Siis A Vectran kuskinpuolen lukko on vähän jäykkä. Välillä saa vääntää ihan tosissaan että aukeaa/menee kiinni. Mistähän tuon sais parhaiten rasvattua vai mitä sille kannattais tehdä?
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Suosittelen purkamaan koko lukon ja puhdistamaan sen. Samalla näet onko lukko jo niin kulunut etteivät haitat mene kunnolla pohjaan kun avain on paikallaan. Itselläni oli ko. vika ja lukko oli aikansa "jäykkä", kunnes ei suostunut toimimaan enää ollenkaan avaimella.
Ei ole vaikea purkaa. Omalla kohdallani oli ensimmäinen auton lukko jonka purkasin. Rakenne selviää helposti kun irrotat sen ensin. Muistaakseni 1 ruuvi irti ja lukko purkaantuu.
kannattaa laittaa avain sinne lukkoon kun käy purkamaan sitä lukkopesää niin ei mene haitat sekaisin ja katoa ne pienet jouset.
eli jokaisen haitan alla on pieni jousi joka työntää haittaa ulospäin.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
mulla on samaa vikaa... ja lukkopesä on todellakin kulunut... 3 kaverillani on myös a vectra, ja jokaisen avaimella saa kuskin oven lukosta... no eipähän tarvi rikkoo lasia jos jää avaimet sisään, riittää ku soittaa kaverin avaamaan ovet
Joo no mä huomasin tos et ovi aukenee paremmin jos ottaa avainat vähän poispäin ihan lukon juuresta. Mitähän maksaa uus joka on samaa sarjaa ku muutki? ettei tarvis tapella monien avaimienkans.
Vectra C -06 (Käyttis)
On 2004-05-26 12:20, -Petsku- wrote:
Joo no mä huomasin tos et ovi aukenee paremmin jos ottaa avainat vähän poispäin ihan lukon juuresta. Mitähän maksaa uus joka on samaa sarjaa ku muutki? ettei tarvis tapella monien avaimienkans.
Mulla makso töineen murtoyrityksen jälkeen kuksin lukkon vaihto sarjoitettuun vähän yli 180e
Ois saanu jäädä rikkinäiseksi, kun kauko-ohjattavat hälyttimet laitatin siihen.
Omavastuuhan oli 155e, eli eipä ois kannattanu korjauttaa
Kävin justiin kysymäs Vaasan Opel myynnista lukon hintaa, niin sanoivat että 57-87 lukosta riippuen.
Koitettiin sitten siinä samalla rasvata tuota luokkoa, niin johan alko toimimaan Eli ilmeisaesti lukko oli vaan niin "kuiva" ettei suostunu toimimaan kunnolla Pitää ottaa vielä illalla verhoilut irti ja rasvata sieltä sisältäki kaikki siirtäjät sunmuut
Vectra C -06 (Käyttis)