Saati tuo diskantin sijoitus siinä ovipaneelissa kuskin korvan juuressa!!On 2004-06-15 13:18, blueranger wrote:
Alkuperäiset elementit ei ole hifiä koskaan nähneetkään...![]()
calibran kajarit
oon ite laittamassa 6.5" peerlesin definition setin midbassoa oveen ja mitä tosta äkkiä yltä lukasin niin kukaan ei oo sanonu että millä ne on estäny sen ovikotelon resonoinnin... voi vaan kuvitella mikä räminä siitä lähtee kun se muovi hakkaa ovee vasten! vanu ei välttämättä sovellu eikä kehtais mitään superloonia alkaa sinne sotkemaan
One way, Right way, Only way...
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Varmaan jostain normi muovista sais tehtyä tilalle jos vaan muovit siellä kelpaavat?On 2004-06-16 22:28, Fallen wrote:
Niin ja minä menin ja vittuunnuin siihen muoviin ovessa.. otin helvettiin sen... noh.. siitä seurasi että bassot katos lopullisesti ovikajareista ja rengasäänet kuuluu hieman selemminmikäs nyt avuksi?
Itse suunnittelin laskuidusta jotain hieman massiivisempaa kuin vakiopaikat.
Itse pistin taakse 6.5" pioneerin kaiuttimet, ja eteen DSL B6 erillissarja jossa se pieni diskantti ja 6.5" midbasso ja takakoppaan 12" spl dynamics pro... hyvin popittaa näillä, enkä joutunut mitään ihmeempää modifikaatiota tekemään kuin etuoviin ostamaan uudet adapterit noille kaiuttimille, siinäpä se. Niin ja diskantit pistin liimalla kiinni kun ei ne pysynyt muuten.
-
calibra4x4
- 'Admiral'

-
blueranger
- 'Senator'

- Viesti:
Itse taas jättäisin takakaiuttimet kokonaan pois pelistä, koska 10" subbari (takakontissa) hoitaa bassopuolen ja stereokuva on hieman tarkempi tällä ratkaisulla.
Kakkosvaihtoehtona on pitää subi takana, etuovissa erillissarja, a-pilarissa diskantit (mielellään suunnattuna) ja laittaa 2-tie erillissarja takasivuihin takapenkkiläisten iloksi... tosin tuo taas mielestäni vaikuttaa kokonais-stereokuvaan heikentävästi...
<font size=-1>[ This Message was edited by: blueranger on 2004-08-03 08:31 ]</font>
Kakkosvaihtoehtona on pitää subi takana, etuovissa erillissarja, a-pilarissa diskantit (mielellään suunnattuna) ja laittaa 2-tie erillissarja takasivuihin takapenkkiläisten iloksi... tosin tuo taas mielestäni vaikuttaa kokonais-stereokuvaan heikentävästi...
<font size=-1>[ This Message was edited by: blueranger on 2004-08-03 08:31 ]</font>
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Tottakai siellä takanakin pitää mölyrit olla, on aika paska jos toisesta päästä autoa lähtee vain ääni. Tässä tapauksessa siitä seuraa että takamatkustajat eivät välttämättä kuule ainakaan hiljaisilla volyymeilla musiikkia ja jos kovemmalle laitat edessä kuuluu jo liiankin kovaa :=))
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song