa privana, jos suo kiinnostaa vielä toi ahtamis savotta, ni kerron kyllä kaikki mitä tiedän...