vm 2000 Astra kyseessä ja mietin hiukan olisko isokin homma vaihtaa nykyisen 1-pisteruikun tilalle monipiste. Tuleeko tuosta jotain ongelmia? Moottorit lienevät melko samanlaisia.
Eipä minulla mitään varsinaista tarvetta ole tehoa kasvattaa, mutta mikäli tuo onnistuisi pienellä vaivalla ja rahalla, niin miksei siinätapauksessa.
Opel Astra 1.6i 8v ruiskun vaihto
Miksei kukaan asiantuntija vastaa???
No minä maallikkona heitän puoleksi hatusta muutamia juttuja: koneeseen pitäisi luullakseni vaihtaa ainakin kansi, imusarja, läppäkotelo, ECU-boxi (+johtosarja ?), antureita, bensapumppu ym, ja tietenkin ruiskusuuttimet... Ei tule halvaksi eikä helpoksi. Sitten on vielä nämä VTT:n päästömittaukset ym. mukavaa, kun vaihdettavat osat tuskin on tyypitetty juuri kyseiseen 1.-ruisku moottorityyppiin.
Korjatkaa muut kaikki kohdat joissa olen väärässä.
edit: oletin siis, että haluaisit vaihtaa pelkän ruiskun etkä koko konetta, eikö niin?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-07-11 23:05 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-07-11 23:06 ]</font>
No minä maallikkona heitän puoleksi hatusta muutamia juttuja: koneeseen pitäisi luullakseni vaihtaa ainakin kansi, imusarja, läppäkotelo, ECU-boxi (+johtosarja ?), antureita, bensapumppu ym, ja tietenkin ruiskusuuttimet... Ei tule halvaksi eikä helpoksi. Sitten on vielä nämä VTT:n päästömittaukset ym. mukavaa, kun vaihdettavat osat tuskin on tyypitetty juuri kyseiseen 1.-ruisku moottorityyppiin.
Korjatkaa muut kaikki kohdat joissa olen väärässä.
edit: oletin siis, että haluaisit vaihtaa pelkän ruiskun etkä koko konetta, eikö niin?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-07-11 23:05 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-07-11 23:06 ]</font>
Ei taida olla mitään korjattavaa, siis ei mahdoton, mutta täysin kannattamaton...No minä maallikkona heitän puoleksi hatusta muutamia juttuja: koneeseen pitäisi luullakseni vaihtaa ainakin kansi, imusarja, läppäkotelo, ECU-boxi (+johtosarja ?), antureita, bensapumppu ym, ja tietenkin ruiskusuuttimet... Ei tule halvaksi eikä helpoksi. Sitten on vielä nämä VTT:n päästömittaukset ym. mukavaa, kun vaihdettavat osat tuskin on tyypitetty juuri kyseiseen 1.-ruisku moottorityyppiin.
Helpompi on moottorin vaihto ja edullisempia.
j.h