AJOTIETOKONEESTA "LUKEKAA"

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
@stra Gsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja @stra Gsi »

Mulla on ainakin Lontoon murteella ajotietokonen astrassa,, Paska vaan kun toi ajotietokone näyttää niin paljon metsään eikä huollon mukaan pysty sinne softaa lykätä uudelleen, ihmettelen suuresti jos sama homma onnistuu kuitenkin vanhempiinkin esim veccu calibra :???:
eerom
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja eerom »

On 2004-07-30 20:07, mikkon wrote:
Tuossa joku sanoi laittaneensa ajotietokoneen DTI Astraan.

Vaihdoitko siis itse ajotietokoneen vai tehtiinkö se softapäivityksenä (+viiksen vaihto)? Ja jos tehtiin softapäivityksenä, niin oliko kyseessä ns. kolmitoiminäyttö?

Itse kun kyselin tuohon Astra G DLI:hin ajotietokoneen aktivoimista "softapäivityksenä", niin sanoivat korjaamolla että näihin diesel vehkeisiin se ei onnistu.

Jos joku sen on täällä tehnyt niin täytyypä mennä kysymään jostain toisesta Opeli liikkestä uudelleen...
Näyttö pitää olla semmonen joka näyttää toimintasädettä valmiina. Sen voi softapäivityksellä laittaa näyttään loputkin jutut, mukaan lukien check controllin.
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Mulla on tuo toimintasädenäyttö ja vakionopeusviiksi, mikä viiksi vielä pitää vaihtaa ja missä tuon ohjelmoinnin voi teettää, Ekegrenilläkö? Mitä maksaa viiksi ja työt?
eerom
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja eerom »

On 2004-08-03 13:07, Mha wrote:
Mulla on tuo toimintasädenäyttö ja vakionopeusviiksi, mikä viiksi vielä pitää vaihtaa ja missä tuon ohjelmoinnin voi teettää, Ekegrenilläkö? Mitä maksaa viiksi ja työt?
Pyyhkijöiden viiksi pitää vaihtaa semmoseen jossa nappuloita päässä(74€), ja merkkihuollossa onnistuu ohjelmointi(ohjelmointimaksu 25€), jos on ammattitaitosta porukkaa..
VectraC
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja VectraC »

Vm. 2004 Vectra C Wagon 1.8 XE Ecotec (122 hv) Comfort Business Line.

Ainoastaan ohjelmointi tarvittiin aktivoimaan ajotietokone. Ko. malliin (Business Line) kuuluu isompi näyttö (tulee aut. ilmastoinnin mukana) ja käyttökytkin. Jos em. näyttöä ei ole, niin ajotietokoneen jälkiasennus tulee tod. kalliiksi.

Off topic:

Tässä kopio vanhasta postauksestani. Vectra C 1.8 (122hv) man. vm 2002:

Taitaa onnistua samalla kaavalla melkein kaikkiin uusiin Opeleihin...

Vakkari:************************************

PP-Auto Lohjalla:

- viiksi 55,02 EUR
- kytkinpolkimeen katkaisija 10 EUR
- asennus/ohjelmointi 25 EUR

- YHT: 90,02 EUR

Asennukseen menee noin 1/2 tuntia - helppo ja nopea juttu.

Nämä olivat hinnat jotka sain em. liikkeestä syyskuussa 2002.

En maksanut kuin noin puolet (n. 49 EUR), koska heillä oli silloin vaikeuksia ohjelmoinnin kanssa (tekivät ensimmäistä kertaa). Joten sain hyvityksenä työn ja alennusta osista kun piti käydä liikkeessä kaksi kertaa. Nyt osaavat homman. Hinnasta en tiedä pitääkö enää paikkaansa, mutta tehdasasennettuna maksaa 610 EUR...

