DLS vs SPL Dynamics
Tarkoituksena olisi hifistää Vectraa hieman. Muuten laitteisto alkaa olemaan ostamista vaille valmis, mutta subin merkki on vielä avoinna. Tällä hetkellä mielessä pyörii:
DLS Classic W312
SPL Dynamics V12
SPL Dynamicshan on aina varma valinta, mutta entäpäs tuo DLS? Lueskelin jostain manuaalista, että kyseistä DLS:ää ei suositella suljettuun koteloon, pitääkö paikkaansa? Löytyykö samasta hintaluokasta (100€ +/- 20€) muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa?
DLS Classic W312
SPL Dynamics V12
SPL Dynamicshan on aina varma valinta, mutta entäpäs tuo DLS? Lueskelin jostain manuaalista, että kyseistä DLS:ää ei suositella suljettuun koteloon, pitääkö paikkaansa? Löytyykö samasta hintaluokasta (100€ +/- 20€) muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa?
Spl dynamicsin pro sarjan subeja kannattaa ostaa jos jonkun spl,än subin meinaa.Itellä kaks kappaletta pro12d2 ja ihan hienosti pukkaa painesta.Erillis sarjana itellä on se spl dynamicsin ext-6.2 jota en kyllä erityisemmin ylistä 2kpl diskantteja palanut ja 1kpl mid bassoja,toinen disu kyllä meni takuuseen kun kesti kokonaisen päivän!
Joo mutta jos laittaa Pro subin niin kustannukset kasvaa ainakin 3 kertaseks... Kun niille pitää olla jo digiamppi...On 2004-07-07 19:18, Tunari-82 wrote:
Spl dynamicsin pro sarjan subeja kannattaa ostaa jos jonkun spl,än subin meinaa.Itellä kaks kappaletta pro12d2 ja ihan hienosti pukkaa painesta.Erillis sarjana itellä on se spl dynamicsin ext-6.2 jota en kyllä erityisemmin ylistä 2kpl diskantteja palanut ja 1kpl mid bassoja,toinen disu kyllä meni takuuseen kun kesti kokonaisen päivän!
No sitä samaa mitä sinä sillä yhellä 10tuumasella.Tämä nyt sama kun kysyis esim.turbo calibra kuskilta et mitä teet niillä yli 200hv,lla kun mulla on 115hv ja hyvin oon pärjänny.On 2004-07-08 15:57, Zeni wrote:
Ei voi kun ihmetellä mitä työ teette noilla sufferwoofereilla. 2x12"Itsellä on 10" Impacti jossa ei liikeratakaan päätä huimaa ja silti riittää.
Ei herneitä
Moottorissa sitä tehoa voi käyttääkin, ja siitä voi olla ihan oikeastikin hyötyä. Poppikoneissa saa jo yhdellä 10" subbasella aivan riittävät äänenpaineet. Tokihan jokainen teiniviiksi haluaa hillittömät rokkikoneet että koko kylä raikaa, mutta järjellä ajateltuna siinä ei ole mitään tolkkua.
Yhdellä 12" subbasella päästään parhaimmillaan yli 130 desiblin, kahdella vielä pidemmälle.
Vertailun vuoksi, altistusaika kuulovaurion syntymiseen 100 dB äänenpaineella on 15 minuuttia. Jokainen 3 dB lisää puolittaa altistusaja, eli 103 dB:llä aika on enää 7,5 minuuttia, jne. Laskekaapa huviksenne mitä se tarkoittaa yli 130 desibelin paineilla..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2004-07-08 18:04 ]</font>
Yhdellä 12" subbasella päästään parhaimmillaan yli 130 desiblin, kahdella vielä pidemmälle.
Vertailun vuoksi, altistusaika kuulovaurion syntymiseen 100 dB äänenpaineella on 15 minuuttia. Jokainen 3 dB lisää puolittaa altistusaja, eli 103 dB:llä aika on enää 7,5 minuuttia, jne. Laskekaapa huviksenne mitä se tarkoittaa yli 130 desibelin paineilla..
Kaverilla oli kaksi noita w312:a, kesti 3kk:tta, toisesta palo puhekela ja toisesta repes ripustukset, eikä menny takuuseen, joten minulta nuo DLS:t ei saa kovin hyvää palautetta...
Itselläni on ollut yli kuukauden kaksi noita v-12s4:a, ja on toiminut tod. hyvin...
- kaverilla ja minulla on molemmilla samanlaiset dynamicsin pääteet(s-2604), joilla soitetaan subbareita... joten minun on helppo vertailla noita elementtejä, tai siis oli...
Olen kuulut kyllä hyvääkin palautetta noista DLS:n subeista, että niillä saa pienilläkin tehoilla paljon mölyä, saattaahan se olla että nuo kaverin elementit oli maanantai kappaleita...
Itse kuitenkin suosittelen SPL:ä...
Itselläni on ollut yli kuukauden kaksi noita v-12s4:a, ja on toiminut tod. hyvin...
- kaverilla ja minulla on molemmilla samanlaiset dynamicsin pääteet(s-2604), joilla soitetaan subbareita... joten minun on helppo vertailla noita elementtejä, tai siis oli...
Olen kuulut kyllä hyvääkin palautetta noista DLS:n subeista, että niillä saa pienilläkin tehoilla paljon mölyä, saattaahan se olla että nuo kaverin elementit oli maanantai kappaleita...
Itse kuitenkin suosittelen SPL:ä...
-
astramaani
- 'Diplomat'

Mitäs sitten kun niitä tehoja käyttää ja tempasee auton kunnolla lepikkoon ja iteltä henki pois ja huonolla tuurilla joltain sivulliselta...sen rinnalla kuulon huonontuminen on aika pieni haitta.On 2004-07-08 18:04, Tuomas wrote:
Moottorissa sitä tehoa voi käyttääkin, ja siitä voi olla ihan oikeastikin hyötyä. Poppikoneissa saa jo yhdellä 10" subbasella aivan riittävät äänenpaineet. Tokihan jokainen teiniviiksi haluaa hillittömät rokkikoneet että koko kylä raikaa, mutta järjellä ajateltuna siinä ei ole mitään tolkkua.
Taitaa mennä vähä jo ohi aiheesta
Mä olen kyllä mieluummin kuollut kuin kuuroOn 2004-07-09 11:45, Tunari-82 wrote:
Mitäs sitten kun niitä tehoja käyttää ja tempasee auton kunnolla lepikkoon ja iteltä henki pois ja huonolla tuurilla joltain sivulliselta...sen rinnalla kuulon huonontuminen on aika pieni haitta.
Taitaa mennä vähä jo ohi aiheesta![]()
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
-
Challenger-70
- 'Agila'