Vaatiinee ilmeisesti koko laatikokon räjäytyksen. Hinta-arvio tuon rinkulan vaihdolle kertoi esim. powermatic 1000e jos tuhoa ei ole sen enempää ehtinyt vielä tapahtua.On 2004-07-11 21:43, Woody wrote:
Hmmm, oliko se sitten sellanen paikka ettei sitä olis päässyt helposti vaihtaan siitä? Vai vaatiko se koko laatikon purkamisen...Ei tullu katsottua niin tarkkaan sitä mistä se oli. No, minä ajan niin kauvan kun se etiä päin mänee, toistaiseksi nyt 500km kestännyt...
Omega B Ar-25 korjaus
Tuota rinkulan rikkoontumisen syytä ilmeisesti ei ole tiedossa - minusta 165 tmk on aivan liian vähän kilometrejä
Vaatiinee ilmeisesti koko laatikokon räjäytyksen. Hinta-arvio tuon rinkulan vaihdolle kertoi esim. powermatic 1000e jos tuhoa ei ole sen enempää ehtinyt vielä tapahtua.
automaattilaatikolle jos jo tässä vaiheessa on odotettavissa 1000 € korjauskustannus eli gallup missä km lukemissa muilla Ompun käyttäjillä on aut.laatikko hajonnut?
Onkohan ko. osan rakennetta muutettu AR25/35 laatoikoissa vuosien varrella?
Maahantuoja ilmeisesti väittää ettei kyseessä ole valmistusvirhe vaan normaali kuluva osa ja näin vetäytyy (taas) vastuusta?
<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-07-13 09:15 ]</font>
Niin..oli miten oli niin minun mielestä automaattilaatikko ja muovinen osa "laakerina" ei sovi yhteen. Tuo osa on todella kovaa muovia ja ainakin oma osa näytti siltä että siitä olisi ensin irronnut paloja ja sitten mennyt vasta puoliksi. Harmi kun ei tullut otettua kuvia laatikosta öljypohja irti niin olisi nähnyt tuon osan.On 2004-07-13 08:23, kapiteeli wrote:Tuota rinkulan rikkoontumisen syytä ilmeisesti ei ole tiedossa - minusta 165 tmk on aivan liian vähän kilometrejä
Vaatiinee ilmeisesti koko laatikokon räjäytyksen. Hinta-arvio tuon rinkulan vaihdolle kertoi esim. powermatic 1000e jos tuhoa ei ole sen enempää ehtinyt vielä tapahtua.
automaattilaatikolle jos jo tässä vaiheessa on odotettavissa 1000 € korjauskustannus eli gallup missä km lukemissa muilla Ompun käyttäjillä on aut.laatikko hajonnut?
Onkohan ko. osan rakennetta muutettu AR25/35 laatoikoissa vuosien varrella?
Maahantuoja ilmeisesti väittää ettei kyseessä ole valmistusvirhe vaan normaali kuluva osa ja näin vetäytyy (taas) vastuusta?
<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-07-13 09:15 ]</font>
Minä kyllä lyön pohjat tuolla laatikolla ajamiseen matkamittarin näyttäessä 520000km, mikäli tekniikkani on alkuperäinen...Joten kenenkään ei tarvitse väittää ettei tuo loota kestäisi. Ja uskallan väittää että tuo muovirinkula on köllötellyt pikän aikaa sielä. Eli jos se löytyy sieltä pohjalta, niin eikö se kannata lyödä kasaan ja ajaa niin kauvan kun toimii? Menishän se laatikko joka tapauksessa vaihtoon/remonttiin jossain vaiheessa.Tai kylmästi kasaan ja myy auton...
Minulla on kuva siitä rinkulan puolikkaasta, mutta en noita kuvia osaa laittaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Woody on 2004-07-13 15:08 ]</font>
Minulla on kuva siitä rinkulan puolikkaasta, mutta en noita kuvia osaa laittaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Woody on 2004-07-13 15:08 ]</font>
No, tästä ei oikein tarkkoja mittoja, mutta karkeat mitat on: ulkokehä 58mmm ja sisäkehä 42mm, paksuus n.1,9mm. Lisäksisi rinkulan kehällä ilmeisesti kaksi n.4,8mm korkeaa nysää, jotka estävät tämän pyörimisen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Woody on 2004-07-17 23:46 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Woody on 2004-07-17 23:46 ]</font>
Hyvin on kestänyt jo 30 tkm, eikä ihan mitään "kevyttä" käyttöä ja lastukin on. Ulkoisesti AR25 ja AR35 eivät eroa. Sisuskalutkin ovat pääpiirteittäin samat. AR25 vaihtaa AR35:sta hieman pehmeämmin. Pitäisikin vertailla osanumeroita, että kuinka paljon laatikkojen välillä on eroa.On 2004-06-25 07:07, Wehis wrote:Hetkinen MV6ssa AR25.. Onko se kestäny hyvin? Vääntöä koneessa on kuitenkin 270Nm ja laatikolle on ilmoitettu maksimiväännöksi 250Nm. Mielenkiinto vain heräsi kun sitä lastua olen miettinyt.On 2004-06-25 00:39, FC wrote:
AR25:sen tilalle voi laittaa AR35:sen ja päinvastoin, kunhan vaihtaa laatikon ohjausyksikön samalla. Omassa MV6:ssa AR25, kun AR35 sylki öljypumpun muovisen säätöprikan palasina öljypohjaan. Tarttis korjata mutta en ole vielä ehtinyt...