Pientä vikaa astrassa vuosien varrella...
Joku kyseli kannattaako ostaa F-astra. Minä en osta ikinä. Lienee myös ensimmäinen ja viimeinen ooppeli tässä talossa. Autothan ovat yksilöitä, mutta jotenkin tulee kammo koko merkkiä kohtaan tällaisen jälkeen.
Muutamia korjattuja kohtia ja havaittuja vikoja.
F caravan x16xel -95
- Pissapojan pumppu
- Pissapojan suuttimet jatkuvasti tukossa (oli seos mikä tahansa)
- Takalasin pyyhkijän moottori paskana
- Hätävilkun katkaisija (!!!!)
- EGR venttiili
- Bensatankki rutistunut pilalle kerran (aktiivihiilisäiliön tukos)
- Aktiivihiilisäiliö
- Katalysaattori
- Iskarit (kuluvaa osaa)
- Kolme laturia (!!!!!!)
- Syyläri
- Syö oljyä n. 4 litraa / 10 000 km (oisko venttiilinvarren kumit?)
- Päästöt niin korkealla taas ettei mene katsastuksesta läpi
- Uusi tankki rutussa kun aktiivihiilisäiliö taas paskana
- Valojen korkeuden säätö ei toimi
- Mittarin vaijeri katkennut kertaalleen --> tyhjäkäynti hävisi (!?!?!?)
ja kaikkea muuta mitä ei jaksa edes muistaa. Joka päivälle tuntuu jotain uutta hienoa harmia löytyvän. Jotenkin on usko mennyt.
Hienoa ooppelissa on se, että on tällainen foorumi, josta olen saanut paljon hyödyllistä tietoa. Siitä kuuluu kiitos teille!
F caravan x16xel -95
- Pissapojan pumppu
- EGR venttiili
- Aktiivihiilisäiliö
- Katalysaattori
- Iskarit (kuluvaa osaa)
- Kolme laturia (!!!!!!)
- Syyläri
ja kaikkea muuta mitä ei jaksa edes muistaa. Joka päivälle tuntuu jotain uutta hienoa harmia löytyvän. Jotenkin on usko mennyt.
Hienoa ooppelissa on se, että on tällainen foorumi, josta olen saanut paljon hyödyllistä tietoa. Siitä kuuluu kiitos teille!
Sääli pientä opeli-reppanaa edes vähäsen, ikää kuitenkin lähemmäs 10 vuotta!
Siihen mennessä mikään ei ole ikuista
-Kaverilla on hieno mersu ja siinä vasta vikoja on, esim. ei lähde talvella käyntiin, syö armottomasti bensaa, on sitäkin laiskempi, näyttää olevan useemmasta kohdasta puhkikin.. Kumpi sitten on pahempaa; opelin takalasin moottori ei toimi vai mersun moottori ei käynnisty?
Ja tuosta listasta käy ilmi, että aikainen korjaus olisi voinut pelastaa vieläkin enemmän, esim. vuotava venttiilivarren kumi aiheuttaa öljyvyötoa, joka taas aiheuttaa seosten vääristymistä joka taas aiheuttaa ennenaikaisen katin kulumisen jne... mutu juttua kuitenkin, rauha opelille!
Tosiaan, tää forum on hyvä juttu
Siihen mennessä mikään ei ole ikuista
-Kaverilla on hieno mersu ja siinä vasta vikoja on, esim. ei lähde talvella käyntiin, syö armottomasti bensaa, on sitäkin laiskempi, näyttää olevan useemmasta kohdasta puhkikin.. Kumpi sitten on pahempaa; opelin takalasin moottori ei toimi vai mersun moottori ei käynnisty?
Ja tuosta listasta käy ilmi, että aikainen korjaus olisi voinut pelastaa vieläkin enemmän, esim. vuotava venttiilivarren kumi aiheuttaa öljyvyötoa, joka taas aiheuttaa seosten vääristymistä joka taas aiheuttaa ennenaikaisen katin kulumisen jne... mutu juttua kuitenkin, rauha opelille!
Tosiaan, tää forum on hyvä juttu
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Kauanko auto on ollut sinulla ja paljonko oli tullessa kilometrejä? Paljonko nyt?On 2004-06-21 12:12, Petteri wrote:
F caravan x16xel -95
- Pissapojan pumppu
- EGR venttiili
- Aktiivihiilisäiliö
- Katalysaattori
- Iskarit (kuluvaa osaa)
- Kolme laturia (!!!!!!)
