Omegan suuttimet (2.6)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Pitäis hommata omppuun uudet suuttimet (C26NE) koska 3 suutinta ainakin vuotaa.
Joten kysyn että kannattaako siihen laittaa isommat suuttimet jos aikeissa vähän tuunata konetta vaihtamalla esim nokka ja peltisarja?
Ilmeisesti 2.6 ja 2.0 suuttimet aika samantuottoiset...
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Koko pata vaihtoon, ei ole taloudellisesti eikä teknisesti mitään järkeä tunata tuota 2.6 versiota.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
jopi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jopi »

no mä vaihtelin tuohon 3000 suuttimia kerkesin ekan vaihtaa ja huomasin että maksaa halvimmilaan suomessa 130 € joten loput vedin vaan kylmästi tiiviste liimalla tiiviiks. hommaat kato sellaista tiiviste liimaa joka kestää -30 - +100C ja bensaa niin sitä vaan ja pensselillä silleen kivasti päälle ja annat kuivua rauhassa niin eiköhän vuodot laka siis jos tietenkin vuotaa siten että ne on ne suuttimien letkut haurastuneet.
"Tykkään dokaa Visalla ja liikkuu iteäni isompien naisten kanssa."
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Suuttimen sisään huono laitella tiivisteliimaa,jos haluaa,että toimii vielä.
Näin ainakin ymmärsin,että nimenomaan suuttimet vuotaa,elikkä eivät sulkeudu tiiviiksi.

Pelkällä ultraäänipesullakin saattaa saada kuntoon.
Solex
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Solex »

On 2004-06-12 00:07, jopi wrote:
no mä vaihtelin tuohon 3000 suuttimia kerkesin ekan vaihtaa ja huomasin että maksaa halvimmilaan suomessa 130 € joten loput vedin vaan kylmästi tiiviste liimalla tiiviiks. hommaat kato sellaista tiiviste liimaa joka kestää -30 - +100C ja bensaa niin sitä vaan ja pensselillä silleen kivasti päälle ja annat kuivua rauhassa niin eiköhän vuodot lakkaa siis jos tietenkin vuotaa siten että ne on ne suuttimien letkut haurastuneet.
Siis mitä?? Olet 'voidellut' pa-letkuja jollain tiivisteliimalla?

Et ajatellut vaihtaa niitä letkunpätkiä?

(Kyseessähän täytyy olla vanha 30E, koska omegan moottorissa on jo o-rengas tiivisteiset suuttimet.)
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Niin ne suuttimet siis vuotaa imusarjaan, eli niissä ei ole ulkoisia vuotoja...
Laitoin siihen 2 kpl 20SE koneen suuttimia huonojen tilalle ja alkoi lähteen käyntiin normaalisti..
Mutta edelleenkin tuo suutinasia auki että mistä siihen toimivat suuttimet?

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega88 on 2004-06-13 17:17 ]</font>
phaspin
'Agila'

Viesti Kirjoittaja phaspin »

ettei olis vaan pääteaste oikarissa.. ?
GeeTee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Tuolla ainakin huoltavat suuttimia http://www.alppilanautohuolto.fi/gw/tra ... /index.php?
phaspin
'Agila'

Viesti Kirjoittaja phaspin »

juu, alppilassa tietoa, kaveri joka noista tietää tulee lomilta 21pvä
vaniljacreme
'Kapitän'
'Kapitän'

hetkonen

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

mulla on sama kone ja on jotain ongelmaa jossain..ku paineet taitaa karata ku seisoo pidemmän aikaa..yön yli seisoo saa sahata aamulla..mut sit taas iltapäivällä lähtee viel hyvin käyntiin..6tuntia seisoo ku oon töissä. miten tämä suuttimien vuotaminen ilmenee? :) kiitos jos jaksat vastata.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Solex kirjoitti: Siis mitä?? Olet 'voidellut' pa-letkuja jollain tiivisteliimalla?

Et ajatellut vaihtaa niitä letkunpätkiä?

(Kyseessähän täytyy olla vanha 30E, koska omegan moottorissa on jo o-rengas tiivisteiset suuttimet.)
Ei oo, 30NE:ssä on suuttimet vielä letkujen päässä ja vissiin C30LE:ssäkin.

C30NE ja C30SE on sitten suutintukilla varustettuja.

Voihan siihen autoon kokeilla jotakin suuttimienpuhdistuslitkua tankkiin, tuskin siinä paljon muuta häviää kuin pullon hinnan vaikkei toimisikaan.

Itsellä ainakin edellisessä autossa laitoin Valvolinen litkua tankkiin ja kun suuttimet sitten puoli vuotta myöhemmin pestiin niin vaikutus oli aika mitätön suuttimen tuotossa ja kuviossa. Ja autolla oli ajettu 300tkm joten suuttimetkin olisivat saattaneet olla jo likaiset.
vaniljacreme
'Kapitän'
'Kapitän'

juuh

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

mä olen tota bensanlisäainetta käyttäny..minkäs nimistä se olikaan..semmoinen pikkuinen pitkulainen pullo kumminki. :) ei kylläkään kai putsaa suuttimia mutta vie veden ja sit estää korroosiota.oon ainaki huomannu että vedättäessä kone ottaa paremmin kierroksia kun käyttää sitä.en tiedä sitten oisko tankin yläpuolella reikä jos kaikki on muka veden syytä.mulla on 360tkm lasissa että voipi suuttimet olla likaisia.
Vastaa Viestiin