Mulla E-kadett pakoputki pitää tietyllä kierrosluvulla,tyhjäkäynnillä tai lähellä sitä,oikein rattoisaa resonassi ääntä.
Hommaa auttoi hieman kun vedin käsivoimin
putkea oikealle,mutta siltikin ääntää hieman.
Tuntuu kun ääni tulis jostain sieltä etulii-
toksen kohdalta ja johtais sen sitten koko
putkeen.Mielestäni joku tällä foorumilla
on valitellut samaa asiaa,eli kuinka yleinen
tää'vika' on ja mikä on ratkaisu.Putki on
luonnollisesti tarvike, kai,jokatapauksessa
näyttää melko uudelta.
Kadett pakoputken resonanssi ääni
Olisko siellä se etuputkesta lähtevä kannake-/tukirauta poikki? Mulla joskus oli käynyt silleen ja oli samanlaiset oireet. Vaikka sen korjas ei se koskaan kestänyt, ilmeisesti oli koneen tukikumit niin loppu että se pääsi elään liikaa jne...
Äkki vilkasulla sitä ei huomannut että oli murtunut, mutta kun oikein meni auton alle kattoon.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Sanek on 2004-05-29 10:05 ]</font>
Äkki vilkasulla sitä ei huomannut että oli murtunut, mutta kun oikein meni auton alle kattoon.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Sanek on 2004-05-29 10:05 ]</font>
siinä joustoliitoksessa mootorin puolella on tai pitäisi olla tukirauta joka on toisesta päästä hitsattu siihen putkeen ja toisesta päästä kiinitetty kumityynyillä mootorinkannatimeen.
joko se hitsaus on pettäny tai se kumi on sulanu pois.
toinen otollinen paikka kolinalle on takaakselin ylitys. kun kiinityslenksut venyy putki ottaa kiinni akseliin.
toinen otollinen paikka kolinalle on takaakselin ylitys. kun kiinityslenksut venyy putki ottaa kiinni akseliin.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Mulla aikanaan petti kyseinen hitsaus ja aika pärinää pitikin.On 2004-05-29 14:23, ipa wrote:
siinä joustoliitoksessa mootorin puolella on tai pitäisi olla tukirauta joka on toisesta päästä hitsattu siihen putkeen ja toisesta päästä kiinitetty kumityynyillä mootorinkannatimeen.
Äänen paikallistaminen oli hankalaa,ku kuului vain tietyillä kierroksilla.
Ulospäin hitsaussauma näytti täysin ehjältä,mutta kun laitto auton käyntiin,kaveri painelemaan kaasua ja ite auton alle kurkkimaan,niin sitten löyty.
tukiraudan revin kylmästi helevettihin enkä ole sitä tässä 4vuoden aikana kaipaillut.