mites...onnistuuko kuinka hyvin? tietenkin paras taitas olla hommaa autohifit mut ei oo rahhaa siis...toimii varmaa paremmi ku nykyään olevil jotka autos on kii mut jos kajarit on 250w kaapit niin mites vahvaripuoli? siis tämä ois vain väliaikainen systeemi kunnes joskus ostan kunnon vehkeet
Kai ne pitäs jollain opilla toimii... Pääkaupunki seudulla pörrää jokin vani, mihin on laitettu Amphionin heliumit takaseinälle (ilmeisesti haettu laatua autoon )
En kyllä laittaisi kotokajareita autoon. Niissä ei melko varmasti ole samanlaista kosteussuojausta kuin autoon tarkoitetuissa ja impedanssi on yleensä 8 ohm. Voi olla vaikea saada vahvistimelta kunnon tehoja pihalle...
Miksi uhrata kotikaiuttimia kun kaupasta saa autoon tarkoitettuja?
Minkäslaiset kotikajarit ne on? Mulla saattais olla tarpeettomana DLS:n kolmitiesarja (autooon) ja olohuoneeseen taas tarvisin kaiuttimet?
Varsinkin jos ne jotkut heliumit on niin älä ihmeessä autoon niitä uhraa.
On 2004-06-23 15:32, lilliputman wrote:
ku tietäs mimmonen vahvari noille 250w kajareille?
Ei ne ole mitkään "250 wattiset" kaiuttimet. Tuo on vain tehonkesto, eikä sillä käytännössä ole yhtään mitään merkitystä.
Kyllä ne kotikaiuttimet toimivat vaikka soittimen omalla vahvistimella. Olennaista on niiden herkkyys, ja ne voivat hyvin olla herkemmätkin kuin autokaiuttimet eli pitäisi toimia sikäli ihan ok.
Ongelmaksi kotikaiuttimilla tulee bassotoisto. Suljettuna tilana auto korostaa matalia taajuuksia reilusti, ja sen kompensoimiseksi pitäisi kaiuttimien bassotoiston laskea matalia kohti. Kotikaiuttimia ei ole suunniteltu toimimaan autossa ja seurauksena on reipas bassokorostus.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Onnistuu hyvin. Itse ostin farmariautooni kirpputorilta Pionjärin kaiuttimet kympillä ja on tosi hyvä ääni. Alkuperäisethän oli jotain 3-tuumaiset takaiskarin yläpäässä, mutta mihis laitat farmarissa?
Soitin on uudehko Pioneer ja ääni on hyvä ja tasainen, mutta tehot ei riitä kunnon luukutukseen.
C-ascossa oli sitten toinen patentti: purin isot kotikaiuttimet ja pulttasin bassot penkin taakse ja diskantit oviin jakosuotimineen. Ääni oli tosi hyvä ja olin tyytyväinen siihen; en ikinä olisi vaihtanut monen sadan autohifeihin. Oli mulla käytössä pari vuotta.