Ajotietokone:******************************

Ei onnistu helpolla/halvalla, koska koelaudassa oleva näyttö pitää vaihtaa

C-Vectran Business malleihin sekä malleihin joissa on "grafikkanäyttö" mv tai väri - onnistuu ohjelmoimalla. Eli autot joissa on joko regaspaineen valvonta tai aut. ilmastointi tms. varuste jonka mukana tulee ko. näyttö, niin ohjelmointi riittää.
Nikson
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nikson »

Mulla olis ongelma kun ajotietokoneelta seuraavaan liitoskohtaan puuttuu johto. Olen siis ostanut ajotietokoneen jälkeenpäin ja auto on Vectra GT 2.0 16v -94 eli johtosarja pitäisi olla vamiina.Tietokoneen kytkimelle on johdot valmiina. Onko kellään tietoa kuinka pitkä pätkä on tietokoneelta ensimmäiseen liitokseen??n.50cm?? Ja onko se liitin hansikaslokeron takana oikealla puolella ohjain boxin vieressä väriltään keltainen?? Olenko aivan hakoteillä? kertokaa ken tietää.

Ongelma ratkesi:) Enää koodaus ja sit pelittää..

<font size=-1>[ This Message was edited by: Nikson on 2004-08-15 01:44 ]</font>
Eagle
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Eagle »

Jonkin aikaa mietin, et minkä ajotietokoneen jälkiasennusketjun herättäsin henkiin ja päädyin sitten tähän "viisaimmalta" vaikuttavaan(tiiä sit onko tämä edes oikealla alueella)

Ja asiaan.
Jos lähdetään siitä liikkelle et hankkisi sen ajotietokone näppylöillä varustetun viiksen, niin onko siinä kiinnityksen/liitäntöjen suhteen jotain erilaista kuin vakioviiksessä?

Eli pitäisikö ohjauspylväästä löytyä jotain "extraliitäntöjä" ajotietokoneviikseä varten, jotta voi edes ruveta kuvittelemaan jälkiasennusta?
(esim. vakkariviiksessä oli yksi lisäliitin, jolle löyty vastinkappale ohjauspylväästä...)
Vivaro 1.9 DI(F9Q 762) -04

Ex: Zafira A 2.2 DTI(Y22DTR) -04
Ex2: Vectra B 2.0 16V DTI(X20DTH) -98
Ex3: Vectra A 1.6sv 8V -90
Nyssekuski
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Nyssekuski »

Onko kenelläkään tietoa mitä vaatii ajotietokoneen laitto vm 2001 Vectra elecance farmariin 1.8 koneella? riittääkö pelkkä viiksi ja ohjelmointi?
Nikson
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nikson »

Morjens! Viittiskö joku tarkistaa mikä koodi on C20XE koneisessa A Vectrassa? Ei kestäisi kun 5 sekuntia kun sen katsoo, eli pitää ajotietokoneen molempia nappeja kolme sekuntia pohjassa ja lukee kolmenumeroisen luvun näytöltä. kiitos. :D Epäilyttää auton pieni keskikulutus... :-? Siinä on ollu kohta noin vuoden verran koodi 129.
Vectra A GT C20XE -94
Statics
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Statics »

Olisko kellään mitään hajua paljonko toi ajotietokone tulis maksaan -95 B-Omegaan (x20xev) kun näyttö mulla on valmiina muttakun eise näytä mitään paitti päivämäärän ja kellon eli ne normaalit.. onko kukaan jälkiasentanu sitä?
cor54
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja cor54 »

mites o..onks b corsaan/tigraan saatavissa oikeen niinku ajotietokone?vai onks se vaa se "multi-info"?
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Omann
'Kapitän'
'Kapitän'

Calibraan ajotietokone

Viesti Kirjoittaja Omann »

Tässä kun oli puhetta vanhempien ajotietokoneiden jälkiasennuksesta; yksi esimerkki, lopussa nopeuspulsseista juttua:

Laitoin 8v Calibraan ajotietokoneen, joka oli peräisin 89 B-Senatorista 30NE. Seuraavat toimenpiteet tuli tehdä:

1. Ajotietokone paikoilleen, keltainen liitin löytyi hanskalokeron irrottamalla johtosarjaan teipattuna

2. Nappi paikoilleen; reikä kolikkolokeron tilalle puukolla. Töpseli löytyy pelkääjän puolelta vaihdekepin juuresta. Calibran liittimessä enemmän tyhjiä paikkoja kuin senassa, erilainen, mutta johtojen numerointi sama. Tinasin johdot Calibran töpselin takapuolelle alkuperäinen säilyttäen.

