Polttoaineenpaineen säätimestä..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
HenuH
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja HenuH »

Moro! Onko mitään hyötyä laittaa säädettävä (esim.FSE) kyseinen osa vakio moottoriin? vaikuttaako millään tavalla tehoon jos paineita nostetaan yli annetun ohjearvon (esim.3bar - 3.5>)? moottori on C20NE...
18E
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja 18E »

On 2002-09-26 17:02, HenuH wrote:
Moro! Onko mitään hyötyä laittaa säädettävä (esim.FSE) kyseinen osa vakio moottoriin? vaikuttaako millään tavalla tehoon jos paineita nostetaan yli annetun ohjearvon (esim.3bar - 3.5>)? moottori on C20NE...
Lähinnä pakokaasupäästöt nousee ja bensankulutus lisääntyy. Toisaalta kovempi paine aikaansaa sen, että bensasta tulee hienojakoisempaa, palaa siis paremmin.. Ainakin minulle on sanottu että ilman virittämistä bensanpaineennostosta ei ole mainittavaa hyötyä (18E/SE)

Itse laitoin kyseiseen mopoon katuv.nokan (272ast.), jolloin painetta nostettiin 2,7bar:n. (alkup 2.0bar) Sai aikasex parhaimman teho/päästö suhteen. Oli muuten juuri tuo FSE:n säädin.
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
meto
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja meto »

Mullakin katunokka 20ne:ssä.Alussa laitoin summassa 4 baariin.Veti suunnilleen kuin vakio koska oli liian rikkaalla.Yläkierroksilla ei vetänyt mihinkään.Nykyään 3.2 bar toimii tosi hyvin.Alkuperäinen paine oli 2.7 bar.Paine pitää olla just eikä melkein kohdallaan.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2002-09-26 19:39, 18E wrote:
Itse laitoin kyseiseen mopoon katuv.nokan (272ast.), jolloin painetta nostettiin 2,7bar:n. (alkup 2.0bar) Sai aikasex parhaimman teho/päästö suhteen. Oli muuten juuri tuo FSE:n säädin.
18E alkuperäinen paine on 2,5 bar (alipaine letku irto tai täyskaasu).

j.h
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

normaalina on mulla 2.5bar ja ajossa on 3.2bar C20NE
Vastaa Viestiin