B-Vectra virta-avain jumii (rattilukko?)
Avainta ei joudu uusimaan, mutta uudessa patruunassa tulee avain kyllä mukana, kannattaa tilata uusi merkkiliikkeestä avainnumerolla(löytyy yleensä huoltokirjasta tai sitten valmistenumeronkin mukaan sen saa tehtaalta selville) jolloin lukkopatruuna tulee valmiiksi sarjoitettuna. Helppo vaihtaa, ratin ympärysmuovit vaan irti ja virtalukko muistaakseni I-asentoon jolloin lukkorungon sivussa olevasta reiästä joku tappi sisään ja avainpatruuna tuleekin vetämällä pois. Uusi sitten tilalle jotakuinkin käänteisessä järjestyksessä. Kannattaa huomioida että uusi avain ei ole toimintakeloinen ennenkuin sen koodaa merkkiliikkeessä (ajonesto)
-
hauvavauva
- 'Admiral'

Miten tuo koodaaminen tapahtuu? Olen miettinyt onko vm. 1995 Vectrassani ajonesto, ainakin vanhempieni samanikäisessä Astrassa on. Oman autoni avaimista toinen taitaa olla jälkikäteen teetetty eikä siinä mitään elektroniikkaa ole. Onko nämä näitä henkimaailman juttuja?Kannattaa huomioida että uusi avain ei ole toimintakeloinen ennenkuin sen koodaa merkkiliikkeessä (ajonesto)
Miten tuo koodaaminen tapahtuu? Olen miettinyt onko vm. 1995 Vectrassani ajonesto, ainakin vanhempieni samanikäisessä Astrassa on. Oman autoni avaimista toinen taitaa olla jälkikäteen teetetty eikä siinä mitään elektroniikkaa ole. Onko nämä näitä henkimaailman juttuja? 
[/quote]
Auto laitetaan kiinni Tech:iin ja uuden avaimen siru opetetaan toimimaan auton kanssa. Ajonestolaitteen näkee joko ottamalla ratin ympärysmuovit pois jolloin virtalukon ympäriltä löytyy ajonestolaitteellisista semmoinen suunnilleen luottokortin kokoinen mutta paksumpi lukijapiiri, tai sitten vaan avain käteen, suojaknsi irti ja jos avaimen sisällä on siru niin on syytä epäillä että ajonestokin löytyy. Jos avain on avaamatonta mallia, niin silloin ajonestoa ei ainakaan ole. B-Vectroissa ajonesto on kaikissa, A-mallista en sano varmaksi. Mulla on -94 GT nurkissa missä ei ainakaan ole. Tuota koodaustahan ei uuteen avaimeen edellämainitussa keskustelussa välttämättä tarvitse tehdä, mutta silloin uusi avain toimii vain lukkoihin mutta autoa ei saa sillä käyntiin. Vanhat avaimet toimivat siinä kyllä edelleenkin.
[/quote]
Auto laitetaan kiinni Tech:iin ja uuden avaimen siru opetetaan toimimaan auton kanssa. Ajonestolaitteen näkee joko ottamalla ratin ympärysmuovit pois jolloin virtalukon ympäriltä löytyy ajonestolaitteellisista semmoinen suunnilleen luottokortin kokoinen mutta paksumpi lukijapiiri, tai sitten vaan avain käteen, suojaknsi irti ja jos avaimen sisällä on siru niin on syytä epäillä että ajonestokin löytyy. Jos avain on avaamatonta mallia, niin silloin ajonestoa ei ainakaan ole. B-Vectroissa ajonesto on kaikissa, A-mallista en sano varmaksi. Mulla on -94 GT nurkissa missä ei ainakaan ole. Tuota koodaustahan ei uuteen avaimeen edellämainitussa keskustelussa välttämättä tarvitse tehdä, mutta silloin uusi avain toimii vain lukkoihin mutta autoa ei saa sillä käyntiin. Vanhat avaimet toimivat siinä kyllä edelleenkin.