- Syyläri
Auto on ollut minulla nyt ööö.. hetkonen, kaks ja puoli vuotta ja kilometrejä tullut n. 100 000 minun ajossa. Ajo ollut siistiä matka-ajoa varmaan 80 % :sti.
Mukava autohan se on ajaa, tilaa kokoisekseen tilava. Olisi mieluisa auto kyllä muuten, mutta kaikkea outoa vikaa vaan riittää ja riittää.
Edit:
Niin ne tulokilsat 170 tkm ---> 270 tkm
<font size=-1>[ This Message was edited by: Petteri on 2004-06-22 23:38 ]</font>
Mukava autohan se on ajaa, tilaa kokoisekseen tilava. Olisi mieluisa auto kyllä muuten, mutta kaikkea outoa vikaa vaan riittää ja riittää.
Edit:
Niin ne tulokilsat 170 tkm ---> 270 tkm
<font size=-1>[ This Message was edited by: Petteri on 2004-06-22 23:38 ]</font>
Joo!
Meikkiksen "perimä" Veccu A -91 on nyt ottanut alleen 230 000 km ja täytyy sanoa ettei ole ollut pahemmin valittamista!
Ruostetta ei löydy muutamaa kiveniskemää enempää ja tekniikka toimii hyvin....
Ilman merkkiliikkeen möhläystä ei olisi edes konetta avattu. Tänään saan auton nokka-akselin vaihdosta, johon se joutui pikku työtapaturman vuoksi.... no ei siinä onpahan huolettomia kilometrejä taas edessä....
Ja hyvät jussit kaikille!!!
p.s. Tää palsta saa täyden kympin on moneen pikku ongelmaan löytynyt vastaus
Vielä ku joku sais sen opelin oman varaosa ohjelman levitykseen kaikki ois jees
Meikkiksen "perimä" Veccu A -91 on nyt ottanut alleen 230 000 km ja täytyy sanoa ettei ole ollut pahemmin valittamista!
Ruostetta ei löydy muutamaa kiveniskemää enempää ja tekniikka toimii hyvin....
Ilman merkkiliikkeen möhläystä ei olisi edes konetta avattu. Tänään saan auton nokka-akselin vaihdosta, johon se joutui pikku työtapaturman vuoksi.... no ei siinä onpahan huolettomia kilometrejä taas edessä....
Ja hyvät jussit kaikille!!!
p.s. Tää palsta saa täyden kympin on moneen pikku ongelmaan löytynyt vastaus
Vielä ku joku sais sen opelin oman varaosa ohjelman levitykseen kaikki ois jees
Ympyrä ja nuoli on Volvon merkki 
- Astrax Sport
- 'Senator'

Mulla on ollut 2 kpl Astra F:ää... ei mitään vikaa. Ekaan Astraan tein normaalit huollot ja kerran jopa jouduin vaihtaa takapöntön
Tässä toisessa Astrassa ei ole toistaiseksi ollut kuin yksi "vika", nyki aluks...mut se johtu siitä että ne oli pessy koneen sitä ilmeisesti runsaalla paineella ja vettä oli tulpissa saman verran kuin pienessä akvaariossa.
Mut kyllä mä toisaalta ymmärään et jos on ollut yks huono yksilö ni voi alkaa jopa vihata sitä merkkiä. Mulla on työautona Fordi mikä on temppuilu reilusti( sehän ei ole mikään ihme
) ja muuten en varmaan osta itelle ikinä Fordia.
Tässä toisessa Astrassa ei ole toistaiseksi ollut kuin yksi "vika", nyki aluks...mut se johtu siitä että ne oli pessy koneen sitä ilmeisesti runsaalla paineella ja vettä oli tulpissa saman verran kuin pienessä akvaariossa.
