tuplat kadetiin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

sen sijaan ehjän E-Kadetin kulutus voi hyvin noustakkin, varsinkin kun pientä moottoria joutuu polkemaan enemmän

moni käytetty ja paljon ajettu vakio Kadett E ja Corsa A kyllä kuluttaa 10l/100km ja yli kun kaasari on sökö ja säädöt on metsässä

Jaa itse olen tottunut matka-ajossa lähinnä alta seiskan reilulla tahdilla ja liikennesääntöjen mukaan päästään lähelle vitosta.

Hyvin harvoin yli 200 tkm ajettu pierburg on väljä, vaan siinä on muutama risa kalvo ja säädöt pielessä.

Ellei normaalia perus pierburgia säätöön, niin kannattaa ehkä unohtaa tuplat :wink:.

j.h
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

on myös ajotyylikysymys

140km/h+ mittarissa mennen tullen nostaa kyllä pikkuauton kulutuksen isommaksi varsinkin jos on 4v vaihteisto :smile:

muistaakseni uudehko 4v kadett e 1,3s ei mennyt alle 9l/100km mulla

en väitäkkään etteikö ehjällä kadetilla pääse helposti alle 7l/100km rauhallisemmalla ajolla

ja toisiaan tuplat vain viritettävään autoon
vakioautoon vakiokaasari tai vastaava

vrt Vectra A 2,0i vakio
tutulla edellisellä omistajalla 6,5l/100km keskikulutus
mulla 9,5l/100km keskikulutus
mulla pitkällä matkalla 8,0l/100km kulutus
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2002-09-19 20:27, ProStreet wrote:
140km/h+ mittarissa mennen tullen nostaa kyllä pikkuauton kulutuksen isommaksi varsinkin jos on 4v vaihteisto :smile:
Tasan kerran on tullut mitattua keskikulutus. Kolmen hengen kuormalla 400 km matka, josta noin 150 km reipasta maantieajoa muutaminen ohituksineen ja loppu moottoritieajoa 130 - 140 km/h. Kulutus oli 6,37 litraa satasella :smile:

Auto Corsa A 1,2, ajettu (luultavasti) 215 tkm, vaihteita kaikki neljä. Auton kunto yleisesti ottaen kyseenalainen, mutta kyllä tuo kulutus oli ihan inhimillinen...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin