vectran päästöt kuntoon'?? missä vika?
-
betsynukko
- 'Admiral'

-
betsynukko
- 'Admiral'

Kierroksilla HC-päästöt kasvaa, joten ei näytä hyvältä (ei vaikuta imuvuodolta).On 2004-08-04 19:57, betsynukko wrote:
auto on siis opel vectra 1.6i kat-90
yksipisteruiskulla,
tyhjäkäynnillä co% 0.56 hc 311 O2 0.8
CO2 15.1 lambda 102
2000 kierroksilla co%1.2 hc 847 O2 2.0 CO" 13.6 lambda 101
Kuitenkin perinteinen
- sytytysjärjestelmä (OHC tykkää tulpanjohdoista)
- imuvuodot
- moottorin kunto
- katalysaattori
Kun saa HC päästöt alle sadan, niin sitten kannattaa ihmetellä CO päästöjä, ellei ne ole jo asettuneet.
Seuraavat tarkastettavat
lambda ja MAP- tunnistimet
Kattipelissä ei ole käytännössä mitään säätöjä, siis autosi vaatii korjausta.
j.h
-
betsynukko
- 'Admiral'

jep katti menossa vaihtoon, kone vaikuttas muuten olevan kunnossa ei nakuta ja pirteä ja nesteet pysyy sisällä,lambda tunnistin vaihettu,tulpanjohdot vaihdettu,ja muutenki sytytys käyty läpi tosin ajotus voi olla pikkasen pielessä, mutta jos toi imu vuoto vaikuttaisi ni se ois mahdollista siel näyttäs ainakin joskus vuotanut,kaasuläpän kurkku kyllä hel....n paskanen
katsastuksessa ehdotti suuttimen vaihtoa?
minkähän hintanen mahtas olla?
<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-04 22:47 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-04 22:47 ]</font>
Suutin vika oireilee ensimmäiseksi joutokäynnillä ei kierroksilla, joten en sitä ihan heti lähtisi vaihtamaan tai edes pesämään (vaikka testaus ja pesulaitteet ovat aika helposti käytettävissä).On 2004-08-04 22:36, betsynukko wrote:
Suuttimen sumukuviota voi ihailla taskulampun tai stroboskooppi lampun avulla kun ottaa kotelon suihkutusyksikön päältä. Jos vika on siinä sumun pitäisi olla epäsymmetrinen.
j.h
-
betsynukko
- 'Admiral'

jep.. unohdin muuten mainita että auto nykii pikkasen kun ajaa tietyillä kieroksilla tasasta vauhtia ja sama juttu kun kaasua hellittää sitäkään ei kyllä ihan heti huomaa, ei kiihdytyksissä,
sen perusteella itsekin sytytystä epäilen,ja osittain kattia,piuhat on vaihettu,kansi,pyörijä vaihettu,liittimet putsattu, tulpilla ajettu 5000km ja ne vaihan huomenna, tosin ei ole vaihettu puolaa, saattasshan se kyllä niissäkin olla, sekin selviää huomenna :S
<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-05 01:26 ]</font>
sen perusteella itsekin sytytystä epäilen,ja osittain kattia,piuhat on vaihettu,kansi,pyörijä vaihettu,liittimet putsattu, tulpilla ajettu 5000km ja ne vaihan huomenna, tosin ei ole vaihettu puolaa, saattasshan se kyllä niissäkin olla, sekin selviää huomenna :S
<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-05 01:26 ]</font>
Mulla viime vuonna oli kaasarin kansi vähän löysällä, kun putsarin pultit menee suoraan kaasarin kannen pultin kantoihin, ts. ilmanputsaria avattaessa saattaa kaasarin kansi löystyä, silloin auttoi kiristys.
En tiedä nyt omassa mikä auttaisi, tyhjäkäynti nyt ihan ok, 2000 k hc/co arvot korkealla, katsastuksessa oli kuitenkin vain noin kolmanneksen yli, kun kävi "säädättämässä", niin tilanne oli pahempi. Mikä paikka on hyvä korjausyrityksiin?
En tiedä nyt omassa mikä auttaisi, tyhjäkäynti nyt ihan ok, 2000 k hc/co arvot korkealla, katsastuksessa oli kuitenkin vain noin kolmanneksen yli, kun kävi "säädättämässä", niin tilanne oli pahempi. Mikä paikka on hyvä korjausyrityksiin?
-
betsynukko
- 'Admiral'

niinpä sepäs se ei noista huolloista tiedä,?
itse oon viemässä ensi viikolla tutun huoltoon, jos ei siihen mennessä selviä mitään
toisaaltaan oon kyllä miettinyt 2L koneen vaihtamista, en kyllä tiedä mitä se vaatisi, jos se heittämällä siihen menee ettei tarvitse jarruja sun muita muutella
<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-05 11:47 ]</font>
itse oon viemässä ensi viikolla tutun huoltoon, jos ei siihen mennessä selviä mitään
toisaaltaan oon kyllä miettinyt 2L koneen vaihtamista, en kyllä tiedä mitä se vaatisi, jos se heittämällä siihen menee ettei tarvitse jarruja sun muita muutella
<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-05 11:47 ]</font>
Vielä ensi viikko ajoaikaa...
Jos edes tietäisi että KAT on ehjä tai sitten rikki varmasti, niin tästä voisimme osia yhdistelemällä saada edes yhden toimivan Vectran!
Itse kyllä voisin luopua autosta joka tapauksessa saa kuntoon tahi ei. (Pohja ruostuu kiihtyvällä vauhdilla, moottori vuotaa öljyä, vaihdelaatikko vonkuu kylmänä)
Muistinkin että täytyy öljytä kaasarin vivustot, kun välillä hirttänyt kiinni.
Jos edes tietäisi että KAT on ehjä tai sitten rikki varmasti, niin tästä voisimme osia yhdistelemällä saada edes yhden toimivan Vectran!
Itse kyllä voisin luopua autosta joka tapauksessa saa kuntoon tahi ei. (Pohja ruostuu kiihtyvällä vauhdilla, moottori vuotaa öljyä, vaihdelaatikko vonkuu kylmänä)
Muistinkin että täytyy öljytä kaasarin vivustot, kun välillä hirttänyt kiinni.