Tihkukytkin takkuilee?
- Undertaker
- 'Diplomat'

- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

- Undertaker
- 'Diplomat'

- Undertaker
- 'Diplomat'

Oletko kuulostellut että vaaditaanko "pyyhkäisyyn" kaksi "käskyä". Ajan saatossa pyyhkijämoottorin liu'ut kuluvat pikkuhiljaa puhki tai "likaantuvat" jolloin tarvitaan kaksi pyyntöä että pyyhkäisysykli suoritetaan loppuun. Omassa E-kadetissa oli tälläinen vika muutamia vuosia sitten, monia vuosia sitten.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Itse asiassa kyllä. Kuuluu naks ja se liikahtaa sen 20cm ja sit toinen naks niin se liikkuu loput. Missähän noi pyyhkijän moottorin liu'ut mahtaa sijaita tai miltä ne näyttää?On 2004-07-19 12:31, Kamppi wrote:
Oletko kuulostellut että vaaditaanko "pyyhkäisyyn" kaksi "käskyä". Ajan saatossa pyyhkijämoottorin liu'ut kuluvat pikkuhiljaa puhki tai "likaantuvat" jolloin tarvitaan kaksi pyyntöä että pyyhkäisysykli suoritetaan loppuun. Omassa E-kadetissa oli tälläinen vika muutamia vuosia sitten, monia vuosia sitten.
Ne liu'ut ovat pyyhkijänmoottorissa. Moottorin kun ottaa käteen ja avaa niin pääsee käsiksi niihin liukuihin. Sitä en nyt muista onko mahdollista että onko sielä joitain jousikuormitteisia osia jotka saattaa lentää pöyrälle kannen avattaessa. Liu'ut ovat sellaisia kuparinauhoa hammaspyörässä joten ne ovat siinä "kulmavaihteessa". Jos liuku on kulunut puhki niin on aika vaikea korjata. Yksi mahdollisuus on että tekee painopiirilevystä uuden syövyttämällä ja asentaa sitten entisen päälle uuden.
- Undertaker
- 'Diplomat'

vectrassa oli se kulmavaihteen kansi kiinni niittaamalla. niitien vieressä on valmiit reijät johon piti itse vääntää kierteet (oli kai M4) että sen kannen sai laitettua sitten takaisin paikoilleen ruuveilla.
minun tapauksessa liukupinnat oli ehjät mutta kupariset tapit jotka nojaa liukuihin oli kuluneet liian lyhyiksi. jousien vääntö, rasvaus ja kasaus.
ei sieltä mitään irrallista ollut joka olis silmille hypännyt.
minun tapauksessa liukupinnat oli ehjät mutta kupariset tapit jotka nojaa liukuihin oli kuluneet liian lyhyiksi. jousien vääntö, rasvaus ja kasaus.
ei sieltä mitään irrallista ollut joka olis silmille hypännyt.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Niin muuten taisikin olla kuten ipa kirjoitti. Moottorin liikkeelle lähtö ottaa hieman enemmän virtaa jolloin lähtöpisteessä olevat pinnat kuluvat. Mutta todellakin ne kupariset tapit ei mahdollisesti uletu liukuihin kuten ipa kertoi. Moottori/kulmavaihde kun ei liiku lahjaksi yhtään niin se vaatii kokoajan kontaktia liukuihin. Jos sitten heti "lähtöpoisteen" jälkeen moottori ei saakkaan virtaa niin siihenhän se pirättää. Se on vähän heikko hyppäämään toi 12V tasasähkö ja jos se hyppää niin hajusta kyllä huomaa.