A Omega "tehopiikki" hukassa.
Joo mulla on tommonen 88/89 Omega. Kone 2.0 i, koneella ajettu 425 tuhatta.
Ongelmana on sellainen, että täyskiihdytyksessä auto ei tahdo kiihtyä tasaisesti, vaan tapahtuu ns. hyytymistä, eli välillä tuntuu että lähtee kiihtymään kunnolla mutta sitten taas kiihtyy hitaammin. Olen huomannut että muillakin on ollut samanlaisia ongelmia.
Tulpat on vaihdettu, bensan sekaan lisätty puhdistusainetta, lämpövastuksen mittasin (kylmä kone 3000 ohmia, lämmin kone 240 ohmia).
Vuosi sitten vika esiintyi silloin tällöin mutta nykyään ei "tehopiikkiä" tule.
Missä vika??
Ongelmana on sellainen, että täyskiihdytyksessä auto ei tahdo kiihtyä tasaisesti, vaan tapahtuu ns. hyytymistä, eli välillä tuntuu että lähtee kiihtymään kunnolla mutta sitten taas kiihtyy hitaammin. Olen huomannut että muillakin on ollut samanlaisia ongelmia.
Tulpat on vaihdettu, bensan sekaan lisätty puhdistusainetta, lämpövastuksen mittasin (kylmä kone 3000 ohmia, lämmin kone 240 ohmia).
Vuosi sitten vika esiintyi silloin tällöin mutta nykyään ei "tehopiikkiä" tule.
Missä vika??
-
Astra G-98
- 'Senator'

No omassa -91 Omegassa ei tällaista humpaamista esiintynyt vaan 'kiihtyi' tasaisen verkkaisesti. Tosin nyt -00 Vectrassa on tämä p...mainen ilmiö. Onko muilla? Onko todennäköisin vika bensansaannissa vai missä?Ongelmana on sellainen, että täyskiihdytyksessä auto ei tahdo kiihtyä tasaisesti, vaan tapahtuu ns. hyytymistä, eli välillä tuntuu että lähtee kiihtymään kunnolla mutta sitten taas kiihtyy hitaammin.
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6
-
vectra kadett
- 'Admiral'

Jahans, tuossahan onkin jo osa mahdollisia aiheuttajia haarukoitu pois. Mitenkähän on sitten näiden kaikenmaailman antureiden kanssa. Niissähän voi ilmeisesti olla vikaa vaikka vikakoodia ei tulekaan. Näin kuvailisin omia oireita: osakaasulla kiihdytettäessä 'kiihtyy, ei kiihdy', ei älyttömästi, mutta huomaa selvästi; pieniltä kierroksilta lyö lämän tiskiin esim. kakkosella niin ei kiihdy tasaisesti vaan jaksottain. Mutta jos kierroksia on riittävästi, esim. yli 3.5k kyseistä humpaamista ei esiinny. Onko tuttua?On 2004-05-27 20:00, Janney wrote:
Mulla sama vika. Autona -98 2.0 vectra. Oon tähän mennessä vaihtanut tulpat, -johdot, puolan ja bensansuodattimen sekä tulpannut EGR:n ja putsannu bensapumpun/sihdit.
Ei mitään parannusta vaan "aaltoilee" yhtä pahasti koko ajan. Kaverilla samanlainen auto ja vetää aivan tasasesti kautta kierrosten.
Niin, vanhuksilla on tommonen -96 2.0 Vectra ja se vetää tasaisesti koko kierrosalueen läpi.
Jotain on siis v....rallaan, mutta tietäs vaan että mikä.
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6
Tuohan on ihan tyypillinen muuttuvapituisen imusarjan ominaisuus V6 sessa. Kts ohessa minun ex. v6:sen tehokäyrä...On 2004-05-27 21:35, camus wrote:
Näin kuvailisin omia oireita: osakaasulla kiihdytettäessä 'kiihtyy, ei kiihdy', ei älyttömästi, mutta huomaa selvästi; pieniltä kierroksilta lyö lämän tiskiin esim. kakkosella niin ei kiihdy tasaisesti vaan jaksottain. Mutta jos kierroksia on riittävästi, esim. yli 3.5k kyseistä humpaamista ei esiinny. Onko tuttua?
Niin, vanhuksilla on tommonen -96 2.0 Vectra ja se vetää tasaisesti koko kierrosalueen läpi.
Jotain on siis v....rallaan, mutta tietäs vaan että mikä.

-Janne-
Mulla oli joskus sellasta porrasmaista kiihtyvyyttä ompussa.Ilmamäärämittarin putsattiin ja läpän jousikuorma säädettiin kohdalleen,niin alkoi kiihtymään normaalin tasaisesti.Jos nyt c20ne motin yhteydessä voi tehopiikistä puhua,niin aavistuksenomainen sellainen on havaittavissa siinä n.4000 rpm:n tietämillä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2004-05-28 13:04 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2004-05-28 13:04 ]</font>
Kyllähän tuossa JanneP:n lähettämässä paprussa on selkeästi nähtävillä tuo imusarjan vaikutus, mutta miten minun päähän ei nyt vaan sovi, että tämä olisi ominaisuus. Ei hyvää päivää, jos suunnittelupöydältä lähtee tällainen auto. Löytyykö sitä faktaa muilta? Siis miten kiihtyy kutos-Vectra?
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6