Z22SE EGR kampanja. Koko venttiilin poisto+ohjelmointi.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

Eli tommosta tietoa sain, kun käytin autoani Kouvolan Auto-Kymillä takuu korjauksessa. Huollossa sanoivat, että Z22SE moottoreihin on tehty kampanja EGR venttiilistä ja Opel on kehoittanut poistamaan koko EGR venttiilin ja ohjelmoimaan sen siten, että vikavalo ei pala.

Noh, mun tapauksessa tietenkään poisto ei onnistunut, ainakaan keskiviikkona, vaan joudun käyttämään autoa siellä ensi viikolla. Eivät saaneet ohjelmoitua poistoa siten, että vikavalo ei olisi jäänyt palamaan :roll: Ensi viikolla ovat kuulemma viisaampia.

Eli jos on EGR:stä johtuvaa nykimistä ja takuu vielä voimassa niin kannattaa soitella merkkiliikkeen huoltoon ja kysellä asiasta.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Mitä! Ottaako ooppeli vastuuta moottorin ongelmista ja pistää kampanjan pystyyn... :razz:

Siitä tulikin mieleeni, et eikös noitten saasteenesto laitteitten poistaminen ole laitonta? Näin ainakin ymmärtänyt...

Eli onko se silti laitonta, jos tehdas sanoo, et ottakaa v####un se EGR niistä...
Ainakaan se auto ei katsastuksessa saa huomautusta tosta EGR venttiilistä johtuvasta vikavalosta...

Tulipa vaan mieleen, voin olla väärässäkin...
G T S
'Senator'
'Senator'

Mutta kun sitä vikavaloa ei pitäisi palaa kun homma on oiken tehty
pfohr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pfohr »

millätavoin sulla se nykiminen esiintyi?
mulla joskus aamuisin kun käynnistää ja lähtee ajamaan niin tasakaasulla kierrokset pomppii eli auto nykii..
ja sama moottori siis kyseessä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: pfohr on 2004-07-10 08:10 ]</font>
G T S
'Senator'
'Senator'

On 2004-07-10 07:04, pfohr wrote:
millätavoin sulla se nykiminen esiintyi?
mulla joskus aamuisin kun käynnistää ja lähtee ajamaan niin tasakaasulla kierrokset pomppii eli auto nykii..
ja sama moottori siis kyseessä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: pfohr on 2004-07-10 08:10 ]</font>
Just samalla tavalla mullakin nykii. Kylmänä enemmän ja lämpösenäkin tasakaasulla ajaessa. Kampanjathan on sen luonteisia, että vika korjataan jos asiakas viasta ilmoittaa, mutta tuskin kutsua lähettävät, vaikka aiemmin mulle niin sanottiinkin, että odottele vaan kutsua kyllä se sieltä tulee.
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ceeray »

Mulla vastaavaa ei esiinny ihan nykimisenä, mutta kylmänä tuntuu aina tasakaasulla että veto "heikkenee" ja taas vahvistuu. Eli alkavaa nykimistä vaiko jotain muuta??
Vastaa Viestiin