Luukun tiivisteet kävin läpi mutta silti on matto märkä.
Voiko johtua takaikkunan tiivisteen vuotamisesta?
Onko kellän kokemusta ja sitä kautta ratkaisua.
Tai sitten se vuotaa jostain peltien jatkopaikoista. A-Omegassa olen vastaavaan törmännyt, en muista onko Vecussa vastaavat kahden pellin liitoskohdat luukunaukossa siinä tiivisteen vieressä. Ei muuta kuin mies takaluukkuun ja toinen vesiletkun kanssa päästämään vettä ulkopuolelle, niin kyllä vuoto pitäisi olla helposti paikannettavissa.
kyllä sen vuodon täytyy tapahtua jostain ikkunan läheltä tai sen korkeudelta.
Kuskin puolen yläpellit kosteina ja joissan kohdissa vesipisaroita.
takaluukun massasin kaks viikkoa sitten kiveniskumassalla. 4 litraa meni mutta kyllä se vaimeni, seuraavaksi ovet.
Mullakin a vectrassa takakontti on märkänä aina pesulassa käynnin jälkeen. Otin sen maton pois ennen pesua ja katoin mistä se tulee niin tippoja tippu sieltä apukuskin puolelta ylhäältä jostakin ja sitten aivan erityisen paljon vettä tuli jostakin apukuskin puolelta lampun seutuvilta. Sitä vuotopaikkaa on hankala selvittää, joten onko muilla ollu samaa ongelmaa?
Mulla on kanssa a vectrassa aina sateen jäljiltä kontin matto läpimärkä.Vikakin löyty,paitsi mätä lattia niin myös se että puuttui lattiasta vedenpoistoaukosta kumi kokonaan,ajaessa heitti vedet siitä sisälle..
Yks paikka mistä vesi voi myös tulla sisälle on takavalot. Ittellä ei oo Vectras ollu sellasta ongelmaa, mut edellises autos oli lampus jotain häiukkää ja veti aika paljon vettä sisälle.
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Pyöränkaaret kun on riittävän happamat niin ne sisä ja ulkoloksun pellit rupeevat rakoilemaan sieltä kusee myös sisään mutta sen pystyy helposti toteamaan koska silloin mukana tulee ihan kuraa, A-Omegan omistajille kovin tuttu paikka.
Mulla tuli vedet sisään niistä pienistä takasivu ikkunoiden takaosasta,molemmista ikkunoista yksi kiinnikepultti poikki. Sikaflexii perään ja loppuvuotaminen/ajoviiman suhinat.
On 2004-05-27 13:33, A1 Vectra wrote:
Mullakin a vectrassa takakontti on märkänä aina pesulassa käynnin jälkeen.
Joo, kuullostaa aika tutulta. Mulla vuotaa kanssa vettä konttiin pikapesussa käydessä. Sateella ei vuoda. Mulla vesi tulee jostain takaikkunan oikean alareunan paikkeilta. Laitan pikapesuissa annettavan kuivausliinan kontin puolelle aina ennen pesua.
En ole sen tarkemmin jaksanut tutkia mikä kohta tarkalleen vuotaa, mutta tosi ärsyttävää...
Ku ostin oman vectran niin takaikkuna vuoti apukuskin takapenkin kohdalta. Norottin vettä oikeen kunnolla!
Laitettiin ikkunan yläsosan reunaan korimassaa, sormenpäällä sitä sinne tökittiin ja kyllä loppu vuotaminen.
Selvästi näki ulkopuolelta että tiiviste on paskana siitä kohdin.
Näyttäis olevan samanlainen kuskin puolenki ikkunan yläosa.
Toi pikkuikkunan vuotaminen on mahdillista mullakin...