lämmöt
Tuulettimen viskoa syyttäisin. Omakin auto nostaa lämpöjä jos ajelee kauan hiljaa / auto on paikallaan tyhjäkäynnillä. Tyyppivika on kuulemma että lämpömittari näytää liian ainakin alhaisilla lämmöillä. Joissain 3000 ollut sähköflekti? Kannattava asennus jos ei ole ja mullakin on tarkoitus moinen laittaa.On 2002-09-16 21:30, kiekki wrote:
Auto on Omega 3000 24V vm.90. Homman nimi on se että koneen lämmöt vaeltelee jokseenki käsittämättömästi. Vaihtelu on ylhäältä alas, mutta punasen rajaa ei silti vielä hätyytellä. Mistä alan syytä etsimään??
Opelin sähköflektissä on sellainen kiva piirre, että flektin anturi (joka sijaitsee syylärin kyljessä) on luokkaa 110-115 astetta. Opelin järjestelmä toimii paineellisena, jolloin vesi ei vielä kiehu 100 asteessa. aivan normaalia toimintaa. ittelläni menee myös punaviivaan, kesäisin kaupungissa. Jos kuitenkin auto alkaa keittämään tyhjäkäynnillä, eikä flekti ala pyörimään, niin silloin järjestelmä vuotaa paineitaan ulos. näin minä olen aatellut.
(Kaikki edellämainittu on vain Minun mielipidettäni)
Ainakin Vectra A 1.8:ssa joissain malleissa on tyyppivikana, että lämpömittari vaeltelee. Vika on mittarissa ja korjaus konstina mittarin uusiminen. Jos mahdollista kokeile tarvikemittarilla ja kato vaelteleeko lämmöt siinä mittarissa.On 2002-09-16 21:30, kiekki wrote:
Auto on Omega 3000 24V vm.90. Homman nimi on se että koneen lämmöt vaeltelee jokseenki käsittämättömästi. Vaihtelu on ylhäältä alas, mutta punasen rajaa ei silti vielä hätyytellä. Mistä alan syytä etsimään??
Heittelehtiiko lämmöt matka-ajossa?On 2002-09-19 15:45, Astra G wrote:
Mulla oli sama ongelma Vectra B 1.8 kanssa... lämmöt heittelehti vaikka vaihdoin termostaatin.
Jos ei niin heittelehtiminen luultavasti johtuu siitä että sähkö flekti lähtee päälle ja sammuu vasta kun moottori on kylmennyt tarpeeksi.
Kannattaa tarkistaa kardaanin tukilaakeri/kannatin, se vanhemmiten tuppaa olee huonossa kunnossa.On 2002-09-17 20:18, kiekki wrote:
Joo, sähköflekti on, mutta lämmöt pitäis ilmeisesti saada lähes punaiselle jotta se käynnistyy, näin olen kuullut. Olis vielä sellanen että kun jalan nostaa kaasulta niin tuntuu siltä kuin kardaani pääsis liikahtamaan...? Onko se perä vai joku nivel?