Alla on nyt 17.000 ajettu 2.2:nen viime elokuussa hankittu C-Vecculi. Koneessahan on ns. longlife-öljyt ja muuttuva vaihtoväli. Tähän mennessä öljyä on kuitenkin lisätty jo miltei pari litraa. Olen muutamasta paikasta yrittänyt tarkistaa mahtaako moinen kulutus olla longlife-koneelle normaalia ja huomenna on tarkoitus haastatella Viikin Metro-Auton Opel-huoltoa asian tiimoilta.
Millaisia kokemuksia muilla mahdollisesti on? Onko tosiaan normaalin rajoissa, vai onko mahdollisesti koneessa pahemman kerra jotain vialla?
Vectra-C:n öljynkulutus
Mä vaihdatin juuri toissa viikolla uudet öljyt koneeseen ja kilometrejä oli silloin 16600. Katsoin öljynpinnan ja se oli 3/4 tikusta. Eli ei ainakaan hirveän paljon ole kadonnut ja onko tikku ollutkaan koskaan ihan max rajalla. En silloin uutena katsonut. Mulla siis Z22SE moottori.
Vaihdatin ns. "huvikseni" ne öljyt vaikka mulle vakuutettiin auton oston yhteydessä, että kyllä ne Longlife öljyt kestää ja voi huoletta ajaa sen 30000km/2vuotta
Kumma juttu mutta kyllä moottorin äänet hiljentyi huomattavasti uusien öljyjen myötä eli viskositeetti palasi juurilleen
Vaihdatin Mobil 1 0W-40 ja suodattimen ja hintaa vaihdolle tuli Kouvolan "punasessa hallissa" 70,20€ Nyt on ylätapissa joten täytyy seurata miten sitä kuluu. Täytyy kait sitten pitää vaihtovälinä n. 15000km
Ainiin sekin vielä, että öljynvaihtaja sanoi öljyä menevän 4,6l
Vaihdatin ns. "huvikseni" ne öljyt vaikka mulle vakuutettiin auton oston yhteydessä, että kyllä ne Longlife öljyt kestää ja voi huoletta ajaa sen 30000km/2vuotta
Ainiin sekin vielä, että öljynvaihtaja sanoi öljyä menevän 4,6l
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Vanhasta tottumuksesta - kaksi uutta turbo-Saabia aiemmin omistaneena - vaihdoin öljyn nykyiseen GTS-turboon vajaan 5000 ajokilometrin jälkeen (Mobil 1 0W-40 ja öljynsuodatin).
Nyt mittarissa on vähän yli 10000 km ja moottorin ollessa käyntilämpöinen tarkastin öljymäärän: taso on aivan ylärajalla.
Jatkossa on tarkoitus vaihtaa öljy kerran vuodessa tai 15000 km:n välein.
Nyt mittarissa on vähän yli 10000 km ja moottorin ollessa käyntilämpöinen tarkastin öljymäärän: taso on aivan ylärajalla.
Jatkossa on tarkoitus vaihtaa öljy kerran vuodessa tai 15000 km:n välein.