Mistä Sikuran kytkentäkaavio
riittääkö tieto että minkä värinen johto tekee mitäkin vai pitäiskö olla ohje minkä värinen hälyttimen johto kytketään mininkin johtoon alkuperäisessä auton johtosarjassa.
minulla on tuollainen ensin mainittu peruskytkentäkaavio jossain tallessa.
minulla on tuollainen ensin mainittu peruskytkentäkaavio jossain tallessa.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Kysele jostain firmasta mikä myy kyseistä tuotetta. Itsellä oli sama tilanne AP2000 kauko-ohjauksen kanssa ja sain kuvan jostain firmasta (harmi kun en muista mistä). Maahantuoja ei niitä antanut ja Sikura itse ei muistaakseni mitään vastannut sähköpostiin..
<font size=-1>[ This Message was edited by: RL on 2004-06-29 16:29 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: RL on 2004-06-29 16:29 ]</font>
eisk toi ap 2000 oo vain kauko-ohjaus...
mulal on toi s2000tx eihän siinä ihmeitä oo paniikki toiminto yms tommoset vakiot keskuslukon ohjaus toki, ultra tunnistimet, iskun tunnistin, jännitevahti, sähkölasien neg ulostulo eli siihne voi jotaki kytkee ja sit lisäsirran ulostulo, akkuvarmistus, yms normaalit ominaisuudet mitä pitää v.a.t. hyväksytyssä olla....
auttoko se yhtään mitä laitoin illasta/yöstä privana... vois illasta tänään viritellä scannerin ni vois ottaa koneelee kuvat ohjeesta se on sinänsä helppo kun A3 paperi molemin puolin siinä on kaikki jo nii ja yks A4 lappu jossa on käyttö ohjeet noille tutkien sammutuksille yms jutuille... sirran hiljetämiselle... esim. parkkihallissa...
mulal on toi s2000tx eihän siinä ihmeitä oo paniikki toiminto yms tommoset vakiot keskuslukon ohjaus toki, ultra tunnistimet, iskun tunnistin, jännitevahti, sähkölasien neg ulostulo eli siihne voi jotaki kytkee ja sit lisäsirran ulostulo, akkuvarmistus, yms normaalit ominaisuudet mitä pitää v.a.t. hyväksytyssä olla....
auttoko se yhtään mitä laitoin illasta/yöstä privana... vois illasta tänään viritellä scannerin ni vois ottaa koneelee kuvat ohjeesta se on sinänsä helppo kun A3 paperi molemin puolin siinä on kaikki jo nii ja yks A4 lappu jossa on käyttö ohjeet noille tutkien sammutuksille yms jutuille... sirran hiljetämiselle... esim. parkkihallissa...

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Ei pitäs olla paha nakki, ainakaan jos on stereoita asennellu. Periaatteessa auton sähköihin tavitsee puuttua sen verran et kytkee vilkkupiirin (oikea ja vasen erikseen), sisävälopiirin eli maadoittavat ovikytkimet ja sitten tietysti plus ja miinus.
Keskuslukon kytkentä riippuu siitä, että käytetäänkö lisämoottoria kuskin ovessa (pakko jos siinä ei ole moottoria) vai kytketäänkö häly työntämään signaalia suoraan auton omaan keskuslukon ohjaukseen. Esim. a-vacussa kuskin ovessa on moottori vakiona eli siinä piuhat vedetään keskuslukon ohjausboksiin.
Sitten on myöskin ajonestosydeemit, jotka toteutetaan yleensä niin, että häly ohjaa relettä, joka sitten puolestaan kytkee/katkaisee virran, joltakin moottorin käyntiin liittyvältä sähköiseltä komponentilta (esim. puola).
Itse olen asentanut kaksi hälyä saabiin ja hondaan (enforcer ja sikura), ja kummallakin kerralla homma meni laakista nappiin. En ole itse ollenkaan pro tossa hommassa eli onnistuu varmaan keneltä tahansa, kunhan vaan perehtyy auton sähköin hieman, jotta tietää mihin kytkeä mikäkin johto.
