Opel vectra -90 A, Kiihdyttäessä nykii.......

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
scorpion83
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja scorpion83 »

Eli otsikon mukainen 1.6 sv-koneella. Normaalissa kiihdytyksessä, esim ohittaessa auto rupee jonkin verran nykimään vähän isommilla kierroksilla. En siis tarkoita mitää revitystä!! =)

Toissa päivänä mittaristossa vilahti kakkosella kiihdyttäessä moottorinmerkkivalo (siis se keltainen), kokeilin heti perään kiihdyttää samalla tavalla ja sama valon välähdys toistui... Kolmannella kerralla ei enää syttynyt.......

Ohjekirjan mukaan nopea valon välähdys ei haittaa mitää (päälle jääminen viittaa elektroniikkavikaan), mut rupes jo pikkasen huolestuttaa ku ei se ennen oo syttyny. Tuo alussa kuvailemani nykinen alkoi esiintymään viime kuukausien aikana ja ainaki omasta mielestä se on ehkä vähän pahentunu kokoajan.....

Auto on ollut minulla alkukeväästä asti ja käynnistyksessä on ollu aina välillä pientä ongelmaa. Lähtee kyllä aina käyntiin, mutta ei ihan heti vaan muutaman sekunnin starttauksen jälkeen. (ikinä ei oo jättäny käynnistymättä) Toisinaan lähtee kerrasta käyntiin....

Olisiko vika jossain sytytyspuolella??? Tulpat pitäs ainaki olla ihan OK. Muista sytytyspuolen osista ei oikein ole tietoa millon olisi vaihdettu..... Entäpäs ohjausyksikkö, voisiko vika olla siinä....????? Helpoin olis varmaan pistää kaikki sytytykseen liittyvät uusiks, mut ei viittis ihan sokkona mennä ostelee.......

Jos jollain sattus olemaan kokemusta vastaavasta, niin olisin kiitollinen jos kertoisit...... =)
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vilkkis »

Sytkäpuolen vialta tuntuis. Mulla alkoi kans pienellä nykimisellä. Valo ei vilkkunu. Ajan kanssa paheni vaan nykiminen. alle 100 eetua maksoi kun vaihdoin pyörijän, virranjakajan kannen, tulpat ja johdot. Vika oli johdoissa lopulta. ja auto on a-vectra -93 1.8i GL
Matador
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Matador »

Mulla oli samat oireet......

Korjaantu johtojen uusimisella :smile:
Ympyrä ja nuoli on Volvon merkki ;)
Oraakkeli
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

myös b-pumpun rele teki tommosia oireita mulla, hävis ku kävi hakee uuden releen. Totesvat vielä liikkeessä, että tuppaa olee melkonen tyyppi vika tuo huono bensapumpun rele :/
manta b
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja manta b »

V-jakajan kansi ja pyöriä ekana vaihtoon ei oo ikinä turhahankinta.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2004-07-09 09:23, Oraakkeli wrote:
myös b-pumpun rele teki tommosia oireita mulla, hävis ku kävi hakee uuden releen. Totesvat vielä liikkeessä, että tuppaa olee melkonen tyyppi vika tuo huono bensapumpun rele :/
Mekaaninen bensapumppu,joten releessä vika ei ole,kun ei ole koko relettä.

Tulpat,johdot,pyörijä ja virranjakajan kansi vaihtoon.Osta alkuperäiset syttyjohdot.Ekegreniltä 32€/sarja tuohon pataan.
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Multa kans pisteet tulpanjohdoille.
Vastaa Viestiin