Positiivinen yllätys

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Huru-Ukko
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Huru-Ukko »

Kun täällä on haukuttu erästä Opelin merkkikojaamoa niin on pakko kertoa omista kokemuksista kyseisestä korjaamosta.
Tammisaaressa sijaitseva Bre-Re Car joka toimii PP Auton yhteydessä yllätti ensimmäisen kerran viime syksynä kun vein Astran 60000 huoltoon. Samalla piti tarkistaa
pyöränkulmat. Tekivät huollon ja kulmien tarkastuksen joiden hinnaksi oli ilmoitettu 600€. Kun menin hakemaan autoa niin korjaamopäälikkö totesi huollon olevan todella kallis ja tiputti hinnan 540€.
Varaosatiskillä olen yllättynynyt viimeksi
tänään. Huomasin aamulla töissä että toinen ajovalo on pimeä. Ajattelin vaihtaa heti kun oli polttimokin hanskalokerossa. Tuli hosuttua liikaa ja kiersin kannan rikki. Uusi
maksoi 5,60 €. Halpa mielestäni kun H7 maksoi
10 €. Muutenkin olen aina saanut neuvoja jos olen niitä kysynyt. Kaikki tervehtivät kun näkevät ja palvelu on ollut aina ystävällistä. Tosin siellä on tuttu töissä korjaamossa mutta kun kaikki muutkin neuvovat/opastavat.Onko muilla samanlaisia
kokemuksia korjaamoista/varaosamyynneistä.
Mielestäni omalla käytöksellä on suuri merkitys millaista palvelua saat. Oli liike mikä tahansa.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Jaa-a..en tiedä/muista mitä Astran 60t huoltoon kuuluu, mutta minusta tuo 540e on vieläkin ihan tuhottoman kallis hinta huollosta + kulmien mittauksesta/säädöstä..
Ajattelin vain kun viime talvena Mersuun maksoi Veholla ns "isompi huolto" reilusti vähemmän..ja kulmien mittaus+säätö on heillä noin 50e..eli silti vielä reippaaasti alle tuon 540:n..

Mutta se on kyllä totta että omalla käytöksellä ja asenteella on valtava merkitys siihen millaista palvelua saa..hinnathan toki ovat mitä ovat ja niihin ei paljoa pääse vaikuttamaan oikein millään..mutta palveluun kyllä.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tuohon 60tkm huoltoonhan kuuluu koko jakopäänosien ja vesipumpun vaihto.... Ei mun mielestä tosiaan mikään kallis.
Skeidett
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Skeidett »

Hintahan on suhteellista. Mulla makso koko auto ton verran :grin:
cdx16v
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja cdx16v »

tälläisen köyhän pitää tehdä itte huollot/remontit.yhtäkkiä kyllä kuulostaa aika suolaiselta.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

On 2004-07-12 19:02, jamboy wrote:
Tuohon 60tkm huoltoonhan kuuluu koko jakopäänosien ja vesipumpun vaihto.... Ei mun mielestä tosiaan mikään kallis.
Suhteellista. Mulla on B-Vectraan perjantaina tulossa tuo huolto (180tkm), eli hihna, pumppu ja kaikki tykötarpeet. Hinta noin 270e. Ei tosin merkkihuollossa.

EDIT: em. remontti maksoi loppujen lopuksi aika inhimilliset 250e ja risat.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-07-20 00:01 ]</font>
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

Hauskaa oli myös aikanaan todeta että kun Veholla Mersun huolto maksoi 60€/h ja Stockmannilla Volkkarin huolto 71€/h..... :eek:
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

No on se halpaa ostaa autot siinä iässä kun eivät enää tarvitse merkkihuoltoa!
Öljyt toki vaihdetaan ja jakopäänosat sun muut elintärkeät,loput rikkoutuessa...
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Siis mitä noihin teidän autoihin vaihdetaan ? Jakohihnan vaihto maksoi 270euroa autohallilla, sisältäen KAIKKI. Öljyt suodattimineen vaihdoin itse. Mitä muuta vielä ? Kulmat on säädetty silloin kun ostin vanteet.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Se mikä toiselle on kallista on toiselle halpaa... Kerron tarinan jonka todistaja oli työ kaverini.

Tämä työ kaverini oli ollut kemin satamassa tankaamassa venettänsä. Viereisellä mittarilla oli ollut joku varakkaamman näköinen mies, kapteeninhattu päässä, tankaamassa huvijahtiaan. Hänen polttoainemittarinsa oli näyttänyt 999L. Ohikulkija oli katsonut mittaria ja sanonut että "kallista tuo veneily" siihen tämä huvjahtiansa tankannu mies oli kylmän viileästi tuumannut että "niin se saattaa persaukeisesta tuntua!" Että tämmöstä...

ps.pitäisi olla tosi.
SorsaTRanssissa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SorsaTRanssissa »

On 2004-07-19 16:29, harza wrote:
Se mikä toiselle on kallista on toiselle halpaa... Kerron tarinan jonka todistaja oli työ kaverini.

Tämä työ kaverini oli ollut kemin satamassa tankaamassa venettänsä. Viereisellä mittarilla oli ollut joku varakkaamman näköinen mies, kapteeninhattu päässä, tankaamassa huvijahtiaan. Hänen polttoainemittarinsa oli näyttänyt 999L. Ohikulkija oli katsonut mittaria ja sanonut että "kallista tuo veneily" siihen tämä huvjahtiansa tankannu mies oli kylmän viileästi tuumannut että "niin se saattaa persaukeisesta tuntua!" Että tämmöstä...

ps.pitäisi olla tosi.
Itse olin kesälomalla Korpilahden vierasvenesatamassa käymässä. Meidän veneeseen laitettiin löpöä 90 litraa. Polttelin sitten siinä laiturilla tankkauksen jälkeen tupakin kun tankille tuli suhteellisen iso jahti.

Poika lorotti melkein 1400 litraa tavaraa tankkiin. Totesin kipparille että tais olla tyhjä johon kippari heitti takaisin että toinen tankki on vielä täysi... Yhdellä tankilla kyllä kuulemma ajeli parikin viikkoa. Mulla riittää kaksi tankillista (n.200 litraa) koko kesäksi :smile:
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Itse maksan mielelläni vaikka vähän enemmän kunhan kaupassa saa hyvää palvelua. Hyvänä esimerkkinä autojen viriosa kaupat. Hyvä myyjä myy sekä tuotteen että mielikuvan ostajalle, opastaa ja toivottaa uudestaan tervetulleeksi.

Näin käy valitettavan harvoin..
Vastaa Viestiin