Kadetin katsastus
Käytin tänään kadettiani katsastuksessa (Opel Kadett Frisco 1.8i -91) ja hylkäyshän sieltä paukahti seuraavista vioista
Takajarru Vasemmalla Jarruvaikutus Riittämätön (Opelin merkkikorjaamolla epäilivät jarrusylinterin mahdollisesti menneen ja aiheuttuvan ko.vikaa)
Seisontajarru Vasemmalla Jarruvaikutus Riittämätön
Lähivalon suuntaus vasemmalla suuntaus liian ylös
Helmakotelo Oikealla Ruostevaurioitunut
Kuinkahan paljon noista kaikista vioista tulisi suunnilleen korjauskustannuksia jos aikoo laittaa kuntoon vai kannattaako enää edes laittaa?
Olisi kuukausi aikaa korjata nuo viat
2.jarruakselin mittaustulokset oli vasen 0,4 ja oikea 1,0
Seisontajarru 0,4 ja 1,0
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jusu-81 on 2004-05-25 14:42 ]</font>
Taisi tulla kyllä väärälle palstalle olisi ilmeisesti sopinut paremmin "Opel-Keskusteluun" no kuitenkin
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jusu-81 on 2004-05-25 14:57 ]</font>
Takajarru Vasemmalla Jarruvaikutus Riittämätön (Opelin merkkikorjaamolla epäilivät jarrusylinterin mahdollisesti menneen ja aiheuttuvan ko.vikaa)
Seisontajarru Vasemmalla Jarruvaikutus Riittämätön
Lähivalon suuntaus vasemmalla suuntaus liian ylös
Helmakotelo Oikealla Ruostevaurioitunut
Kuinkahan paljon noista kaikista vioista tulisi suunnilleen korjauskustannuksia jos aikoo laittaa kuntoon vai kannattaako enää edes laittaa?
Olisi kuukausi aikaa korjata nuo viat
2.jarruakselin mittaustulokset oli vasen 0,4 ja oikea 1,0
Seisontajarru 0,4 ja 1,0
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jusu-81 on 2004-05-25 14:42 ]</font>
Taisi tulla kyllä väärälle palstalle olisi ilmeisesti sopinut paremmin "Opel-Keskusteluun" no kuitenkin
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jusu-81 on 2004-05-25 14:57 ]</font>
- Undertaker
- 'Diplomat'

- Undertaker
- 'Diplomat'

No minun arvaus on vasemmanpuolen takajarru rumpu. Koska jos kerta seisontajarru ja norm jarrut ei pelaa kunnolla niin rumpu voi olla entinen. Tietysti jarrukengät voi olla kans entiset. Ooppeli liikkeessä (yllättäen) arvioivat kalleimman osan hajonneen.On 2004-05-25 14:59, Jusu-81 wrote:
Joo, mutta osaako kukaan sanoa mitä kaikkia osia noista takajarruista joutuu mahdollisesti uusimaan?
Jos joku osaisi noista mittausarvoista jotain päätellä?
Kiitoksia tästä vinkistä laitoin heti nuo osat tuolta motonetistä tilaukseen on muuten pikkaisen halvemmat kuin Opelin merkkikorjaamolla jossa pelkät sylinterit olisivat maksaneet 30 euroa/kappale...On 2004-05-25 15:50, TJT wrote:
Suosittelen painelemaan motonettiin hakemaan uudet rummut,kengät ja sylinterit:
JARRUKENKÄSARJA
Sisältää kahden pyörän jarrukengät
1,3S/1,6/1,8/2,0 (Ø200mmx45mm) 15.81€
+asennussarja 5.05€
Jarrusylinterit 7.40€/kpl
Jarrurumpu 16€/kpl
Kukas se arvioikaan kalleimman osan hajonneen![]()
![]()
Onko nuo motonetin jarrutarvikkeet yleensä kestäneet kuitenkin ihan hyvin vai minkälaisia nuo on laadullisesti?
[/quote]
Kiitoksia tästä vinkistä laitoin heti nuo osat tuolta motonetistä tilaukseen on muuten pikkaisen halvemmat kuin Opelin merkkikorjaamolla jossa pelkät sylinterit olisivat maksaneet 30 euroa/kappale...
Onko nuo motonetin jarrutarvikkeet yleensä kestäneet kuitenkin ihan hyvin vai minkälaisia nuo on laadullisesti?
[/quote]
Eipä mun aikana niitä ole ikinä takaisin tuotu ja oon myynnyt/tuun myymään noita vielä paljon, ja saathan sä niille myös vuoden takuunkin.
Kiitoksia tästä vinkistä laitoin heti nuo osat tuolta motonetistä tilaukseen on muuten pikkaisen halvemmat kuin Opelin merkkikorjaamolla jossa pelkät sylinterit olisivat maksaneet 30 euroa/kappale...
[/quote]
Eipä mun aikana niitä ole ikinä takaisin tuotu ja oon myynnyt/tuun myymään noita vielä paljon, ja saathan sä niille myös vuoden takuunkin.

Itse katsastin oman kadetin 2 viikkoa sitten.Oli ollut seisonta vakuutuksessa puolitoista vuotta.Pohjaa joutu jonkun verran hitsaamaan, molemmat helmat meni uusiksi, eturenkaan laakeri uusiksi, uusi tuulilasi.Meni siihen jonkun verran rahaa. mutta leima tuli kerta heitolla ja nyt on hymä herkässä.Kyllä se parin viikon remontti kannatti.Vielä kun saan tällä viikolla laitettua alustasarjan paikalleenn, niin sit on bueno.
On 2004-05-25 16:23, jamboy wrote:
Jarrukenkiin kannattaa suhtautua pienellä varauksella.
Itseltä lähti alle puolivuotta vanhasta pinta kävelemään.
Oli ollut 3:lla pienellä liimapisteellä kiinni.Nykyiset on pysyny läjässä.
Rummuissa uudesta lähtien pientä pystyheittoa,muttei menoa haittaa.
Edit: joku taas osas quoteta
<font size=-1>[ This Message was edited by: TJT on 2004-05-25 22:29 ]</font>