A Omegan pyöreät takakaaret

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
absum
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja absum »

Pieni galluppi: oletteko minkä kaarista vääntäneet menestyksekkäästi A Omegaan pyöreitä pyöränkaaria?

Näihin Sutiin myymiin Mantzelin "muutossarjoihin" olen jo tutustunut aiemmassa elämässä, mutta niissä ei oikein hinta-laatu suhde ole kunnossa. Jotain muuta pitäisi keksiä.
I'm not complete idiot, some parts are missing!
16v GSi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 16v GSi »

Rekord E, vanhempi malli ja 2 ovinen. Kaaret tahtovat olla kiven alla, mutta hyvällä tuurilla vielä löytyy. Voin laittaa kuvia, tulee auto huomenna maalarilta niin näkee lopputuloksen...
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

2-ovisen Reksan kaarista ne on tainnu sutiin pojatkin peltisaksilla leikata ylimääräiset pois.. Ei niissä ainakaan jotka olen kerran livenä nähnyt,Mantzel missään lukenut ja näytti Klokkerholmin varastomaalissa olevan.
absum
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Aikaisemminkin olen kuullut, että Sutiin kaaret olisivat Rekordin tarvikepalat. Varaosaliikkeessä ne varmastikin maksavat kuitenkin vain puolet siitä mitä Sutii niistä huutelee - leikattuaan peltisaksilla puolet pois. Vaikka ne työlään oloiset olivatkin, kyllä ne kaaret niistäkin vääntää. Lähinnä vain hirvittää tuo Sutiin hinta niille.

Niitä kuvia kyllä ihan mielellään näkisin, niistäkin voisi jo aika pitkälle päätellä onko kyseessä samat kaaret.
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

Joo niissä näkemissäni "Mantzeleissa" oli ihan selvät peltisaksen jäljet ja kun sovitettiin niitä pihassa seisseeseen reksaan niin muoto oli aivan identtinen.. Hyvä konsti saada peltisaksille tuottoa :grin:
absum
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Elikkäs, kaarienko pitää olla mallista 82 alaspäin? Hintaa moisilla on kuulemma parinkympin luokkaa kipale, eli jotakuinkin se puolet Sutiin hinnasta.
jblgti1200
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Niin minäkin olen ymmärtänyt ja kuullut että nimenomaan tuon vanhemman mallin (<-82)
kaaret sopisi.

Offtopic...

Heh...mun vanha omega se siellä ekan viestin sigussa näkyy.
On näköjään porukoitten talo päässyt opelclubille asti...:wink:

Oletko saanut tehtyä projektia eteenpäin?
Mitä muutoksia teet koneeseen...?
(siinä sun omenassa on E21 bemun kaaret)
ajattelin vaan kun on tämä kaari-keskustelu.

siitä sun vaihdokista sillon maalasin takakyljet ja vaihdoin koneen kannakkeen,
ihmettelin kun lähin ekan kerran liikkeelle niin vaihdekeppi meinas hypätä apparin syliin...:smile:

Mut sitten siitä hävisi keula(toinen auto tuli keskellä vast.tulevaa kaistaa),juuri kun sain sen kuntoon...

No,nyt on alkup.3000 24V.

Ei näistä pääse eroon...

<font size=-1>[ This Message was edited by: jblgti1200 on 2004-07-07 22:29 ]</font>
absum
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Heh...mun vanha omega se siellä ekan viestin sigussa näkyy.
On näköjään porukoitten talo päässyt opelclubille asti...:wink:
Sigussa on myyntikuva tosiaankin, se kun on toistaiseksi edustavin kuva siitä :smile:
Oletko saanut tehtyä projektia eteenpäin?
Mitä muutoksia teet koneeseen...?
(siinä sun omenassa on E21 bemun kaaret)
ajattelin vaan kun on tämä kaari-keskustelu.
Lasikuitukilkkeet alkavat olemaan mallillaan ja auto kaikkiaan vain maalia vailla. Kohtuullisen huonolaatuinen setti oli muuten toi korisarja. Jumalaton työ oli saada palikat edes jotakuinkin suoriksi. Varsinkin se takaspoileri ja etuspoileri oli suorastaan /c:stä.
Muuten alkaa paikat olemaan läpikäyty ja korikin kuosissaan. Tarkotus oli jopa mennä maalarille peräti tällä viikolla, mutta noiden bemun kaarien kanssa kävi hassusti. Vein auton kaverille hitsattavaksi, tarkotus oli hitsata toi skuuppi ja kaaret kunnolla kiinni. Harmillisesti vain kaaret meni päin v****a ja rälläköin ne nyt irti uudestaan. Ite pitää tehdä, että tulee hyvä ja kun ei ne bemun kaaret ihan täysin siihen istuneet, ajattelin metsästää toisenlaiset. Mutta, kaaria ja loppuhiontaa vaille valmis siis.

Koneelle en nyt talvea vasten tee vielä mitään, mutta kyllähän tuossa turbokilkkeet olisi odottamassa johonkin pääsyä. Saattavat ensi kesänä omppuun päätyäkin :smile:
Täytyy ensin kuitenkin tutustua autoon ja tutkia se muuten teknisestikin kondikseen. Siinä jotain hassua tuntuisi ainakin perässä vielä olevan.
Mut sitten siitä hävisi keula(toinen auto tuli keskellä vast.tulevaa kaistaa),juuri kun sain sen kuntoon...
Vai päätyi sekin hautuumaalle...
No, ehkä se oli jo muutenkin aikansa elänyt ja hyvin osansa palvellut :smile:
jblgti1200
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Joo olen samaa mieltä niiden kuituosien kanssa,että pinta oli aivan p:stä.
Sen takia sain sillon koko setin halvemmalla koska etupuskin ja takaspoileri olivat "pikku"viallisia,ei mitään älytöntä hommaa,mutta kuitenkin aikaa vaativaa.

Oliko ne kaaret mitkä jätit mätäomegaan niin todella sutiin "mantzelin" tuotokset?
Jos on niin siinä tapaukessa E21 kaaretkin käy paremmin,ihan älytön homma olisi ollut soveltaa ne käymään siihen.

Kitkalukko ainakin toimii sun autossas niinkuin pitääkin,vielä paremmin kuin tossa 3000:ssa.
On muuten ehkä ehjimpiä omegan koreja sulla ruosteiden osalta hallussa niinkuin alkuperäiskuntoisena,että ei ole koskaan käyty läpi.Varsinkin kun vertaa siihen sun edelliseen..:smile:

Ne cd-levyt on muuten vieläkin mulla tallessa,laitahan viestinä mulle osottees niin laitan tulemaan ne takasin päin.
Puh:040-9603768

<font size=-1>[ This Message was edited by: jblgti1200 on 2004-07-08 14:20 ]</font>
absum
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Oliko ne kaaret mitkä jätit mätäomegaan niin todella sutiin "mantzelin" tuotokset?
Jos on niin siinä tapaukessa E21 kaaretkin käy paremmin,ihan älytön homma olisi ollut soveltaa ne käymään siihen.
Olihan ne. Tilasin nyt E Rekordin kaaret, saa nähdä onko ne nyt sitten samanlaiset.
Vastaa Viestiin