poppivehkeet autoon kotikajareista?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Beici
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Beici »

Oon samaa mieltä, kyllä ne väliaikaiseksi riittää.
mickus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mickus »

Perinteinen ratkaisuhan tuo on, ainakin itse olen moisiin virityksiin törmännyt (itse en ole kuitenkaan harrastanut moista). Ainakin subbarin korvikkeeksi käy automankan takalähtöihin liitettynä jotenkuten.
Skodillac
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Skodillac »

Ette oo tosissanne..?1?
Sipilä
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Sipilä »

HEH HEH =)
datzka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja datzka »

noh, en ikinä laittas olisin vaik ilman ennenku laittasin jotkut vanhat paskat "250w" kajarit autoon. Ja jos sul on hattuhylly "täynnä" mölyä niin miks lisätä tommoset jotka ei ole suunniteltu ahtaaseen/pieneen tilaan?

Ei vaan, asenna noi ja lähe hifi-messuil, voitat vissii tsemppii! :smile:))
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

On 2004-06-24 00:56, Tuomas wrote:
On 2004-06-23 15:32, lilliputman wrote:
ku tietäs mimmonen vahvari noille 250w kajareille?
Ei ne ole mitkään "250 wattiset" kaiuttimet. Tuo on vain tehonkesto, eikä sillä käytännössä ole yhtään mitään merkitystä.

Kyllä ne kotikaiuttimet toimivat vaikka soittimen omalla vahvistimella. Olennaista on niiden herkkyys, ja ne voivat hyvin olla herkemmätkin kuin autokaiuttimet eli pitäisi toimia sikäli ihan ok.

Ongelmaksi kotikaiuttimilla tulee bassotoisto. Suljettuna tilana auto korostaa matalia taajuuksia reilusti, ja sen kompensoimiseksi pitäisi kaiuttimien bassotoiston laskea matalia kohti. Kotikaiuttimia ei ole suunniteltu toimimaan autossa ja seurauksena on reipas bassokorostus.
Eikös aika useilla oo tarkotuskin korostaa sitä bassoa :=)
Noh onhan tossa omassakin vekkulissa tällä hetkellä aika basso painoitteinen ääni, kunnes saan ostettua kunnon erkkasarjan ja heitettyä nuo boschmannin sukat himaan.
Vastaa Viestiin