Irroitusaineeksi täällä on mm ehdotettu vahaa, hyvää vahaa, huonekaluvahaa ja ihan spesiaali ainetta joka on tarkoitettu just tähän irroittamiseen. Olisinkin nyt kiitollinen jos kertoisitte että minkähän merkkistä/mallista/nimistä tököttiä olette ostaneet, mistä ostitte ja paljonko maksoi. Toimiko aine?
Tarkoitus olisi siis ensin irroittaa tuleva muotti maalatusta pinnasta (etuspoileri) ja myöhemmin lasikuitutekele lasikuitumuotista. Muotin pinta tulee olemaan lasikuitua, ei gelcoatia.
Kiitos!
Lasikuidun/muotin irroitusaine
Syy?On 2004-05-28 07:41, Kimmen wrote:
Muotin pinta tulee olemaan lasikuitua, ei gelcoatia.
irroitusaineita / hintoja voi katella ainakin tuolta http://www.kevra.fi/hinnasto.asp#49922-1Irrot28586
Noiden toimivuudesta ei itellä kokemuksia.
Se mitä itse olen käyttänyt (vähän) Finish Karen #333 ja #1000 vahoja, toiminevat kai suht ok, ovat ainakin haluttua tavaraa. Vähittäis myyjistä / hinnoista ei tähän hätään ole tietoa.
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Syy on siinä että kyseisestä muotista teen vain yhden kopion. Eli valmiista etuspoilerista teen kopion. Tämä spoileri on liian kesy mutta sanotaanko että kehittämiskelpoinen. Tätä kopiota oli sitten ajatus työstää ja lopullisesta versiosta teen vasta "ihan oikean" muotin.
Alkuperäistä spoileria en siis viitsi tuhota.
Alkuperäistä spoileria en siis viitsi tuhota.
Mutta miksi ei gelcoattia? Jos teet "lasikuitu", eli siis pelkän hartsi+matto muotin, on siinä varmasti huokoista + reikää moninkymmenkertainen määrä kuin jos käyttäisit myös Gelcoattia. Tietysti jos kopiosta ei tule jäämään yhtään alkuperäistä pintaa lopulliseen kappaleeseen niin silloin tuon ymmärtää, muuten kyllä tulee mieleen kittaus-addikti...
Ja varmemmin se kappale myös irtoaa kun käyttää myös gelcoattia.
Ei ole pelkkää mainospuhetta vaikka työkseen noita geelejä tässä tehdään...
Ja varmemmin se kappale myös irtoaa kun käyttää myös gelcoattia.
Ei ole pelkkää mainospuhetta vaikka työkseen noita geelejä tässä tehdään...
Itse tilasin Pintaväristä muutama vuosi sitten muottivahaa. En muista minkä merkkistä, mutta kullanvärinen purkki se oli, jossa mustalla tekstiä. Löytyi sieltä kun kyselin. Sillä ainakin irtosi muotista, eikä ollut gelcoattia. Nyt olen viisastunut ja ostin topcoattia seuraavaan viritelmään. On siinä sellainen paklaaminen ettei toiste viitsi tehdä
(pikkureikiä miljoona joihin ei pakkeli edes kunnolla mene sisään)
-Mikko
-Mikko
Audi S4 Biturbo
- Kadett_gsi
- 'Admiral'

Oli varmaankin meguair´s merkkistä. Toimii hyvin.On 2004-05-28 12:21, MikkoV wrote:
Itse tilasin Pintaväristä muutama vuosi sitten muottivahaa. En muista minkä merkkistä, mutta kullanvärinen purkki se oli, jossa mustalla tekstiä. Löytyi sieltä kun kyselin. Sillä ainakin irtosi muotista, eikä ollut gelcoattia. Nyt olen viisastunut ja ostin topcoattia seuraavaan viritelmään. On siinä sellainen paklaaminen ettei toiste viitsi tehdä(pikkureikiä miljoona joihin ei pakkeli edes kunnolla mene sisään)
-Mikko