mv6 farmari
Kyllä siihen pystyy. Esim. tulppien vaihdossa täytyy hiukan purkaa mutta ei ole mikään mahdoton homma. Aikaa tosin menee ekalla kerralla hiukan enemmän. Öljyt, ilmanputsari ym. on helppo vaihdella. Jakopäähän ei kantsi koskea itse!!!On 2004-06-30 23:23, mikuli_2 wrote:
ostin vuoden 1995 mv6 farmarin,joka on minulle aivan uusi tuttavuus.kysyisin että onnistuuko siihen itse,(kaveri)tekemään huoltoja? esim sytytystulpat on aika hyvin piillossa.
Laturin, vesipumpun, ilmastoinnin ja ohjaustehostimen yhteinen hihna on helpohko vaihtaa myös... Venttiilinkoppien tiivisteet pystyy myös itse vaihtamaan, mutta joutuu purkaamaan hiukan enemmän... Ei muuta kuin harjoittelemaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: wille on 2004-07-01 15:02 ]</font>
Ja mikähän oli syy et ei jakopäähän kantsi koskee?
Merkkihuoltohan kyllä pelottelee et tarvii muovisalkullisen erikoistyökaluja ym. ym. Todellisuus vain on toinen.
"Erikoistyökalut" mitä tarvii on pala puuta ja kahdet lukkopihdit... Tarkkanahan siinä saa olla ja säädellä muutamaan kertaan, mutta jää siinä 100 ekua tunnille vaivanpalkkaa siltikin...
Merkkihuoltohan kyllä pelottelee et tarvii muovisalkullisen erikoistyökaluja ym. ym. Todellisuus vain on toinen.
"Erikoistyökalut" mitä tarvii on pala puuta ja kahdet lukkopihdit... Tarkkanahan siinä saa olla ja säädellä muutamaan kertaan, mutta jää siinä 100 ekua tunnille vaivanpalkkaa siltikin...
MV6 *myyty*
Cordoba tdi
Hiace 4wd
Kadett e caravan
Cordoba tdi
Hiace 4wd
Kadett e caravan
Saa ne suurinpiirtein kohdalleen koottua ilman apuvälineitäkin mutta on se jakopää sellainen että jos aikoo saada kannet keskenään täysin kohdalleen ja ne taas alapään kanssa juuri kohdakkoin, on se enemmän tuuripeliä kuin taitoa ilman niitä apuvälineitä. Niitä epäkeskorullia kun on joka välissä. Ei sitä ajoitusta pieleen saa, kyllä ne merkit sen verran sen kertoo mitä nokkapyörien koteloissa/alarattaalla on mutta kyllä myönnettävä on että niillä säätölevyillä sen viime tarkkuuden saa. Itse kokosin jaon ensin merkkien mukaan, mutta kyllä ne säätölevyjen kanssa vielä hieman muuttamaan joutui.On 2004-07-01 19:04, ämvee6 wrote:
Ja mikähän oli syy et ei jakopäähän kantsi koskee?
Itekkin kattelin maanantaina kun omaani MV6:seen vaihettiin hammanshihna. Ensin itekseni tuumailin että eihän se nyt niin hankalalta näytä. Vaan sitten kun kiristetään hihna oikeaan kiereyteen... Sitä kun ei suoritetakkaan yhdestä paikasta. Tässä vaiheessa on mahdollista että nokat menee vähän sivuun. Ne nokka-akselien paikallaan pitäminen ei vaikea juttu ole. Ja piankos sellaiset osat kätevä tekee. Ainoa juttu on että merkkiliikkeillä on käytössä ikäänkuin sabluuna jonka avulla ne koko ajan tarkkailevat merkkien liikettä kun hihnaa kiristetään. Sen apuvälineen kun saisi hommattua joko tilaten tai tehtyä niin hihnan vaihto onnistuu.
Omassani vain tuo vakionopeussäädin ei toimi. Kaikki tieto yksikölle näyttää tulevan vaan ei ota toimiakseen. Suolaisen hintainen se tuntuu olevan... noin 450€ oli hintana.
Omassani vain tuo vakionopeussäädin ei toimi. Kaikki tieto yksikölle näyttää tulevan vaan ei ota toimiakseen. Suolaisen hintainen se tuntuu olevan... noin 450€ oli hintana.
Kyllähän sen jakorempan saa itse tehtyä. Muistaa vain niiden jakopäänhilujen lisäksi ostaa uuden jakopäänkopan tiivisteen, ja jopa varautua siihen että se koko koppa/suojus halkeaa... Uusia suojia saa aika sopuhintaan Opelilta. Itse tiedän muutaman kaverin jotka ovat "kylmiltään" ko jakopää-operaation tehnyt ja hyvin siinä onnistunut.