Vectran B -01 Luistonesto

Keskustelua Opeleista
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hanskix »

Luistonesto on kyseisessä autossa kokoajan päällä, siis on-off kytkin puuttuu kokonaan!
Onko keinoa saada sitä pois päältä. On meinaan häiritsevä, ehkä turvallisuusriskikin!
Vinkkejä otetaan vastaan.
Finl
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

olihan tohon jossain ohjeet miten tehdä se, en just muista vaan, että missä (olipas tyhjentävä vastaus)
Kuva
Vectra on p0p
Kimmen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Onko autossasi luistonestolle oma sulake? Olen kuullut puhuttavan että porukka ottaa sulakkeet pois, jottei se toimisi. Itse en siis omaa tuosta kokemuksia enkä tiedä onko "hyvä" keino...
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

On 2004-05-28 13:34, Kimmen wrote:

Onko autossasi luistonestolle oma sulake? Olen kuullut puhuttavan että porukka ottaa sulakkeet pois, jottei se toimisi. Itse en siis omaa tuosta kokemuksia enkä tiedä onko "hyvä" keino...
Astrasta tiedän sen verran että jos sulakkeen ottaa pois niin silloin myös ohjaustehostin ja muuta tarpeellista tippuu pois päältä. Joku nasta piti laittaa maihin millä sai sen pelkän luistoneston pois... Searchilla pitäis löytyä. Itselläkin on suunnitelmissa samanlainen projekti.

<font size=-1>[ This Message was edited by: J@gr on 2004-05-28 13:50 ]</font>
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Vie Metro Auto Viikkiin niin laittavat kytkimen. Ps sulaketta ei kannata ottaa pois on meinaan ratti pikkusen raskas käännellä sen jälkeen :smile: Ohjekin minulla oli mutten muista mistä sen sain netistä. Asiasta oli keskustelua talven 2002-2003 aikana täällä foorumissa. Itselleni asennettiin Bertone turboon kytkin tuolla Metro auto Viikissä.
Dino
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

On 2004-05-28 13:58, Espoon Jore wrote:
Vie Metro Auto Viikkiin niin laittavat kytkimen. Ps sulaketta ei kannata ottaa pois on meinaan ratti pikkusen raskas käännellä sen jälkeen :smile: Ohjekin minulla oli mutten muista mistä sen sain netistä. Asiasta oli keskustelua talven 2002-2003 aikana täällä foorumissa. Itselleni asennettiin Bertone turboon kytkin tuolla Metro auto Viikissä.
Ei vaikuta sulakkeen ottaminen Vectrassa mitään ohjauksen jäykkyyteen. Vectrassa kun on perinteinen tehostin eikä sähköhydraulinen niinkuin Astrassa. Se ohje joka täälläkin on esitelty toimii Astrassa mutta onkohan kukaan koskaan testannut Vectrassa? Itse tuota aikanaan tutkiskelin ja totesin ainakin sen että se nasta joka Astraan piti sinne ABS boksin liitimeen lisätä olikin Vectrassa jo valmiina. Mitäs lisätä kun paikka on täynnä. Muistaakseni se liitin maadoitettiin Astrassa ja saatiin sillä se TC pois päältä.

Ja tämä tutkiskelun kohde oli siis Vectra B 2.2 -01

Dino
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Niinhän se Vectran osalta tosiaan onkin ettei vaikuta tuohon ohjauksen jäykkyyteen.
Top-1
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Top-1 »

On 2004-05-28 13:58, Espoon Jore wrote:
Paljon tuli maksamaan Metro-autossa kytkimen asennus?
Opel. Frisches denken für bessere autos!
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

En muista tarkkaan ,mutta taisi olla 280 euroa ...kuitti on kyllä tallessa. .....Voin tarkistaa lähipäivänä tuon hinnan.
Top-1
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Top-1 »

On 2004-05-28 14:41, Espoon Jore wrote:
En muista tarkkaan ,mutta taisi olla 280 euroa ...kuitti on kyllä tallessa. .....Voin tarkistaa lähipäivänä tuon hinnan.
Eipä tarttee minuu varten tarkistaa, tuosta saa jo osviittaa mitä maksaa. Kiitoksia tiedosta..
Opel. Frisches denken für bessere autos!
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Muistaako kukaan linkkiä, mistä vois ohjeita haeskella kyseiseen muutokseen.
pfohr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pfohr »

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 4&forum=10

tuolla on koska itse laitoin sen tc-napin astraani. lue tuo en ole varma millainen on vectrassa.muistaakseni jos on esp niin sit voi kytkeä jälkeenpäin sen napin myös vectraan? näin ainakin astrassa kuulemma. ja mullahan on tuo 2,2 kone ja esp+tc.

edit: http://mitglied.lycos.de/hardwarekiller03/

ja käännä englanniksi tällä http://babelfish.altavista.com/

sieltä otin nuo ohjeet jotka ovat tuossa foorumin linkissä.
toivottavasti tuo pätee myös vectraan..

ps.ei muuten maksanut kuin noin 50 ekeä tuo homma.sisältää tc-napin johdot ja liittimet ja 2 tuntia omaa aikaa..

Kuva
Black Sapphire 2.2 Sport Caravan

<font size=-1>[ This Message was edited by: pfohr on 2004-07-29 19:53 ]</font>
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Oliko kellään vectraan muutosohjeita kyseiseen?
saljussi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja saljussi »

Vectraan saa kytkettyä tc-napin samalla tavalla kuin se on niissä vanhemmissa malleissa joissa se on valmiina. 01 mallissa abs yksiköltä lähtee johto siitä nastasta mistä se lähtee napillisissakin malleissa mutta se loppuu vasemman a-pilarin juuressa olevaan liittimeen. Kytkimellisen mallin kytkentäkaaviota käyttämällä löytyy oikeat piuhat ja liittimet.
Asiaa tutkittiin ja kokeiltiin Pohjanmaan Autoliikkeessä Seinäjoella mutta pitäisi onnistua muissakin merkkiliikkeissä. Omassa autossa on kytkin ollut jonkin aikaa asennettuna ja hyvin on pelittänyt. Eli näin ainakin kutos koneiseen saa tc-napin mutta pitäis onnistua myös 2.2 koneiseen sillä siinä on sama abs yksikkö.
Vectra C GTS 2.2 Direct -05
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Mistä löytyy skemat TC-napilliseen vectraan?
Eivät Opel-huollossa kovin innokkaasti lainaile niitä! Korjausopuksen ostoko?
Vastaa Viestiin