ohc:n turbotus - 2.0 16v b asconaan?
- hopeahuoli
- 'Admiral'

no joo arvasin tuon kommentin. sanotaan vaikka että kaikki uudet moottorit jossa on muuttuvat venttiilien ajoitukset ym. olen kyllä ajanut 173 heppaiseksi piristetyllä calikalla ja se oli säädetty kyllä niin hyvin että veti alhaalta aivan sairaan hyvin eikä sammuillut ihan herkästi, tosin veto alue oli läpi kierros alueen samanlainen ilman mitään piikkiä. eli mukava käyttöpeli. oma koneeni on tosi herkkä sammumaan juuri liikkeelle lähdettäessä ja vetämään alkaa kunnolla vasta 2500kierroksen jälkeen sit kunnon potku tulee vasta 4500 kierroksen jälkeen. itse en ole koneeseen vaihtanut liikkuvia osia joten liekkö sit joku ruotsin HO.. siis poika vaihtanut nokat kun kone on sieltä tuotu. pitäis käyttää penkissä ja säätää ja mitata mitä se antaa ulos.. yhdellä toisellakin 170 heppaisella vekkulilla olen ajellut ja sitäkin vaivas alavääntöjen puute. molemmissa 170 heppasissa oli vakio nokat. tiedä sit näistä. miss kannattais käyttää säädöllä? hinta ym tiedot??
- hopeahuoli
- 'Admiral'

!!! oho no jo on poijaalla hyvät väännöt! mitään muutako ei ole koneelle tehty? itsellänikin ois tuo "power cappi" eli imu äänten kasvattaja paikoillaan, eli meinaatko että sillä ja nokan ajoituksen säädöllä tulis mullekin paremmat väännöt?/tehot? no sulla on kone 20xe ja mulla katillinen, taitaa mulla käydä laihalla kun noin oireilee.. lambda ois kyllä tarkoitus uusata tai sit kokeilla sitä 20navan maadoitusta eli tulis katittomaksi.
- hopeahuoli
- 'Admiral'

mitäs jos vertailu autoksi ottaa ascona 400 mallin, niin saisko sit laittaa c20xe moottorin, eli levyt taakse ja jäähdätetyt eteen? onko kellään kokemusta moisesta muutoksesta?? taka akselistohan on hieman erillainen ripustuksiltaan mutta ei kait sillä pitäis olla niin merkitystä kun kerran vectraankin sai laittaa c20xe moottorin ja vertailu mallissa on ihan erillainen taka akseli. muistaakseni katsastus mies vielä tokaisi että vertailu mallissa on millin tai pari isompi levykin takana, mutta ei kait sillä nyt ole niin suurta merkitystä..
<font size=-1>[ This Message was edited by: hopeahuoli on 2004-07-27 15:18 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: hopeahuoli on 2004-07-27 15:18 ]</font>
no ei siihen muuta tehty. siis minä ainaskaan. oli tuokin c20xe:n ohjelmalla olevalla boksilla. lambdaa tosin ei ollut..On 2004-07-19 22:34, hopeahuoli wrote:
!!! oho no jo on poijaalla hyvät väännöt! mitään muutako ei ole koneelle tehty? itsellänikin ois tuo "power cappi" eli imu äänten kasvattaja paikoillaan, eli meinaatko että sillä ja nokan ajoituksen säädöllä tulis mullekin paremmat väännöt?/tehot? no sulla on kone 20xe ja mulla katillinen, taitaa mulla käydä laihalla kun noin oireilee.. lambda ois kyllä tarkoitus uusata tai sit kokeilla sitä 20navan maadoitusta eli tulis katittomaksi.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220