A-Vectran jarrujen vingunta...???

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
scorpion83
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja scorpion83 »

Jarruttaessa siis jarrut vinkuu rasittavasti... (mun käsittääkseni etujarrut) Ei siis mikää ylikova ääni, mut kuuluu kuitenki selvästi, varsinkin taajamassa... Loppuu yleensä ku painaa poljinta lujempaa.... Mistä tällänen vois johtua..???? Paloissa pitäs olla pintaa ihan kiitettävästi, mitä tässä joskus olin pikasesti tarkistavinani.....

Jarrupalat on entisen omistajan jäljiltä, eikä oo tietoo merkistä. Voiko ulina johtua jostai tarvikepaloista??? Eikös ainaki Volvoilla 740 sarjassa tarvikepalat aiheuta tälläsia oireita...?

Auttasko tuo mitää jos suihkauttaa jarruihin niitä sprayna myytäviä jarrujen puhdistusaineita???? Vai pitikö nuo palat laittaa kokonaan uusiks....????? Tai voihan tuo kai johtua jostai ihan muustakin.... =/

Jos joku olis sattunu törmäämään samankaltaiseen tilanteeseen, nii apu ei olis haitaks..... =)
Oraakkeli
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

Mulla olis ihan samaa ongelmaa, mutta vinkuu myös ihan maantie ajossa, ja näyttäs aina välillä kuluttavan paloja ihan ajossa (ei siis jarrutuksessa) ja välillä taas ei. Välillä vinkuminen myös häviää, välillä esiintyy jarruttaessa, ja välillä koko ajan ajettaessa. Ite oon paikallistanu äänen vasempaan eturenkaaseen, jonka vannetta saa myös pestä harvase päivä jarrupölystä. Palaa on riittävästi (vielä), mutta oiskohan mahdollisena vikana joko huono levy tai huonot palat?
Itselläkään ei ole tietoa mitkä levyt/palat alla on, kun auto on suht tuore.

Niin ja sellaista vikaa tuppaa tekemään, että välillä vetelee jarrutuksissa todella rankasta, välillä ei.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

En ny muista miksikä sitä palojen asennussarjaa sanotaan kitinälevyksi vai miksikä?Jos se on palojen vaihtamisen yhteydessä unohtunut vaihtaa tai laittaa kokonaan sinne voi jarrut alkaa vinkumaan.Toinen syy voi olla että palojenpinnat on palanut "peileiksi".Helpoin tapa on ajaa kovaa ja painaa jarrua reilusti esim.kun liittymässä poistut motarilta tai sitten vaan purkaa palat pois ja hioa ne samalla karheemmaksi tai vaihtaa kokonaan.Samalla pystyy tarkistamaan sen asennussarjan kunnon.En nyt tahdo yllyttää ketään mihinkään kaahailuun mutta tiedän asentajia eräältä merkiltä jotka korjaavat vinkumisen ajamalla nopeutta x ja jarruttamalla kunnolla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-07-28 16:09 ]</font>
scorpion83
'Kadett'
'Kadett'

:smile: Vai nopeutta "x"... Eihän 1.6:lla pääse nii lujaa!!! x) Ei mut tuo peilisydeemi vois tuntua ihan loogiseltaki tän Opelin kohdalla... Pitääpä käyttää renkaita irti viikonlopun aikana ja tutkiskella vähän tarkemmin.... Kiitti vastauksesta.......
mige
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mige »

Mullakin on tää armoton vinkuminen ongelmana! Ihan hävettää aina kaupungissa kun ihmiset suunnilleen korviaan pitäävät kohdalla..:/ Joskus ei vaan yksinkertaisesti vingu..harvemmin käy näin loisto tuuri. Levyt/palat vaihdettu viime syksynä, jonka jälkeen en ajanut talvella ja nyt keväällä otettuani ajoon, jarrut rupesivat vinkumaan. Takapaloja hinkkasinkin laakerinvaihdon yhteydessä, mutta ei tuottanut tulosta..! Voisiko nämä tarvike palat olla vaan niin pirun kovat?? Alkaa hermot menemään noitten kanssa kyllä.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Mulla ainakin vinku takapalat jarrutuksissa ja samalla kolisti, vaihdoin asennussarjan ja äänet oli tipotiessään.
palpetri
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja palpetri »

Kyllähän se niin on,että laatu maksaa joten ei kannata aina laittaa sitä halvempaa osaa.
Jeze
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jeze »

Itsellä vinkui kanssa Omegan etujarrut. Jarrupalojen jarrupölyn poistourat olivat menneet ihan tukkoon, ne kun putsasi niin loppui vinkuminen.
Tosin nyt taas muutama tuhat kilometriä myöhemmin vinkuu taas, varmaan jotkut huonot tarvikepalat.
Kuva
scorpion83
'Kadett'
'Kadett'

Just ton syyn takia mun käsityksen mukaan varsinkin sen Vovo 740:n tarvikepalat aiheuttaa vinkumista... Niissä ei oo kuulemma ollenkaa alunperinkään noita pölynpoistouria jarrupaloissa........ Mut Opelista mä taas en tiedä miten siinä on........ Toivottavasti nyt tänä viikonloppuna sais tarkistettua asian....... =)
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Jos tarvikepaloja laitatte niin tehkää se ura keskelle rälläkällä ja palan päihin vielä sopivat viisteet.
Nikson
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nikson »

Ottakaapas ne satulat irti ja putsatkaa ne kunnolla. Ja sitten vaihdatte siihen liukutapit(uudet). ja samoin palat. palojen liukuma kohtiin pikku suihkaukset kupari sprayta. avot ja homma skulaa!
Vastaa Viestiin