Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mistäköhän mahtaa johtua sellainen ilmiö että painettaessa kaasu pohjaan 3, 4 tai 5. vaihteella n.2000, tai matalemmilla kierroksilla, aluksi n. 0.5-1sek ei tapahdu oikeen mitään ja sitten vasta lähtee kiihtymään hyvin..on tavallaan viive kaasussa. Mitä keinoja on sen poistamiseen, auttaisikohan vapaavirtaussuodatin ym. pikkumuutokset? jos muilla on ollu samanlaisia tuntemuksia ois kiva kuulla niitä
Voipi ne tulpat/pa suodatinkin olla, taitaa olla joku vajaat 10tkm sitten vasta vaihdetut(ehkä ei ois noin äkkiä huonontunut ), auttaskohan ilmansaannin parantelu? monet ovat täälläkin sanoneet, että lisää alavääntöä.
Ainakin mulla on tuo ongelma kun ajaa kaupungissa, mutta kun käy vähän karstoja polttamassa ja ajaa korkeilla kierroksilla niin sen jälkeen alkaa toimia ettei ole viivettä. Mut vika ilmenee parin päivän päästä uudelleen. Eikös olekkin mielenkiintoista.
Nii no voi olla et kone kaipais vähän aikaa isompii kierroksia, enimmäksee tulee ajettuu kaupunkiajoo, eikä kovin korkeilla kiekoil. Pitääpi käydä kurvaan isommal tiellä.
Jos kierrokset on reilusti alle 2000 kun kaasua painetaan niin harvemmassa autossa tuntuu heti mitään. Omassa Astrassakin huomaa kun 3800 kierroksessa alkaa parempi veto.
Mulla on 98 astraali spört malli ja 2.0 kone ja mielestäni parhaimmat väännöt alkaa siinä 2500-3500 kiepeillä. Itse anna viikottain vähän kenkää, juuri sen takia että tulee ajettua matalilla kierroksilla kaupungissa. JA kone käy iloisesti. Sama jenkin kanssa.