Mut kyllä mä toisaalta ymmärään et jos on ollut yks huono yksilö ni voi alkaa jopa vihata sitä merkkiä. Mulla on työautona Fordi mikä on temppuilu reilusti( sehän ei ole mikään ihme
*Astra H Sedan -08*
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Sähän ny ajat sun autolla vaan pyhisin. Muutenkin puunaat sitä ku jotain kultakimpaletta.On 2004-06-22 09:22, Meska wrote:
Joo kyllä on tainnu käydä aika mäihä kun ´92 Vecusta en oo ku kuluvia vaihdellu ja ikinä ei oo edes tarvinnu hitsata
Ja tää foorumi on loistava, sehän on selvä... ...niinkuin on muutenkin
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
Niin no. Oon mä vähä paremmin pitäny ku sä asconaaOn 2004-06-23 23:34, Fotze wrote:Sähän ny ajat sun autolla vaan pyhisin. Muutenkin puunaat sitä ku jotain kultakimpaletta.On 2004-06-22 09:22, Meska wrote:
Joo kyllä on tainnu käydä aika mäihä kun ´92 Vecusta en oo ku kuluvia vaihdellu ja ikinä ei oo edes tarvinnu hitsata
Ja tää foorumi on loistava, sehän on selvä... ...niinkuin on muutenkin
BMW M3 E92 Coupé
- Juho Anttila
- 'Senator'

- Viesti:
Mä oon ajanu autollani ny 4500km ja oon rempannu seuraavaat:
- vaihtanu perän
- vaihtanu takaiskarit, tarvis vaihtaa uusiksi
- tehny neljään kulmaan jarrut, jopa pääsylinterin kumit vaihdoin
- vaihtanu laturin
- lisänny sähköflektin viskon tilalle
- vaihtanu termarin/vesipumpun
- korjannu mittaristonvalojensäätimen
- vaihtanu puhaltimen säätöpaneelin
- vaihtanu oven
- hitsannu 4 paikkaa
- vaihtanu akun
- vaihtanu kaikki paksutjohdot konehuoneessa
- vaihtanu venakopan koska vanha halkes
Nii ja auto on ollut mulla ajossa n. 5kk ja seisoi ennen ajoa jonkun 4kk tallissa.
Ihan perus remppaa vanhaan 80-luvun autoon, nyt seuraavaks tarvis vaihtaa iskari/jousi-kierros ja sitten apusimpukan hela ja mahdollisesti niveliä, sekä simpukkaa kiristää jälleen kerran.
Nii ja keskuslukon kanssa olen tapellut -> ei toimi vieläkään. Kaikkia polttimoita on myös uusittu sinne tänne. Nii ja kesän aikana ois tarkotus viel oikoa kylkeä ja maalata ovet + lokasuoja + takakyljet.
Autohan oli E Rekord, ajettu 237tonnia.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juho Anttila on 2004-06-24 11:07 ]</font>
- vaihtanu perän
- vaihtanu takaiskarit, tarvis vaihtaa uusiksi
- tehny neljään kulmaan jarrut, jopa pääsylinterin kumit vaihdoin
- vaihtanu laturin
- lisänny sähköflektin viskon tilalle
- vaihtanu termarin/vesipumpun
- korjannu mittaristonvalojensäätimen
- vaihtanu puhaltimen säätöpaneelin
- vaihtanu oven
- hitsannu 4 paikkaa
- vaihtanu akun
- vaihtanu kaikki paksutjohdot konehuoneessa
- vaihtanu venakopan koska vanha halkes
Nii ja auto on ollut mulla ajossa n. 5kk ja seisoi ennen ajoa jonkun 4kk tallissa.
Ihan perus remppaa vanhaan 80-luvun autoon, nyt seuraavaks tarvis vaihtaa iskari/jousi-kierros ja sitten apusimpukan hela ja mahdollisesti niveliä, sekä simpukkaa kiristää jälleen kerran.
Nii ja keskuslukon kanssa olen tapellut -> ei toimi vieläkään. Kaikkia polttimoita on myös uusittu sinne tänne. Nii ja kesän aikana ois tarkotus viel oikoa kylkeä ja maalata ovet + lokasuoja + takakyljet.
Autohan oli E Rekord, ajettu 237tonnia.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juho Anttila on 2004-06-24 11:07 ]</font>
Juhoanttilalla on siinä ihan perus opelin ostajan remppalista.
Lisäisin vielä, jos ne eivät siinä jo olleet.
-Bensatankki, se on puhki vaikka myyjä muuta väittääkin.
-Laturi
-Lämppärin kenno ja puhallin, kun sitä ulinaa ei enää jaksa
Toisia nämä "pikku" viat eivät tunnu vaivaavan. Itse tuskin tulen koskaan ajamaan "virheettömällä" opelilla.
Lisäisin vielä, jos ne eivät siinä jo olleet.
-Bensatankki, se on puhki vaikka myyjä muuta väittääkin.
-Laturi
-Lämppärin kenno ja puhallin, kun sitä ulinaa ei enää jaksa
Toisia nämä "pikku" viat eivät tunnu vaivaavan. Itse tuskin tulen koskaan ajamaan "virheettömällä" opelilla.