Vika F-Astran naksumiseen löytynyt!
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Moneen kertaan olen neuvoja kyselly koskien F-Astra farkun naksumista vasemmasta etupyörästä. Vihdoin vika löytyi: alempi ovitappi ruostunu ja sen mukaan kulunu urille! Tapit vaihtoon ja naksutus loppui samantien, mutta kyllä täytyy sanoa että HELVETIN löysä koriltaan on tuo F-Astra. Ja aivan samanlainen nylkky oli aikoinaan B-Ascona!
No corollan tuulilasit vuotaa muutenkin. ELi ihan vitun vittumaista oli ajella rankkasateessa kun valu vedet sisään. Ja pahimmillaan mulla oli lämmityslaite kastunut, niin ei koko auto lähteny käyntiin ennenku oli kuivunut 
Silikoonia sai tunkea parisenkymmentä kertaa ennenkuin alko pitämään vettä. Sitten meni auto vaihtoon
-T
Silikoonia sai tunkea parisenkymmentä kertaa ennenkuin alko pitämään vettä. Sitten meni auto vaihtoon
-T
Opel Astra 1,6i 16V X16XEL Merit Caravan 1997
-
keltanokka
- 'Diplomat'

No en ole ikinä Corollaa omistanu, mutta B-Asconassa oli sama homma tuulilasin kanssa: vettä tuli sisään tiivisteen ja lasin välistä ja nurkista valui autoon, ja alsi halkes vaakasuraan n. 1/3 matkalta.
Kuinkas paljoa mahtaa nää tuet auttaa jotka tulee konehuoneeseen? Siis tolppien kiinnityspisteiden väliin, ainaski Lexmaul taitaa valmistaa sopivaa rautaa F-farkkuun.
Kuinkas paljoa mahtaa nää tuet auttaa jotka tulee konehuoneeseen? Siis tolppien kiinnityspisteiden väliin, ainaski Lexmaul taitaa valmistaa sopivaa rautaa F-farkkuun.
Ööh, no eihän corollan sisusta normaaliajossa voi edes nitistä, kun alusta joustaa niin kevyesti ja kallistuksen vakaimia ei periaatteessa edes ole. Hyvän käsityksen korin pitkittäisjäykkyydestä voi saada siitä, kun tunkkaa etupään ilmaan ja aukoo ovia. Meneekö kiinni helposti vai ei? Astrassa menee helposti, '88 Corollassa ei mennyt vaikka oli puoli metriä lyhyemmät ovet. Sepä siitä en viitsi Corollaa enempää haukkua, omalla tavallaan hyvä sekin oli (ööh2, no ainakin vaihteisto jos ei muuta).
Poikittaistuen vaikutusta F-Astran etupäässä pääsen toivottavasti kokeilemaan lähiaikoina, jos Haksu sen mulle myy. Jos ei myy niin voi olla, että teen sitten itse. Siltä varalta pitääkin jo varmuuden vuoksi kysyä, että mikä on yleisesti teräksisen tuen putken halkaisija ja seinämänpaksuus? Entä kiinnitysrautojen paksuus?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-06-24 14:56 ]</font>
Poikittaistuen vaikutusta F-Astran etupäässä pääsen toivottavasti kokeilemaan lähiaikoina, jos Haksu sen mulle myy. Jos ei myy niin voi olla, että teen sitten itse. Siltä varalta pitääkin jo varmuuden vuoksi kysyä, että mikä on yleisesti teräksisen tuen putken halkaisija ja seinämänpaksuus? Entä kiinnitysrautojen paksuus?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-06-24 14:56 ]</font>