3. Ulkolämpötila-anturin lisääminen, paikka etuhelmassa, liitin jarrutehostimen vieressä (sininen ja sinivalkoraidallinen johto)

4. Ohjelmointi TECH-1 laitteella Opelilla. Kohta ajotietokone- ohjelman syöttö. Koodi 93. Calibraan tuolle moottorille löytyy 2 nopeuspulssitietoa, muistaakseni 7280 ja 8544/km. Tekniikka ja varuste tiedoista taulukosta päättelemällä varmistui, että sopi tuo 8544. Pulssit antaa sähköinen nopeusmittari, mittari toimii vaijerilla. Tämän voi varmistaa esim., että ajaa nopeusmittarin näyttämä 110, nollaa ajotietokoneen keskinopeuden, josta heti näkee tietokoneen saaman nopeuden, mulla 102km/h ->pitää täsmälleen paikkansa (vrt. GPS tai nopeusnäyttötaulu)

Ohjelmointi Kuopion Delta-Autossa (Putkola), aikaperusteinen veloitus, katsottiin samalla vähän muutakin 20e. Huoltopäällikkö Gsm: (044) 728 4523

Ja dataa 130km reissulta (kone ei vakio, eikä vielä säädetty) maantiellä keskinopeus 86, kulutus 5,8.
-(z)-
Dago
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Dago »

Niin saakos ton ajotietokoneen B omegaan viikseä vaihtamalla?
Diesel-Power
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Diesel-Power »

eerom kirjoitti:
On 2004-07-30 20:07, mikkon wrote:
Tuossa joku sanoi laittaneensa ajotietokoneen DTI Astraan.

Vaihdoitko siis itse ajotietokoneen vai tehtiinkö se softapäivityksenä (+viiksen vaihto)? Ja jos tehtiin softapäivityksenä, niin oliko kyseessä ns. kolmitoiminäyttö?

Itse kun kyselin tuohon Astra G DLI:hin ajotietokoneen aktivoimista "softapäivityksenä", niin sanoivat korjaamolla että näihin diesel vehkeisiin se ei onnistu.

Jos joku sen on täällä tehnyt niin täytyypä mennä kysymään jostain toisesta Opeli liikkestä uudelleen...
Näyttö pitää olla semmonen joka näyttää toimintasädettä valmiina. Sen voi softapäivityksellä laittaa näyttään loputkin jutut, mukaan lukien check controllin.
Mitä toi meinaa " Näyttää toimintasädettä valmiina " ? Mulla ainakin kun painaa kahta nappulaa yhtäikaa näyttää nopeuden näytössä ja jotain muuta sekalaista.
pn
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pn »

Diesel-Power kirjoitti: Mitä toi meinaa " Näyttää toimintasädettä valmiina " ? Mulla ainakin kun painaa kahta nappulaa yhtäikaa näyttää nopeuden näytössä ja jotain muuta sekalaista.
Näytössä on kolme riviä joista alimmalla on radion ja lämpötilan näyttö, ylimmällä teksti toimintasäde jollakin kielellä ja kello, keskirivillä lukema kilometreinä. Tuo kuvaamasi tilanne kuvaa luultavasti normaalia näyttöä kahdella rivillä jossa ei ole tuota toimintasäteen näyttöä.
Astra Sports tourer 1.6 CDTI -14 & Opel Zafira 1.7 CDTI 2012
Hoooly smoke :-).
Vastaa Viestiin