Tuota tuota. Kuulin nyt sellaista että kytkentä olisi muuten sama kuin aiemmassa kuvassani, mutta johdot toisin päin. Johtuu siitä, että puhelimessa ulompi rengas on maa eli miinus (-) ja sisempi plus (+). Jotenki se kehittää ns. plussaa kun se häly vetää miinuksella tason maan alle... Epäselvä selitys mutta käytännössä siis vaan piuhat toisinpäin niin toimii. Kertokoon joku sähkövikainen selvemmin jos tietää mitä tarkoitan.Juuri näin minä ajattelin. On ainakin tarpeeksi yksinkertainen kytkentä. En kuitenkaan vanno toimivuutta ennenkuin itse kokeilen. Nyt muutin vähän syrjäisemmälle seudulle toistaiseksi, joten tämä häly juttu on mulla nyt muiden suunnitelmien perässä. Kyllä kuitenkin vielä kesän aikana teen. Onko kukaan mitannut että paljonko vaikka 3220:n tai vastaavan autolaturi vie virtaa akulta? Luokkaa 20mA, olisiko sinne päinkään???
Tee-Se-Itse GSM-hälytin.
astramaani
- 'Diplomat'

-
astramaani
- 'Diplomat'

Eipä ole...ei oo semmoista tullu vielä kehiteltyä tohon ku ei toi hälykään ole koko aikaa päällä. Sisällä on erillinen kytkin millä sen saa päälle ja pois. Eli aina kun hälyn laittaa päälle niin se tekee "ns" testisoiton et se on toiminnassa ja sama homma kun menet takaisin autoon.On 2004-06-03 00:13, caravan-coupe wrote:Veit munat puustani.On 2004-06-02 22:55, ilevile wrote:Onko sulla tossa jotain ohitusta vai soiko puhelin nykyään aina kun avaat oven?On 2004-06-02 14:43, Omega 2,0i GLS wrote:
Mää tein just tohon omaan autoon tollaisen gsm-hälyn vanhasta 3110:sta. Oven valokatkaisijoilta lähtee johdot puhelimen napin kosketin pinnoille ja kun ovi avataan niin se samantien soittaa omaan kännykkääni kun kosketinpinnat yhdistyy. Numero on talletettu ykkös napin pikavalintaan. Ja sit se on kokoajan virrassaan toi puhelin eikä oo ainakaan vielä syönyt akkua tyhjäksi. Liittymnä otin saunalahdelta, muistaakseni oli gsm2 jossa ei ole kuukausimaksuja..
<font size=-1>[ This Message was edited by: ilevile on 2004-06-02 22:56 ]</font>
Kaikki luulee et on paljon kavereita kun puhelin soi aina kun menet autoon..
pisnesmiehiä..
Tarkoitus oli vähän semmoinen et olis ton värkännyt jotenkin keskuslukon kans toimimaan yhdessä. Kun keskuslukon laittaa päälle niin puhelin eli hälyytin lähtisi päälle ja taas kun keskuslukon avaa niin puhelin sammuisi. Kun ei toikaa oo kovin vaikea tehdä kunhan aikaa löytyisi sen verran.
Onhan tuokin parempi kuin ei mitään. Yöllä jos tulee hälyytys niin pikaseen ottaa pesismaila kaveriks ja kipasta auton luokse =)
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88