Tummaoptiikka valot?? HELP!!! Opel Vectraan

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Sami yka
'Agila'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami yka »

Juu.. oisko mitään vinkkiä etu valojen tummennus?ehkä myös takavalot..
Kuvia????
Miten tehä?????
jezze
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jezze »

seach:lla kannattaa kokeilla. muistaakseni joku oli tehny kadettiinsa tumma optiikkavalot kuvineen ja kuvateksteineen!

mut käytä tosiaan sitä searchia...sillä löytyy yhtä sun toista mukava...
patrick
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja patrick »

Tossa kuva a vecun "tummista" valoista:
http://www.opelclubfinland.net/tapahtum ... 3_012.html
Helppo toteuttaa. Maskeeraat umpion varsinaiset heijastinpinnat (eli sen kuppiosan) ja maalaat kiiltävällä mustalla ylimääräset heijastinpinnat. Samalla kannattaa uusia valojen lasit. Maksaa n. 40 euroa Motonetissä. Ei vaikuta valotehoon.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

minä maalasin mustaksi myös sen polttimon edessä olevan pelti kupin.

edit: kuva
Kuva

eli maski irti, vilkku irti, valo irti (3ruuvia), polttimot/sähköpiuhat pois, lasi irti (kiinni pelti klipsuilla), teippaus, maalaus ja kasaamaan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2004-07-21 23:52 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2004-07-22 22:01 ]</font>
hauvavauva
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hauvavauva »

Itse kanssa suunnittelen tummentavani Vectran etuvalot. Laiska kun olen niin tähän mennessä olen saanut vasta etuvilkut ja sivuvilkut tummennettua. Tummennukseen käytin Motonetin Dupli-Coloria (5 e pullo). Sillä sitä voi tummentaa takavalotkin.
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

On 2004-07-22 19:27, hauvavauva wrote:
Itse kanssa suunnittelen tummentavani Vectran etuvalot. Laiska kun olen niin tähän mennessä olen saanut vasta etuvilkut ja sivuvilkut tummennettua. Tummennukseen käytin Motonetin Dupli-Coloria (5 e pullo). Sillä sitä voi tummentaa takavalotkin.
Joo toki voi takavalot tummentaa, mutta ei autoa niillä saa katsastettua. Sama juttu saattaa käydä noiden tummennettujen vilkkujen kanssa. Ainakin yhdellä kaverilla tuli sanomista kun oli sivuvilkut tummat.

Etuvaloista oon itekin maalannu mustaks ne heijastamattomat pinnat, en tiedä sitten tuleeko riskaamista suikkalakin suunnalta. Periaatteessa ei vaikuta valotehoon mitenkään, mutta senpä näkee sitten mitä heppu tuumaa..

Niin ja tuolla olisi vielä yksi kuva mistä näkee jotenkin lopputuloksen. Kuva toki voisi olla hieman parempi...

http://www.kanetti.fi/~jarkko82/

<font size=-1>[ This Message was edited by: jarksi on 2004-07-22 22:03 ]</font>
Vastaa Viestiin