Tulppien vaihto V6 B-Vectraan?
Onkos kukaan vaihtanut Vectraan tulppia? Itse vaihdoin tuossa kesällä, ja aikaa ei mennyt kuin 4 tuntia! Onkohan tuohon olemassa jotain ohjetta, mitä kannattaa purkaa, että saa tulpanjohdot tieltä pois? Minä en irroittanut niitä puolalta (ehkä olisi pitänyt) ja kun niissä ei sitä ylimääräistä pituutta ole ja takana olevien tulppien päälläkin on sitä roinaa, niin aikaa menee! Nyt ajattelin mitata puristuspaineet, joten jos joku tietää vinkkiä niin...
-Mikko
-Mikko
Audi S4 Biturbo
Ite vaihdoin tossa vloppuna ukon V6 vekkuun tulpat ja öljyn suodattimineen, vajaassa tunnissa. Siis ne "imusarjan palasethan" lähtee, siitä tulppien päältä pois, kun löysää klemmarit, siitä kumitötsien ympäriltä, ja aukasee ruuvit, joilla se palanen on kiinni venttiilikopas. Takapuolelta se musta mötikkä, siitä palan päältä, pitää irrottaa kans.On 2002-09-25 15:38, MikkoV wrote:
Onkos kukaan vaihtanut Vectraan tulppia? Itse vaihdoin tuossa kesällä, ja aikaa ei mennyt kuin 4 tuntia! Onkohan tuohon olemassa jotain ohjetta, mitä kannattaa purkaa, että saa tulpanjohdot tieltä pois? Minä en irroittanut niitä puolalta (ehkä olisi pitänyt) ja kun niissä ei sitä ylimääräistä pituutta ole ja takana olevien tulppien päälläkin on sitä roinaa, niin aikaa menee! Nyt ajattelin mitata puristuspaineet, joten jos joku tietää vinkkiä niin...
-Make
Joo, no minä en irroittanut niitä, kun niissä on tehtaan klemmarit vielä kiinni, ja ties vielä alkaa vuotamaan kun niitä irroittelee. Tuntuu kummalta, jos ne huollossakin ne irroittaa? (hirveästi purkamista pikkuasian takia) No, pitää ehkä ensi kerralla kokeilla... pitäisi tarkistaa puristupaineet, mutta jostain kumman syystä ei heti tee mieliOn 2002-10-01 01:15, lammmar wrote:Ite vaihdoin tossa vloppuna ukon V6 vekkuun tulpat ja öljyn suodattimineen, vajaassa tunnissa. Siis ne "imusarjan palasethan" lähtee, siitä tulppien päältä pois, kun löysää klemmarit, siitä kumitötsien ympäriltä, ja aukasee ruuvit, joilla se palanen on kiinni venttiilikopas. Takapuolelta se musta mötikkä, siitä palan päältä, pitää irrottaa kans.On 2002-09-25 15:38, MikkoV wrote:
-Make
-Mikko
Audi S4 Biturbo
Isän Vekusta oli edellisen kerran irrotettu huollossa ja siihen oli vaihdettu ihan normaalit ruuvattavat klemmarit, tosin niissäkin kyllä on GM tekstitJoo, no minä en irroittanut niitä, kun niissä on tehtaan klemmarit vielä kiinni, ja ties vielä alkaa vuotamaan kun niitä irroittelee. Tuntuu kummalta, jos ne huollossakin ne irroittaa? (hirveästi purkamista pikkuasian takia) No, pitää ehkä ensi kerralla kokeilla... pitäisi tarkistaa puristupaineet, mutta jostain kumman syystä ei heti tee mieli![]()
-Make
<font size=-1>[ This Message was edited by: lammmar on 2002-10-03 14:58 ]</font>
No ilmankos ne tulpat on aika vaikeat vaihtaa ilman niiden irroitusta!
No tulipahan kokeiltua, onneksi en särkenyt tulpanjohtoja, kun niitä joutui käsittelemään aika kovakouraisesti, ja vielä ajattelin että ei ne kuitenkaan paljoa voi maksaa! No kyselin sitten myöhemmin, että paljon niillä on hintaa, niin meinasin pyörtyä: yli 300 euroa!
No, eipä tarvitse heti niitä kokeilla, jos jossakin on vikaa...
Audi S4 Biturbo