Manta B -81 takavalot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Silweri
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Silweri »

Kertokaas viisaammat onko manta B GT/E:tä ikinä valmistettu KIRKKAILLA takavaloilla?!

Meni tossa auto käyttökieltoon kun on LAITTOMAT tummat takavalot?!? kaikki hyväksyntämerkinnät löytyy, mutta poliisi raapi valojen pintaa avaimella ja siittä lohkeili pinnotusta. Valoja ei todellakaan oo tummennettu kotitoimin vaan on ALKUPERÄSET tummat takavalot ja poliisi perkele rikko toisesta pinnan! Ja kirjotti rekisteriotteen taakse ettei autolla saa ajaa ennenkuin valot on vaihdettu!

Kyselin motonetistä ja jostain autovaraosaliikkeestä (osaset?) eikä kuulemma kirkkaita takavaloja oo ollenkaan saatavana kyseiseen autoon?!

Eikä auttanu valitus poliisiasemalla kun kerran takavalosta lähti pinta niin ei kuulemma voi olla kun maalattu itse...
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Mun mielestäni gt/e:tä kuten muutakaan mantaa taas ei ole koskaan valmistettu tummilla takavaloilla vaan kaikki normiväritteisillä korjatkaa jos olen väärässä!...jos siitä pinta irti lähtee niin veikkaisin että joskus on pinnoitettu!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
HM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja HM »

Muistaakseni joskus vuosia sitten sai saksasta tilattua B Mantaan hellan (tai jonkun vastaavan) tummia takavaloja. Enää ei semmosia saa mistään ja noikin valot on sen verran harvinaiset, että noi mistä poliisisetä raapi pinnan pois on aika varmasti ite spreijattu. Tarviiko niistä tehä niin helevetin tummat, että ne on poliisimagneetit. Lakkaa ruiskuun ja tippa mustaa joukkoon ja pari kerrosta niin tulee sellaset, että menee katsastuksestakin läpi. Kirkkaita valoja ei ole saanut, eikä saa mantaan.
PS. omaan vaihdoin just tummentamattomat takaisin, ihan huvin vuoksi. Mun auto ainakin meni tummennetuilla läpi katsastuksesta ja poliisit eivät niihin ole koskaan puuttuneet, vaikka ovat koko auton joskus syynänneet läpi.

edit: Ja yhtäkään mantaan ei ole tullut tehtaalta ulos muutakuin normaaleilla valoilla. Siis ei tummilla, ei kirkkailla, eikä muillakaan häksätyksillä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: HM on 2004-08-05 13:31 ]</font>
Silweri
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Silweri »

niin siis tarkotin kirkkailla ei tummennettuja, mutta kun mulla on just semmoset mitkä oon joka mantassa nähnyt. eli aika tummat jo alunperin. vai olenko nähnyt vaan tummennettuja mantan takavaloja?

Omasta mielestä takavalot omassa autossa ei tod. oo tummat. Sain vaan poliisin menettään hermot ja luulen että suutuspäissään jotain valitettavaa keksi. Koitti ensin väittää myös etuvilkkuja tummennetuiks mutta rätin jälkeen totesi että no okei se oli vaan likaa.

Katsastuksissa kahtena viimevuonna tästä ei oo mitään sanottu kuten ei myöskään koskaan kun poliisit ovat pysäyttäneet ja tarkastaneet myös valot.

Kyseinen tapaus sattui kun poliisit pysäyttivät kolmannen kerran yhden illan aikana ajellessani. Auto kyllä herättää huomiota turbon jäähdytysilmanottoaukon takia joka on tehty konepeltiin, eikä lähes mattamusta väliaikainen maali auta asiaa yhtään. Tuli vaan tiuskastua poliisille tyyliin: "eikö teillä vittu oo muuta tekemistä kun yrittää kaiket illat keksiä jotain vikaa mun autosta. Hommatkaa joku toinen kiusattava, vai ootteko niin tyhmiä ettei tieto liiku että auto on ok ja tarkastettu jo kahdesti tänään!".

Ja tiedän ettei olis kannattanu välttämättä aukoo ja kaveri vielä tiuskas jotain mikä jääköön sanomatta, mutta kyllä oikeesti kyrsii kun ei anneta juuri katsastetulla autolla ajella rauhassa iltaa.
Vastaa Viestiin