kadetin vetarikumi on mäsä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
holomies
'Agila'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja holomies »

saisiko uutta kumia vanhan tilalle niin, ettei tarvitsisi irroittaa vetoakselia vaihteistosta. lueskelin foorumia ja irootuksen kanssa on ollut paljon ongelmia. jos kumin saisi vaihdettua jotenkin muuten, niin ei tarvitsisi viedä korjaamoon bilikkaa. vasen vetoakseli on kyseessä. kadett E C16NZ -90
sp
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja sp »

Esimerkiksi partakoneenterällä kumeen viilto ja pikaliimalla tai kumiliimalla kiinni, tällästä oon kuullut... Tai sitten korjaat jollain liimalla/massalla vanhat kumet.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jaas.Omasta kadetista lähti ikäänkuin vahingossa vetari irti lodjusta,kun yritin paukuttaa ulompaa vetaria irti.
Lukkorengaskin pysyi ehjänä eikä pisaraakaan öljyä pudonnut maahan,kun se puoli autosta oli tunkattu suht ylös.
Ulomman nivelen vaihdettuani tuuppasin vetarin takasin laatikkoon ja hyvin on tähän päivään asti yli puolitoistavuotta pelittänyt :grin:
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

On 2004-06-02 02:14, sp wrote:
Esimerkiksi partakoneenterällä kumeen viilto ja pikaliimalla tai kumiliimalla kiinni, tällästä oon kuullut... Tai sitten korjaat jollain liimalla/massalla vanhat kumet.
Enpä ole kyllä ikinä tuollaistakaan tapaa kuullut äläkä ikinä vaan tee tuollain.
Vetari on yleensä aika tiukasti kiinni booreissaan nivelen sisällä noissa pikkukoneisissa joten usein se on helpompi ottaa irti irroittamalla alapallo ja yleensä vetari lähtee laatikosta irti vetämällä. Mutta kannattaa toki koittaa vaihtaa kumi paikallaankin, leikkaa vanha suojakumi irti ja raota lukkosokka, jos akseli tulee helposti ulos nivelen booreista ei tarvi muuta kuin kääntää pyörät ääriasentoon ja vetää akseli pois nivelestä. Sitten uusi kumi paikalleen jollei nivelessä ole jo likaa ym. Jos siellä on epäpuhtauksia kannattaa nivel ottaa pöydälle atomeiksi ja pestä se.

<

<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2004-06-02 18:53 ]</font>
PappilaPA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PappilaPA »

Mulla on -91 Kadetti samalla koneella ja siinä ainakin lähtee vetarin suojakumit irti ku aukasee sokan sieltä nivelen sisältä ja vetää sen akselin ulos. Ei tartte mitään kummallisia poppakonsteja käyttää. Mitä nyt vähän pajavasaraa tms., jos on yhtä tiukassa ku mulla... :grin:

Kun sen akselin sai liikkumaan sen verran ettei se sokka ollu enää tiellä, oli loppu vain 2 kilon vasaralla koputtelua ja akselin ulos vetämistä. Alku aina hankalaa... :smile:
Vastaa Viestiin