Eli omistan 2.0GL ompun vm.5/90. Onko tää jo facelift-malli? Onko A-omppuun ees tullu faceliftiä? Mitä eroa näillä malleilla on?
Sitten tämä moottorikoodi. Ymmärtääkseni se tässä katillisessa koneessa on C20NE, vai onko? Ja sitten kuulin tuossa jotain sellaista että tehtaan antamat teholukemat eivät täysin pidä paikkaansa? Eli onko tässä koneessa enemmän/vähemmän kuin 115hv? Kaveri vaan omistaa vastaavanlaisen omegan, vuotta nuorempi, saman verran ajettu ja samalla koneella ni tuntuu vaan paljon tukkoisemmalta kuin tuo oma omppu, joten onko joissain koneessa tehoeroa tehtaan ilmoittamaan tehoon?
Omegan facelift ja todelliset tehot
Nyt en muista koska A-Omegan facelift tuli, mutta kyllä sellainen lievä siihen oli. Faceliftin erottaa kromatusta maskista helpoiten, vanhemmissa maski oli hopeanväriseksi maalattu. 3000:ssa tietysti oli erilainen maski, joten niissä tämä tunnistus ei toimi... Mutta normaali-Omegoissa mm. puskurit vaihtuivat ja maski ja oli niissä varmaan muitakin pieniä eroja faceliftin yhteydessä.
Kylkilistoissa ja takavaloissa myös eroja puskureiden ja villkujen ohella. Uudemmassa A-mallissahan on ne punaisemmat takavalot ja kylkilisoissa kiertää sama kromaus kuin puskureissakin, sekä puskureissa on ne hinauskoukkien luukut. Etusivuvilkut on hieman isommat ja "kulmikkaammat". Mulla oli -87 122hv, kattimalleissahan on tuon 115hv ja seh-koneissa 130hv. Korjatkaa jos olen väärässä. Itse laitoin siihen -87 Omppuun sen uudemman etupuskurin joka on silmään aika mukavan näköinen, varsinkin sumareitten kanssa.
Janne
Janne
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
Omegan facelift tuli 9/90 ja silloin muuttui etuvilkut, puskurit, tuli vakiona muoviset helmat, maskin yläreuna on kromattu ja joitain pieniä sisusta muutoksia.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...