Mullakin on sikuran kaavio jossain tallessa (malli oli joku 2000BB tms.), mut ku ei oo skannerii...
ja kannattaa muuten vilkasta http://www.halytin.com ja sieltä klikkaat asennusohjeet ni tulee aika läjä kaikkee yleistä bullshittii hälyn asennuksista..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Temezz on 2004-07-01 22:46 ]</font>
Keskuslukon kytkentä riippuu siitä, että käytetäänkö lisämoottoria kuskin ovessa (pakko jos siinä ei ole moottoria) vai kytketäänkö häly työntämään signaalia suoraan auton omaan keskuslukon ohjaukseen. Esim. a-vacussa kuskin ovessa on moottori vakiona eli siinä piuhat vedetään keskuslukon ohjausboksiin.
Sitten on myöskin ajonestosydeemit, jotka toteutetaan yleensä niin, että häly ohjaa relettä, joka sitten puolestaan kytkee/katkaisee virran, joltakin moottorin käyntiin liittyvältä sähköiseltä komponentilta (esim. puola).
Itse olen asentanut kaksi hälyä saabiin ja hondaan (enforcer ja sikura), ja kummallakin kerralla homma meni laakista nappiin. En ole itse ollenkaan pro tossa hommassa eli onnistuu varmaan keneltä tahansa, kunhan vaan perehtyy auton sähköin hieman, jotta tietää mihin kytkeä mikäkin johto.
Mullakin on sikuran kaavio jossain tallessa (malli oli joku 2000BB tms.), mut ku ei oo skannerii...
ja kannattaa muuten vilkasta http://www.halytin.com ja sieltä klikkaat asennusohjeet ni tulee aika läjä kaikkee yleistä bullshittii hälyn asennuksista..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Temezz on 2004-07-01 22:46 ]</font>
kiitti, täytyy käydä lukemassa toi saitti.
sain tuossa jo paperilla asennusohjeen, mutta siinä oli hälyn johtonippu jaettu silleen et luki vain "JOHDIN 1, 2, 3.." jne. paha ottaa selvää mikä johto on mikäkin
no, onneksi tänään alkaa kesäloma joten on aikaa rassata. ja eikös se ole näin et savun hälvettyä tarkastamme kytkennän
sain tuossa jo paperilla asennusohjeen, mutta siinä oli hälyn johtonippu jaettu silleen et luki vain "JOHDIN 1, 2, 3.." jne. paha ottaa selvää mikä johto on mikäkin
no, onneksi tänään alkaa kesäloma joten on aikaa rassata. ja eikös se ole näin et savun hälvettyä tarkastamme kytkennän
peruskytkentä
musta= akun- (älä sekoita tätä anteeniin)
punainen= akun+
keltainen= virtalukolle +15 napa
sininen= toinen ovikytkimelle toinen konepelti/takaluukku
vihreä*2= ajonestokytkin (jonkun releen ohjaus)
oranssi*2= vilkut vas. ja oik.(sulake 5A molempiin oma sulake)
muna musta parikaapeli= ledille
musta johto pistokkeella*2= sisä tutkat
kaikki vakkoiset ja lilat ohjaa keskuslukkoa.
(sitten minun lapussa tuki tarvitaan lisä rele OP5 keskuslukituksen ohjaukaeen.)
pinkki ikkunan-nostimet
ruskea lisäsireenin ohjaus
musta n.40senttinen jossa lukee päässä ANT. on kauko-ohjaimen anteeni.
musta= akun- (älä sekoita tätä anteeniin)
punainen= akun+
keltainen= virtalukolle +15 napa
sininen= toinen ovikytkimelle toinen konepelti/takaluukku
vihreä*2= ajonestokytkin (jonkun releen ohjaus)
oranssi*2= vilkut vas. ja oik.(sulake 5A molempiin oma sulake)
muna musta parikaapeli= ledille
musta johto pistokkeella*2= sisä tutkat
kaikki vakkoiset ja lilat ohjaa keskuslukkoa.
(sitten minun lapussa tuki tarvitaan lisä rele OP5 keskuslukituksen ohjaukaeen.)
pinkki ikkunan-nostimet
ruskea lisäsireenin ohjaus
musta n.40senttinen jossa lukee päässä ANT. on kauko-ohjaimen anteeni.