Mielessä pyörii ajatus että josko vaihtaisi tuon 2-litrasen ompun hieman järeämpään kalustoon. Eli joku 1988-1991 3000 Omegaan.
Kysymys kuuluukin, että viekö miten paljon bensaa verrattuna kakslitraseen? Entä vakuutukset, minkä verran ne ovat vuodessa? Yleensäkin ottaen ovatko kokonaiskustannukset paljonkin isommat kuin 2 litrasessa?
Auton ostohintaa ei tarvitse huomioida tässä yhteydessä. Ainoastaan pitokustannukset.
Tuleeko 3000 Omega kalliiksi?
Eipä noissa nyt niin paljoa kummallisemmat nuo juoksevat kulut ole. Osat ovat aika pitkälti samoja kuin 2 litraisessakin. -90 asti oli noita 3.0 12V ja 91- tuli 3.0 24V. Eli niin kauan kuin ei tarvi moottoria ruveta korjailemaan niin ei se nyt hirveästi eroa hinnalta.
Oma 24V on vienyt vuoden ajalta keskimäärin 10,8L/100km, joten bensaa kyllä menee hieman enemmän. Vakuutusta voi laskea esim IF:n sivuilta löytyvällä vakuutusmaksu laskurilla.
Renkaat on nopeusluokaltaan suuremmat, joten nekin maksaa hieman enemmän ja kuluu ainakin minun mielestäni nopeammin.
Edit: niin ja alfamerin englannin kielinen senator/carlton opus sisältää nuo molemmat moottorityypit, jos vaikka on kiinnostusta itse korjailla jotain joskus.
<font size=-1>[ This Message was edited by: antzu on 2004-06-11 08:53 ]</font>
Oma 24V on vienyt vuoden ajalta keskimäärin 10,8L/100km, joten bensaa kyllä menee hieman enemmän. Vakuutusta voi laskea esim IF:n sivuilta löytyvällä vakuutusmaksu laskurilla.
Renkaat on nopeusluokaltaan suuremmat, joten nekin maksaa hieman enemmän ja kuluu ainakin minun mielestäni nopeammin.
Edit: niin ja alfamerin englannin kielinen senator/carlton opus sisältää nuo molemmat moottorityypit, jos vaikka on kiinnostusta itse korjailla jotain joskus.
<font size=-1>[ This Message was edited by: antzu on 2004-06-11 08:53 ]</font>
Juu,no osat maksaa oman hintansa.Esim. jos joutuu koneremppaa tekemään,niin männänrengas sarja oli abt. 800 euroa. Ja alakerran laakerit oli jos en väärin muista noin 300-400 euroa.. Ja tiivistesarja yläpäähän oli noin 350 euroa pultteineen.
Vakuutukset ei nyt mielestäni niin hirveät ole etteikö niitä kärsi maksaa.
Vakuutukset ei nyt mielestäni niin hirveät ole etteikö niitä kärsi maksaa.
Jaahas, vai sellaista. Mitenkäs noissa nuo koneet ovat tupanneet kestämään? Sanotaan vaikka 12 venttiilinen. Toimiiko yleensä kuin enkeli, vai saako koko ajan miettiä että milloinka se laukeaa? Tokihan yleinen huoltohistoria yms. kunnossapito vaikuttaa asiaan, mutta noin yleisesti ottaen...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi