APUA !!!!!!!!!!!!!!!!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
lilla v
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja lilla v »

Auto on Vectra 1994. Mentiin eilen vaimon kanssa pizalle. Kun palattiin niin oven lukko ei enää avaantunut. Kaiken lisäksi ovi oli lukittu "turvaasentoon" eli muutkaan lukot ei toiminnut. Takaluukun kautta pääsin sisään, mutta tämä on hiukan hankala tapa mennä autoon. Mitä neuvoksi?? Oven sisälevy on hiukan hankala (mahdoton?) irrottaa kun ovi on kiinni. Jos joudun lukon / kahvan rikkomaan onko kellään myytävänä sellainen? Nopeita vastauksia, please, ennen kuin naapurit kutsuvat poliisit paikalle.
Matador
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Matador »

Moi!

Mulla oli muutama vuosi sitten ihan sama juttu oven kanssa:(

Sieltä lukosta on haitat kuluneet .....

Itte jouduin viemään auton opel huoltoon jossa sitten jollain konstilla saivat ovet auki ja korjasivat.....

Jouduin hinauttamaan auton sinne mutta onneks sillo ainakin vielä kasko korvasi hinauksen kun syy oli siinä turvalukossa.

Kannattaa varmaan samalla miettiä virtalukon uusimista... mulla meni se seuraavaksi sitte suunilleen vuoden sisällä... joudut luultavasti lukot kuitenkin sarjoittamaan uudelleen....
Ympyrä ja nuoli on Volvon merkki ;)
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Kyllä sen auki saa sisältä verhousta tuhoamatta, vähän ahdas se paikka on ja sormipelillä joutuu pelaamaan. Itse painin viime kesänä vastaavan tilanteen kanssa kun kaverin Vectrasta varkaat tuhosivat lukon ja se oli myös turvalukossa. Verhous lähtee irti kun ruuvit irroittaa, sen jälkeen sieltä vaan täytyisi käsipelillä vapauttaa turvalukitus. Uutta kahvaa/kahvan kiinnikettä et tarvitse mutta lukkopatruuna kannattaa kyllä uusia. Tulisi mieleen että siellä on joku käynyt ronkkimassa lukkoa, tuo lukko ei yleensä jumiudu noin vaan. Virtalukko välillä noin tekeekin mutta ovilukko ei tuommoiseen äkkilukkoon ennalta varoittamatta mene. Kannattaa kuitenkin yrittäää ronklata lukkoa avaimella hieman eri asennoissa josko se vapautuisi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2004-07-01 08:41 ]</font>
lilla v
'Kadett'
'Kadett'

Ajattelin kyllä tänään töiden jälkeen yrittä irrotta ovenverhousta, jos saisi niin paljon rakoa että saisi käden siihen niin ehkä saisi sen varmuuslukon poistettu (lisää vinkkejä miten sitä tekee otan kiitollisudella vastaan). Tosi vähän siinä on tilaa. Lukko näyttää kyllä siltä että siihen ei ole koskettu, ja auto oli vilkkaalla paikalla pysäköity noin tunnin että en usko että on joku on sitä käynnyt "yrittämässä". Vaimo mainitsi kyllä että lukko oli ollut "jäykkä" kun hän sen lukitisi.
Matador
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Matador »

Kyllä mulla ainakin jumi ihan ittestään se lukko!

Olin nimittäin mökillä kun meni jumiin ja ei varmasti ollu ketään härkkimässä.
Ympyrä ja nuoli on Volvon merkki ;)
jore69
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jore69 »

mulla meni aikanaan -92 ompusta lukko jumiin. Käskivät opelin liikkeessä kääntämään väkisin.

minähän otin tongit ja käänsin(oli kyllä tosi jämäkkä avain)...niin vaan aukesi eikä mennyt edes lukkopesä rikki. Tai siis olihan siinä vika kun jumiin jäi , mut pärjäsin vanhalla pesällä.
lilla v
'Kadett'
'Kadett'

Tuo "väkisin auki vääntäminen" kuulosta helpommalta kuin ovipahvin irroittaminen (ja on käynnyt mielessä). Viimeisenä keinona sattaa tulla käyttöön, varsinkin kun se on "merkkikorjaamoiden suosittelema".
cali969
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja cali969 »

En tiedä onko tää jokin turvalukko homma mutta -91 calibrassa oli joku metallinen tappi virtalukon suulla pystyssä,mut kyl se sit väisty ko paino sitä alaspäin,kyl vähä ihmettelin et miks avain ei sisäl menny heti.
lilla v
'Kadett'
'Kadett'

No niin. nyt on lukko avattu ja korjattu (kuluneet "haitat "poistettu). "uhtua" oli oikeassa, kyllä oven saa aattu sisäältä vaikka se on turvalukossa. Ei se helpooa ole ja täytyy myöntää että pienen yrittämisen jälkeen olin sitä mieltä että ei onnistuu ja yritin avaimella väkisin vääntää lukon auki mutta avain vaan vääntyi joten jatkoin sisäpuolelta. Kiitoksia neuvoista.
Vastaa Viestiin