Vectra B ovien ikkunaveivien irroitus?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
dracoo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja dracoo »

kuinka 96 b vekusta saa ne ikkunaveivit irti? kun ne ei tunnu millään lähtevän kun oon oven sisäpuolta ottamas irti ja se on enää ainut este se veivi.
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Siellä on ohmimerkin muotonen sokka.
Väännät kahvan alas jos se on vielä orkkissetissä ja hiukan raotat sitä väliä ja sitten vaan painat tosi pienellä talttapääruuvarilla sen vaikka pois tai nyppäät koukulla pois, tai jotkut on jotain rättitaktiikkaa käyttänyt.

Kunhan sen hokaa mimmonen se on niin pienellä meisselillä sen painaa tosi helposti sieltä pois.
BVC
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja BVC »

Siis olisko kellään kuvaa tuosta sokasta? Olen itse yrittänyt kankaalla ja rautalangalla, mutta homma ei oikein onnistu, kun ei tarkasti tiedä sokan sijaintia.
KillerBee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KillerBee »

Joo. Eli sokka on tuon mallinen.
http://www.kostodesing.com/sokka.jpg

Ja se voi olla ainoastaan kahdessa asennossa tuossa veivissä. Joko niin että tuo "pyöreä" osa on juuri päinvastaisesti kahvan pitempää osaa tai juuri sen alla. Irroittaminen tapahtuu mielestäni kätevimmin klemmarista tehdyllä työkalulla. (taittaa suoraksi ja päähän pieni koukku) jolla ottaa kiinni tuosta pyöreästä osasta ja äkäisesti tempaista sokka irti. Suosittelen ottaa klemmari kiinni pihtien nokkaan ja sen avulla tempaista.

Hieman epäselvä selostus mutta toivottavasti auttaa.
BVC
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja BVC »

Kiitoksia kuvista ja tiedoista. Kammet on edelleen kiinni ovissa. Mulla ei ole mitään tuntumaa siihen sokkaan. Siis miten kaukana kammen ulkopinnasta sokka on?
KillerBee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KillerBee »

Siis se sokka on aivan siinnä veivin "juuressa". Kun teet esim. siitä klemmarista semmosen apuvälineen niin se koukku tulee olla niin päin että se koukun pää on itseesi päin. se kyllä pitäisi tarttua sinne sokkaan kun tarpeeksi etsiskelee paikkaa :smile:
Daredevil
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Daredevil »

Mitenkäs hankala se sokka saada sinne takaisin?
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Laittaa irralliseen veiviin siihen koloon ja painaa veivi paikalleen. Ei sitä tarvitse mitenkään erityisesti laittaa takaisin.
Vastaa Viestiin